Пържени кюфтета

>> вторник, 22 юни 2010 г.




Трябваше да кръстя тази рецепта "Изядохте ме с тия кюфтета!":), защото моите приятелки просто ме побъркват да им правя пържени кюфтета.
Не нещо завъртяно и нестандартно, а това.
Какво толкова, кюфтета като кюфтета, ама не.
Реват, та се късат.
И за да се отърва от този кулинарен терор, публикувам тук начина им на
приготвяне, та другия път, като зяпнат пак за кюфтета, ще им давам линк към рецептата.:)
А междувременно може и на вас да ви допаднат.
Дано.


 Пържени кюфтета





Продукти :

500 грама осолена кайма смес (свинско и телешко месо)
1 голяма глава кромид лук
2 филийки бял хляб, напоени в прясно мляко и изцедени
1 яйце
чубрица
сух риган
щипка кимион
прясно смлян черен пипер
щипка сода бикарбонат
1 / 3  чаена лъжичка сладък червен пипер
пресен магданоз



Нарежете лука много ситно .
Ако искате можете да го настържете, но ние вкъщи обичаме да го усещаме в кюфтенцата.
Нарежете на ситно и пресния магданоз.
Смесете всички продукти много добре.
Аз меся каймата доста време и след това я оставям да "cи почине" около 30 минути в хладилника.
Загрейте силно тиган с олио.
След като мазнината е достатъчно загрята, намалете малко котлона и с намокрени с вода ръце, оформете кюфтета и ги изпържете.
Готовите слагайте върху кухненска хартия.
Не покривайте с капак, за да остане хрупкава коричката им.




52 коментара:

Анонимен,  14 ноември 2010 г., 10:43  

super sa BRAVO!!!!!!!!!!!!!

Ginger Cookies 14 ноември 2010 г., 10:48  

Много благодаря!:))

Анонимен,  3 декември 2010 г., 7:50  

UNIKALNA KUHNJ....BRAVO

Анонимен,  7 декември 2010 г., 13:45  

станаха невероятно вкусни,ще пробвам всички рецепти

Gena Nankina 5 февруари 2011 г., 7:44  

Станаха невероятни, правих ги на обяд. Облизахме си пръстите, цялото семейство.

Ginger Cookies 5 февруари 2011 г., 9:21  

Гена, щастлива съм, че сте харесали рецептата.:)))

Анонимен,  10 февруари 2011 г., 4:24  

Сега ще си приготвя каймата ,а довечера ще ги изпържа.Благодаря изглеждат много апетитно!

Анонимен,  23 февруари 2011 г., 8:36  

Пробвах рецептата,на всички многооо ни хареса.Благодаря за добрата идея!

Georgi 24 февруари 2011 г., 6:16  

Страхотна вечеря си спретнахме! Много благодаря за рецептата

Ginger Cookies 24 февруари 2011 г., 12:03  

Изключително много ме учудва, но пък безкрайно ме и радва факта, че именно тази рецепта се оказа най-четената в блога ми.:))
Много, много благодаря на всички, които сте я харесали.:))

Анонимен,  2 март 2011 г., 3:14  

изглежда вкусно рони

Анонимен,  3 март 2011 г., 10:01  

Аз ги изпекох в тефлонов тиган. Станаха СУПЕР. БРАВО.

Aleksandrina 13 април 2011 г., 1:01  

Прекрасни кюфтенца станаха!!!Благодаря ти,че сподели с нас тази рецепта.

Радост 19 април 2011 г., 6:28  

Анонимен, 10 февруари 2011 04:24

Сега ще си приготвя каймата ,а довечера ще ги изпържа.Благодаря изглеждат много апетитно!

