вторник, 29 юни 2010 г.

Торта " Нутела "

Много често сядам в любимия ми ресторант в Бургас " Incanto ".
Няма случай , в който да отида там и да не си поръчам накрая от фаворита ми сред десертите- торта "Нутела".
Разбира се , веднага започнах да си задавам въпросите как е приготвена, какво има в нея, дозиране на продуктите...
Много пъти се опитвах да направя разбор на рецептата, но понеже щеше да е безкрайно нахално да се изтупам в кухнята и да забия директно въпроса на готвача, реших , че след като неволята не идва, аз сама ще трябва да се справя.
И след 2 опита успях да пресъздам вкуса, който ме направи вечен фен на този непретенциозен като вид десерт , който опитах в любимия ми ресторант " Incanto " .
Не знам дали това са точните продукти, които използват там, но на вкус стана просто фантастична.
Ако сте по-припряни и бързи като мен, ще я имате готова за по- малко от 30 минути.
Идеална е за неочаквани гости, които ще дойдат скоро или пък страшно много ви се яде нещо сладко, но не ви се виси с часове в кухнята, опитайте.
Може и вие като мен да запишете тази торта в листа с любимите си десерти.
Снимките са направени веднага след сглобяването на тортата, след престой в хладилника става още по-добре.
Но нали знаете, че все бързам да ви покажа новата рецепта и не мога да чакам.:)


Торта "Нутела"








Продукти :

2 пакетчета италиански бишкоти ( в големия пакет са 4 )
300 грама маскарпоне
300 мл сладкарска сметана
пудра захар на вкус
300 грама течен шоколад  " Нутела "
прясно мляко  за сиропиране на бишкотите +  50 грама " Baileys  " (него аз си го добавих по желание)


за топинга :
3 - 4  блокчета натурален шоколад
50 грама млечен шоколад
4 супени лъжици прясно мляко
20 грама краве масло






Разбъркайте сметаната докато стане на много гъст сняг , накрая я подсладете още с пудра захар . 
Прибавете маскарпонето и течния шоколад . 
Разбъркайте ги много добре , докато всички съставки на крема се смесят идеално .
Смесете млякото с ликьора и започнете да сиропирате първия пакет бишкоти .
Сиропирайте ги много добре и ги подредете да образуват първия ред на тортата . 
Не ги слагайте много гъсто една до друга . 
Тази торта по принцип е с повече крем ,  не е наблегнато на тестената част .
Изсипете половината крем върху първия пласт бишкоти .
После сиропирайте второто пакетче бишкоти и го подредете върху крема .  Върху тях изсипете останалия крем .
Приберете тортата в хладилника .
Пригответе шоколадовия топинг, като смесите продуктите и ги разтопите на  котлона на слаба степен  . 
След като е готов , изчакайте малко топинга да се охлади леко и го разпределете върху тортата с тънка приставка  на шприц . 
Оставете тортата пак в хладилника да се охлади
( след престой на студено става мноооого хубава )
и после хващайте най - голямата лъжица ! :)))) 




25 коментара:

  1. Много ми хареса рецептата и определено отива в любими, искам само да попитам може ли сметаната да се замени със готварска, т.е неподсладена и дали ще е достатъчна сладоста на нутелата, защото не обичам прекалено сладки торти. Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  2. Страшно много се радвам , че ти харесва рецептата ! :)
    С готварска сметана не съм пробвала и не бих искала да те подведа .
    Не обичаш ли сладкарска сметана ?
    Относно сладостта можеш да направиш така :
    Разбий си сладкарската сметана на сняг , добави маскарпонето и шоколада , разбий ги и опитай кремчето . Ако ти е приятно като сладост ,не добавяй пудра захар .
    Аз лично първия път я правих без пудра захар , но ми дойде малко сладкото , но това си е наистина въпрос на вкус . :))
    Направи го както на теб ти допада, важното е накрая да ти е вкусно .:)))

    ОтговорИзтриване
  3. Ауу,прекрасна е,а за вкуса не се и съмнявам.Направо ти се иска да я изядеш цялата.изглежда страхотно.БРАВО!!!

