сряда, 29 септември 2010 г.

Приятелите на Джинджър

Такаааааа , дойде време и аз да си имам свой гост ! :)
И то не какъв да е гост , а една много слънчева дама , която успя да спечели моите искрени приятелски симпатии с безкрайно позитивното си отношение към хората и към целия живот !
Нейният блог винаги ме е впечатлявал , освен със страхотните  рецепти , с очарователното чувство за хумор , което искри от  публикациите й , с финия маниер в поднасянето на храната и не на последно място , с ярката добронамереност на неговата авторка към всички хора !
Тя  винаги ще намери добра дума за всеки и винаги ще те накара да се усмихнеш с
най - широката си усмивка , защото осъзнаваш , че доброто все още съществува !

И така , за мен е чест да ви представя първия ми гост в моя скромен виртуален дом -  Инчето от " Ossigeno "  ! :)
Благодаря ти , че прие поканата ми , благодаря ти и за милите думи за моя блог ! :)
Ако искаш ми вярвай , но когато видях рецептата за първи път и сега , малко след полунощ ,  когато пиша публикацията за нея , снимките на тази изкушаваща вкусотия ме накараха да извърша едни и същи отчаяни действия :  да дотърча до хладилника , да го отворя , да си сложа ръцете в стойка  " Ф " и 10 минути да се блещя в него ,  а накрая разочарована да тресна вратата му  , защото искам от там  да се подава една порцийка от това вълшебство , а нямааааа !
Сигурна съм , че твоята прекрасна рецепта ще бъде оценена и от  всички ,  които я видят ! :))


А на мен да ми е честит новия раздел в блога , който се надявам скоро да бъде пълен с вкусните рецепти на  " Приятелите на Джиндър " ! :)))


Непредсказуем като синоним на кулебяка
( или как Инчето ме накара да обикалям хладилника посред нощ :)))

" Получих много любезна покана от Рони   да гостувам в блога й с някоя рецепта.
Признавам, че в началото се стреснах, защото всяка нейна публикация е толкова стилна и с такива професионални снимки, че си казах "Божке, Ино, сега я втаса" :)))
Ха познайте сега, последната дума какво роди? :) "


- А че кулебяката направи на четири ъгъла — говореше той, като мляскаше и поемаше дъх. — В един ъгъл тури ми ти мене хрилете на есетрата и гръбначните хрущяли, в друг гречнева кашица и гъбички с лучец, па и рибе мляко, а че и мозък, а че и каквото знаеш там такова… туй-онуй, което още трябва… А че от едната страна, разбираш, тя да се позачерви мъничко, а от другата я остави по-леко. А пък отдолу… поизпечи я тъй, че цялата да всмуче маслото, да го попие тъй, че цялата, знаеш, ей тъй да може туйнака — не да се рони, ами да се топи в устата като някакъв сняг, тъй че да не усетиш. — Като говореше туй, Петух мляскаше и цъкаше с уста.
                                                                                                                         Гогол, "Мъртви души"






Счита се, че това кулинарно "чудо" датира от XVІІ век, а името му произлиза от немски (Kohlgebäck - печено в тесто зеле). Французите, които хич не са били малко то руските земи през XІX век са пренесли ястието и в Европа, като с течение на времето е търпяло промени, тъй че да отговори на изискания вкус на западняците :))) Кулебяката се отличава от другите пироги по своята форма - тя е по-тясна и по-висока от обикновено плоските и широки пироги. Освен това понякога се пече с няколко слоя плънка, но правилото е, че най-сухата плънка (примерно варен ориз) трябва да е най-отдолу, за да не се овлажни тестото. Може да се добавят варени яйца, месо, риба, гъби, зеле и др, като се се редят на пластове.




Задължително отгоре се правят няколко прореза или една по-голяма дупка, за да излиза парата при печене. Откакто се появи на пазара замразеното тестото за пици на Белла, се родих :))) Вместо да месите и чакате да втаса тестото с мая, купувате от гореспоменатото, размразявате, приготвяте плънка и воала... имате много мека тестена обвивка и любима плънка, които може спокойно да заменят сандвичите по време на излет из... Витоша, например, пък било то с малини наоколо или пък когато снегът е обгърнал абсолютно всичко.


 


Продукти:   

 1 опаковка замразено тесто за пици на Белла или тесто с мая 
250 грама кайма смес (телешко и свинско) 
1 яйце 
100-200 грама гъби 
100 грама моцарела
босилек
мащерка
риган 
сол 
олио 
1 жълтък за намазване 

 

Нарязаните гъби се задушават с малко олио, прибавя се каймата. След като каймата стане готова, прибавят се сиренето и подправките. Оставяме сместа да изстине, изцеждаме излишната течност, ако имаме такава, и прибавяме яйцето (сурово). Разбъркваме.




От тестото изрязваме малко за декорация, а върху средата на останалото поставяме плънката и я завиваме стегнато с тестото. Не навиваме на руло, нещо като тръба с плънка трябва да получим. Краищата се защипват и обръщаме с шева надолу. Поставяме върху хартия за печене. Намазваме с жълтък, украсяваме с отделеното тесто, фигурките отново намазваме с жълтък и печем в предварително загрята фурна на 180 С за около 35-40 минути или до готовност.





Пък питието зависи от плънката, времето и настроението, разбира се :))



( текст и сними  " Ossigeno " )


8 коментара:

  1. Изглежда много вкусно :))) Моите поздравления за създателката на тази красота :)))

    ОтговорИзтриване
  2. Е, не! Срина ме :)))
    Много мило от твоя страна, то да ми завиди човек на добрината хахаха (що народ съм разревала, не е за разправяне, ама това е друга тема)

    Прегръщам те и ти желая да си останеш все така земна и човечна... и на свой ред да ми дойдеш на гости :)
    Гуш :)

    ОтговорИзтриване
  3. Забравих да ти пожелая по вода... ъъъ по джинджърски да ти върви все на чистосърдечни гости в новия раздел :)

    Хубав ден :)

    ОтговорИзтриване
  4. Ох, огладнях! В единадесет часа сутринта, аз огладнях за вашия кулебяка! Поздравления и за двете, аз отивам да си купувам телешка кайма и мая.

    ОтговорИзтриване
  5. Инче , отново ти благодаря за отношението ! :))
    И да ни предлагаш по - често такива интересни рецепти ! :))

    kathryn , напълно те разбирам , и аз ще я свърша тази работа ! :))

    ОтговорИзтриване
  6. Изглежда много добре :)))))))))) Силвето

    ОтговорИзтриване
  7. Много интересен гост и определено много интересна рецепта, с която се представя. Много ме впечатли колко перфектен златист цвят се е получил накрая. А като видях снимката в разрез, направо и на мен ми се прииска в 12:20 вечерта да си похапна нещо точно такова.
    Поздравления Федора! Не само, че ще е много вкусно, но и изглежда перфектно :)))))

    ОтговорИзтриване
  8. Добре дошла на първата гостенка,прекрасна млада дама,сътворила чудесна кулебяка!Много ми хареса рецептата и ще се опитам да я направя.Поздрави и на двете,успехи и много интересни предложения!

    ОтговорИзтриване