Това е моя публикация,това са нашите кюфтета само те се правят!!!Страшно вкусни!Търся торта, имам Р.Д.в събота и съм се спряла на торта "Гараш".След като я приготвя ще се похваля.Голяма Благодарност за добре обяснените рецепти!!!!Поздрави:)

Анонимен,  3 май 2011 г., 10:01  

Edin vupros ot men - ovalvash li gi v brashno ili galeta predi purjeneto? :) Pozdravleniq za chudnite recepti, zapochvam da gi izprobvam malko po malko :)

Ginger Cookies 4 май 2011 г., 3:59  

Не, не овалвам в нищо, защото не ми допада как брашното почернява в тигана и придава неприятен вкус на следващите партиди.
Благодаря.:))

Анонимен,  7 май 2011 г., 5:50  

zdravei ,veronika ,kuftencata stanaha 4udesni,dobavih malko presni 4u6ki narqzani na drebno

Анонимен,  8 май 2011 г., 9:53  

Ще опитам тази рецепта :)

Анонимен,  31 май 2011 г., 3:19  

sega otivam da prigotvqm produktite i 6te gi pravq.izgljdat mnogo vkusni:))))))))

Анонимен,  15 юни 2011 г., 5:49  

mnogo vkusna recepta

Анонимен,  28 юли 2011 г., 4:41  

Привет Рони!Баща ми цял живот си мисли че прави най-вкусните кюфтета,не и след като опита моите правени по твоята рецепта!!!страшни са!!!браво и благодаря!!!Ангелина

Ginger Cookies 29 юли 2011 г., 16:14  

:)))) Това много ме развесели като история. Сигурна съм, че и неговите кюфтета са прекрасни.:)
Поздрави на всички вкъщи и да ви е сладко.:)

Анонимен,  29 октомври 2011 г., 5:28  

Да,чудесни са!Аз добавям и настърган кашкавал :)Благодаря за рецептата:)

Анонимен,  4 ноември 2011 г., 6:58  

Искам само да попитам , на колко се пуска котлона и се пържат ? Ако котлона е с 9 степени ?
Като е на 9-та винаги ми се струва че прегарят а от вътре стават леко сурови , като намаля на 5 , ми се струват че поемат много мазнина и стават бавно.Имали няква таина в пърженето ?
Забелязвам че е така и с пържените картофи и лучените кръгчета.

Ginger Cookies 4 ноември 2011 г., 12:46  

Загрявам котлона на 8 степен и сгорещявам мазнината(но без да запуши олиото) и после пържа на 7 степен.
Иначе за другото е точно така-пърженето си има техника и е много важна температурата за всичко.:)

Анонимен,  20 ноември 2011 г., 7:22  

Единствената ми забележка е прясното мляко! Стават тежки и неприятни, не мисля, че е добра идея. Съвсем леко натопих хляба, но не ми харесаха!

Ginger Cookies 20 ноември 2011 г., 17:10  

Тежки и неприятни?
Странно.
Да не Сте използвали домашно овче мляко или козе?
Не съм съгласна с Вас, с краве мляко от магазина и изцедени после филийките, няма как да бъде тежко и неприятно.
И все пак, благодаря за коментара.

Анонимен,  16 януари 2012 г., 3:01  

Привет ! :)
Аз също не мога да ги уцеля нищо и никакви кюфтенца - отвън прегарят , а вътре остават недоопържени :( Мисля да пробвам без брашно/галета , но се притеснявам да не залепнат или тотално да се разпаднат .... ?!?

Ginger Cookies 16 януари 2012 г., 7:00  

Това с прегарянето става именно, защото ги овалвате в брашно. Опитайте както съм написала аз в рецептата, просто с мокри ръце си ги оформете без да ги овалвате после в нищо.
Ако изцеждате добре хляба (да не е мокър и на каша) и ако Ви е хубава каймата, просто няма начин да се разпаднат.
От т.нар. купешка готова кайма, най-хубави ми ставаха със САМИ-М (големите тарелки от 500 грама, а не тази в хартия).
От повече от 7 месеца не ям месо и вече не мога да съм полезна на тема видове кайма, но предполагам, че тази я има още на пазара.
Успех.:)

Анонимен,  16 януари 2012 г., 13:28  

Здравейте, направих кюфтенцата. Супер са, само че станаха безсолни. Ако може авторката да добави колко сол се слага към не осолената кайма. Поздрави, жената много ги хареса :)

Анонимен,  17 януари 2012 г., 4:43  

Това са най-вкусните кюфтенца, коита съм яла, направо им изгубих бройката. Чудесна рецепта!