    ОтговорИзтриване
  4. И най - важното , страааашно мързелива . :)) Идеална рецепта за летните горещини , когато повечето от нас са настроени не толкова много за работа .:))))

    ОтговорИзтриване
  5. Не обичам особено Нутела, ама след такова красиво представяне на рецептата, как да не му се прияде на човек:)

    ОтговорИзтриване
  6. Lulu , благодаря много и на теб за милите думи ! :)))

    ОтговорИзтриване
  7. Страхотно лесно е приготвянето и, изглежда доста апетитна!!! Запазвам си я и аз :):):)

    ОтговорИзтриване
  8. Рони , имаш страхотни рецепти. Моите поздравления. Освен прекрасен изпълнител си и прекрасен кулинар. Много целувки от мен :))
    Мария ( фейсбук Мария Тотевска )

    ОтговорИзтриване
  9. разглеждам си тук, то май всяка вечер го правя от както открих блогът ти, Вероника.....и си харесвам рецепти....а тази нямаше как да я отмина мълчаливо! :) много скоро, да не кажа утре ще е тя! :) поздравления и за днешната рецепта с кафявият ориз.
    поздрави на морето и хубав уикенд от мен! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Мими, благодаря ти ! :))

    Ева , много се радвам, че си хареса точно тази тортичка , обожавам я ! :)
    Толкова е лесна за изпълнение , няма печене , няма варене на кремове , а накрая се получава толкова сочна и вкусна торта , която сякаш си правила дълго и старателно .:))
    Успех утре и ще се радвам да ми споделиш мнението си за рецептата ! :)

    ОтговорИзтриване
  11. Bukvalno za 20 min. stana tazi torta. Blagodarq za lesnata i vkusna recepta. Az napravih krema bez dobavka na zahar, a s malko pove4ko 6okolad i stana super!

    ОтговорИзтриване
  12. Рони, страхотна торта се получи! Малко промени направих според продуктите, които имах, но резултатът е СТРАХОТЕН!!!
    Благодаря ти за идеята:)*

    ОтговорИзтриване
  13. Супер , много съм щастлива , като прочета такива мили коментари , и най - вече , когато сте доволни от резултата ! :)))
    Поздрави ! :)))

    ОтговорИзтриване
  14. Бъди много, много щастлива, защото го заслужаваш! Страхотна вълшебница си в кухнята, имаш и поздравите на моя съпруг, с който се познавате от "Българче"!

    ОтговорИзтриване
  15. Много си мила , Маги , страшно много съм ти благодарна ! :)))
    Аааа, супер , в този ансамбъл съм изкарала много години , поздрави на цялото ти семейство от мен ! :)))

    ОтговорИзтриване
  16. Да това е една чудесна и много елементарна рецепта. Благодарна съм на леля Анита от Антела в Тоскана, че ми я повери. След това тя се превърна в една от най-продаваните и харесвани торти в моя ресторант. Хубаво е, когато се публикуват рецепти да се пише и първоизточника!
    Чудесен блог! Поздравления

    ОтговорИзтриване
  17. (малко се поизложих :)) Извинявам се за предходния коментар, но вината е в мен, че не прочетох всичко от началото!
    Много се радвам, че Инканто ти харесва. Просто съм доста ревнива към някои рецепти, които имат сантиментален характер за мен ... и бях 100% сигурна, че няма къде другаде да си опитвала този сладкиш, освен при нас:)
    Още веднъж се извинявам!

    Аз лично уважавам страшно много жени, които готвят с любов и превръщат целият процес в изкуство. Приятно съм изненадана, че си се захванала с толкова хубаво занимание!

    ОтговорИзтриване
  18. Охххх лелееее :) преди няколко часа направих тази уникална торта и вече е на половината :P

    ОтговорИзтриване
  19. Мерси за хубавата рецепта,много ми харесва!Подходяща за работещи майки с малко време,бърза и вкусна!Впечатлена съм, наскоро отрих този блог , Вероника пожелавам ти успех.Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  20. Дали става въпрос за 300мл сладкарска сметана или си е вярно написаното 300гр?

    ОтговорИзтриване
  21. Страхотна тортичка! Тази вечер ще се прави, няма начин. Отивам за продуктите.
    Но имам един въпрос- в колко голяма тавичка я прави?
    Поздрави и хубав и усмихнат ден
    Галя

    ОтговорИзтриване
  22. Здравей, Галя, не помня точно в коя тава я правих, беше отдавна, но по принцип такъв тип торти ги правя в правоъгълни тави със средна големина. Успех, тортата е лесна и много вкусна.:))

    ОтговорИзтриване
  23. Bihte li mi kazali kakvo e gotvarska i sladkarska smetana. Ne jiveya v BG i tyk smetanata se prodava kato techna ili zakvasena.

    ОтговорИзтриване
  24. Здравейте, каква форма ползвате за тортата и с какви размери? Благодаря!

    ОтговорИзтриване