Печено пиле с билково масло и още нещо

>> понеделник, 28 юни 2010 г.

Дали има човек , който да остане равнодушен пред топло , току що изпечено пиле , ухаещо на масло ...
Тъй като аз не съм от тези хора ,  ала  в същото време не искам да ям печеното пиле , приготвено винаги по един и същи начин , опитвам всякакви варианти  .
Надявам се да ви допадне следващата ми рецепта ,  която в никакъв случай не е трудна .
Месото на това пиле се топи в устата като масло , а коричката му е много ароматна от подправките и приятно хрупкава .


Печено пиле с билково масло и още нещо







Продукти :

1 цяло пиле
2 моркова
2 - 3 средни пресни картофа
1 пакетче краве масло
100 мл бяло вино
2 - 3  стръка целина
мащерка
босилек
магданоз
сол
черен пипер



Оставете маслото да омекне напълно и го разбъркайте със сол, черен пипер и нарязаните зелени подправки . 
Измийте пилето и го подсушете . 
Осолете го много добре и го намажете обилно с билковото масло . Сложете от маслото и вътре в пилето .


Сложете го в тава и го печете 20 минути на 200 градуса . 
После намалете фурната на 170 градуса и добавете морковите и картофите ( овкусени със сол и черен пипер ) . Прибавете и виното и цели стръкове целина .
Печете според големината на пилето , за моето беше необходим още час и половина .
По време на печенето периодично обливайте пилето с мазнина от соса .

Вижте го как си е легнало удобно на припек ! :))
 



4 коментара:

Gena Nankina 4 февруари 2011 г., 11:39  

охххх, и това го готвих...май ще ти изготвя всички рецепти....стана мммм....убийствено вкусно. Благодаря ти, че ни позволи да открием пилето, бях спряла да го готвя.

Ginger Cookies 5 февруари 2011 г., 7:33  

Гена, много си мила, благодаря ти за всички хубави коментари, които си написала.:)
Сърдечен поздрав!:))

Анонимен,  21 април 2011 г., 14:03  

mm da nadqvam se da stane mnogo hubavo i vkusno pozdrav....

Анонимен,  26 януари 2015 г., 10:47  

За пръв път от години готвя цяло пиле и много се хареса - облизаха си пръстите! Е, аз сложих доста повече картофи (сега правя дори нова тава със същите подправки), защото в нашата къща много се харчат. Мъжът ми, който по принцип не обича пилешко месо, всичко си изяде, но предложи следващия път да пробваме и с гъбки ... Това е от мен :)

Публикуване на коментар

Back to TOP