сряда, 15 септември 2010 г.

Tortillas ( тортили )

Тортиля е много тънка питка от пшенично или царевично брашно .
Нейният произход е от Мексико , но тя е доста популярна и в много щати на Америка, както и в много други страни .


 ( източник на снимката )



 ( фотограф : Rom Srinivasan  )

Страхотният вкус на тортиля й дава все по - голяма популярност и тя има своето участие в кулинарния живот и у нас .
Рецептата , която аз ви предлагам е страхотна не само ,  заради чудесният финал ,  който ще получите ,  а и защото е от тези тортили ,  които можете да си приготвите и после да си замразите за следваща консумация .
Тортиля с плънка по ваш избор или така наречената  quesadilla  ,  а защо не и просто като хлебче ,  са само част от нещата ,  на които можете да се наслаждавате с помощта на това  невероятно  вкусно кулинарно изкушение !


Tortillas ( тортили )

 

Продукти ( за 10 броя ) :

2  чаени чаши пшенично брашно 
1  чаена лъжичка бакпулвер
1  чаена лъжичка сол
2  чаени лъжички зехтин
3 / 4  чарна чаша прясно мляко
допълнително брашно за точенето




Смесете всички продукти и омесете тесто . Тестото ще е лепкаво , но това не трябва да ви притеснява , а само да ви подскаже ,  че сте на прав път . :)
Ако ви е трудно месенето с ръка ,  заради по -  лекпавата консистенция ,  помогнете си с шпатула .
Покрйте тестото с кърпа и го оставете да си " почине "  20 минути !
Не очаквайте да удвои обема си , това няма да стане ! Но почивката на тестото е важна !
Разделете го на 10 еднакви топки !
Набрашнете добре повърхност и с помощта на точилка ( също набрашненна )  ,  разточете много тънки кръгли кори ! Поръсвайте брашно и по горната страна на тортилята ,  за да ви е по - лесно разточването !
Колкото по - тънко успеете да го разточите ,  толкова по - хубави тортили ще получите накрая ! :)
Загрейте тиган на котлона и с помощта на кухненска хартия ,  натопена в зехтин ,  леко намазвайте дъното му !
Сложете тортилята в загретия тиган и запичайте всяка от страните й в тигана за около 30 секунди !
Ще се получат много хубави мехурчета по повърхността й !
Внимавайте да не ги изгорите , трябва да си останат почти бели ,  само с малки мехурчета и златисти петънца по тях !
Това е всичко ,  което е необходимо ,  за да имате своите прекрасни мексикански тортили ! :)




13 коментара:

  1. Тези сладурчета изглеждат перфекти и не изискват много продукти. Само изпичането ме притеснява, но ще опитам! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Не се притеснявай за изпичането , малко като на палачинките е ! :)
    Загрей добре тигана и после намали силата му , пример - моят котлон има максимална сила 9 , след като тигана загрее , го намалям на 7 степен и ги пека така . Тиганът се намазва леко с мазнина , слагаш тортилята , печеш около 20 - 30 секунди от едната страна, обръщаш , пак 20 - 30 секунди от другата и готово !
    Поздрави ! :))

    ОтговорИзтриване
  3. Тея, 32 г., гр. София15 септември 2010 г. в 5:32

    Страхотно както винаги :)) Много обичам тортила, даже сега до мен на бюрото ми в работата ме чака един тортила чипс. Разбира се той е доста далече от домашно приготвени тортили, но какво да се прави.
    Само искам да изкажа адмирациите си към приказния сайт, който всеки ден ми оправя настроението когато го погледна. В момента, в който ми писне да се ровя по глупави "социални мрежи" и новини, влизам тук и веднага ме обзема спокойствие. Дааа готвенето е магия, а Джинджър наистина е една приказна вълшебница :))

    ОтговорИзтриване
  4. Правила съм тортили само от брашно, сол и вода, като първоначалното ми намерение беше да са царевични, но ядец. Изглежда в България царевичното брашно не е достатъчно фино смляно и не можах дори да събера тестото на топка, наложи се да добавям фино пшенично, на края се получиха много добре. Твоето предложение е с повече "екстри" и мисля да се възползвам от него :)
    Усмихнат ден ти пожелавам, Вероника!
    Зорница

    ОтговорИзтриване
  5. Лелеее, Зори , Тея , страхотни думи ! :)) Страхотни сте , момичета , много ме зарадвахте ! :)))
    Успешна седмица и мноооого слънце за всички ! :)))

    ОтговорИзтриване
  6. Страхотна рецепта!!!!
    Еос в Мексико точно така ги правят с брашно(пшенично или царевично), вода и сол.
    Ако ги правят с бакпулвер и мазнина вече им казват друго.

    ОтговорИзтриване
  7. Може би трябва да си прекръстя рецептата
    тогава ? :)

    Зори , за царевичното брашно и аз съм на твоето мнение , в други неща , които съм приготвяла , ми е създавало проблеми . Дано да успеем да намерим ситно смляно царевично брашно, защото има толкова вкусни неща с него . :))

    ОтговорИзтриване
  8. Вероника, тортилите ми станаха, с всяка ставах все по-добра :)
    Cложих 50 % царевично брашно, 50 % пшенично... следващият път ще се пробвам с изцяло царевично
    Благодаря за лесните рецепти,
    Tedy

    ОтговорИзтриване
  9. Супер , много се радвам , следващия път вече ще си направо спец ! :))
    Поздрави ! :)))

    ОтговорИзтриване
  10. Накрая рецепта за мен :)
    Утре е на дневен ред и ще се отчета след това тук :)
    Благодаря :)

    Бени

    ОтговорИзтриване
  11. Страхотно се получиха, благодаря за рецептата !!!
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  12. Направих тортили за кесадилас тази сутрин за закуска. получиха се супер, само че добавих царевично брашно и не сложих прясно мляко, а вода, не за друго, а защото не ми се ходеше до магазина:) Благодаря Рони за чудесните рецепти.

    ОтговорИзтриване
  13. Страхотно ми се получи - направих веган тортили по тази рецепта, като изпозлвах био бакпулвер и вода вместо мляко и пълнозърнесто брашно - получи се страхотно! Направих плънка от зеленчуци и ... ммм ...

    ОтговорИзтриване