четвъртък, 23 септември 2010 г.

Ягодки

И докато съм още на вълна българска кухня, много, ама много искам да ви подаря следващата рецепта.
Силно се надявам тя да предизвика у вас умиление и сладки и мили спомени от детските ви години да довеят ягодов аромат до всичките ви сетива.
Докато приготвях тези ягодки днес, чак ми се прииска да се оклепам до уши с червена боя, както като бях малка.
После си спомних как в детската градина всички тайно се надявахме някое от децата да почерпи с тези ягодки за рождения си ден.
И черешовата им версия  нямаше да върнем , де.
Тази бисквитено-маслено-орехова  симфония още не е спряла да звучи в мен... просто има неща,  които никога не се забравят.



Ягодки






Продукти :
(при мен се получиха 16 броя)

1  голяма чаена чаша смлени чаени бисквити
1 чаена чаша смлени орехи
1 / 5  чаена чаша пудра захар (може и повече, въпрос на вкус)
1 белтък
1 пълна супена лъжица краве масло
червена сладкарска боя
ягодова есенция
кристална захар за овалване


 


Смесете всички продукти (без кристалната захар) и омесете меко тесто.
Трябва да има консистенция на средно мек пластелин.



С пръсти оформете ягодки и ги оваляйте в кристална захар.
Подредете ги в поднос и ги украсете с листенца от чемшир или мента.
Сложете ягодките за малко в хладиник да се охладят и ги започвайте.

Със същата смес можете да си направите черешки,  които да забодете с иглички от борче или елха.
Да ви е сладко, мили деца! :)))








19 коментара:

  1. Пак ли ще готвим.Ама поне с музика да е, може ли.По- хубаво е някак си...

    ОтговорИзтриване
  2. Успя да ме заблудиш - в първия момент не разбрах, че са бисквитени :) Нещо подобно при мене чака в хладилника утрешния ден за снимки!
    Поздрави и усмивки!

    ОтговорИзтриване
  3. Ех, страхотно , много се радвам , особено казано от теб !:))
    Вече си третия човек който ги помислил за истински ! :))) Даже една приятелка ми каза , че тъкмо щяла да ме пита къде продават ягоди . :))))
    Поздрави и на теб ! :))

    ОтговорИзтриване
  4. От тези колко съм излапала като малка не е истина :))) E, не бяха толкова съвършени като твоите, но на вкус бяха трепач :))), та затова се утрепвах от плюскане (добре, че не ми личеше хихих)

    Прекрасни са, както и снимките!

    Хубав ден :)

    ОтговорИзтриване
  5. Да,много е приятно в блога!Прекрасните ястия,допълнени с хубавите ти песни,какво повече!А ,за тези ягодки направо може да си помислиш че са истински и ще им потече сокчето!Не съм се сещала отдавна за тези прекрасни сладкишчета:)Почерпих се мммм...

    ОтговорИзтриване
  6. Ми браво! Ягоди, ала-бала.. Че и от бисквити! Не е честно пък!
    Ще си ходя като татко Барба още много време. Ми не е честно, наистина!
    :)))))

    ОтговорИзтриване
  7. бях забравила за тези сладки :). нямам спомен за вкуса им, но помня формата, цвета и забодения чемшир. благодаря, че ми припомни! поздрави и хубави дни!

    ОтговорИзтриване
  8. Наистина изглеждат като истински :-) В първия момент и аз не направих разликата :-) Ех, мили спомени от детството ми навяха и усмихнаха денят ми :-) Мерси за рецептата!

    Поздрави, Милена

    ОтговорИзтриване
  9. Явно са били много популярни едно време, защото и аз съм ги правила в училище. Много са симпатични и подканящи!

    ОтговорИзтриване
  10. Благодаря ви , момичета ! :)
    Още вчера им видяхме сметката , сега пак трябва да измисля нещо сладко . :)))
    Хубав ден на всички ! :))

    ОтговорИзтриване
  11. Рони, мейлът ми е fedora_red@abv.bg

    Съжалявам, че и аз малко извън темата, но не знам как другояче да се свържа с теб :)

    Прегръдки :)

    ОтговорИзтриване
  12. и аз съм поредната заблудена за ягодите,и аз си мислех ,че са истинскии,хахаа А, то какво се оказа :D БРАВООООООО НА ГОТВАЧКАТАААА,МНОГО МЕ РАДВАШ РОЗАЛИЯ

    ОтговорИзтриване
  13. Честничко да си призная като видях ягодите и се зачудих каква е тази рецепта на захаросани ягоди и ми се стори интересно:) Толкова са реалистични, че се обърках, че са истински:) Супер са! Ще ги пробвам задължително!

    ОтговорИзтриване
  14. Чудесно признание за новобранец - сладкар като мен ! :)))
    Благодаря ви ! :))

    ОтговорИзтриване
  15. Искам да попитам на коя фирма е ягодовата есенция? Ще ходя на сватба и мисля да изненадам младоженците с тези ягодки, но ми липсва ягодовата есенция...

    ОтговорИзтриване
  16. Есенцията е внос от Англия, не е от търговската мрежа в Бг. Няма ли ягодова есенция на Д-р Йоткер в големите маркети ?

    ОтговорИзтриване
  17. Хм и аз помислих че са истински,даже си казах за какво е рецепта за ягоди като продават хаха....ама после схванах ;)Изглеждат супер!

    ОтговорИзтриване
  18. Чудесна рецепта и снимка! При нас бяха във форма на черешки и също любими в детската градина. Ехх, спомени...

    ОтговорИзтриване