Ginger Cookies 17 януари 2012 г., 11:35  

В рецептата пише ОСОЛЕНА КАЙМА. Съжалявам, че са станали безсолни, но вината не е моя.:)
Количество сол за безсолна кайма няма как да напиша, защото това е въпрос на вкус и всеки преценява чрез опитване.:)
Благодаря за коментарите, радвам се, че харесвате кюфтетата.:)
Поздрави на всички.

Анонимен,  5 февруари 2012 г., 0:13  

Това са първите кюфтета,които правя и .... ами страхотни станаха, благодаря!

Анонимен,  15 февруари 2012 г., 8:24  

Wow...amazing fried meatballs :)(:Respect

Анонимен,  5 март 2012 г., 10:07  

A ако може да кажете колко време се пържат (като за начинаещи)

Ginger Cookies 5 март 2012 г., 10:55  

Пържат се до готовност.:)
Просто гледате да са достатъчно зачервени и приятно златисти и обръщате от другата страна.

Анонимен,  10 март 2012 г., 3:45  

Най-яките пържени кюфтета които съм пробвал! Друга рецепта няма да търся повече. Тази ще е за постоянно!!!!!

Анонимен,  10 март 2012 г., 4:30  

Най-яките кюфтаци които съм пробвал! Тази ще е рецептата

людмил 27 март 2012 г., 9:08  

рецептата изглежда много добре,ще я пробвам тази вечер.Моите винаги са много сухи,затова прясното мляко и содата ме заинтригуваха.

Анонимен,  2 април 2012 г., 7:25  

ako iskate opitaite s 2 soypeni lajiki rendosan dobre yzrql domat,i 1 4aena ocet,a hlqba vav voda

sMARTBomber 18 май 2012 г., 12:53  

Браво на рецептата!
Омесих ги в робота и опържих във фритюрника - станаха чудесни.

Анонимен,  25 май 2012 г., 3:05  

zdraveite!interesuva me hlebnata soda zagasia li se v kiselo mliako i moje li da se zameni s gazirana voda?blagodaria!

Ginger Cookies 25 май 2012 г., 4:06  

Не се загася в кисело мляко, слага се директно в сместа. Не може да се замести с газирана вода, едното е съставка на прах, а другото-течно.
Каймата ви ще стане водниста.
Успех.:)

Анонимен,  5 юни 2012 г., 4:32  

Благодаря :)

Анонимен,  30 юли 2012 г., 7:36  

Shte gi probvame.Do sega ne sam gi pravila taka.Blagodarq!

Анонимен,  7 септември 2012 г., 1:58  

Има защо да те ръчкат супер са а да не казвам колко бира пият тия кюфтета:-D

Анонимен,  19 септември 2012 г., 8:27  

Кюфтетата са уникални,благодаря за рецептата,не бях ползвала прясно мляко за хляба,но наистина вкуса е по различен

Анонимен,  25 февруари 2013 г., 9:45  

hahahahahahahahaha mnogo lesno

Анонимен,  14 май 2013 г., 5:36  

Благодаря!!!!
Най- вкусните кюфтета, които съм правила.

Chereshkata 11 август 2013 г., 4:26  

Стават чуднички! Кюфтенцата са най-любимото ми хапване!
Поздрави!

Анонимен,  6 януари 2014 г., 10:03  

Утре ще ги приготвям за първи път но като гелдам коментарите мисля, че ще станат чудесни :)

Публикуване на коментар

Back to TOP