вторник, 21 септември 2010 г.

Лазаня със сметана , кайма и гъби

Така и така съм я подкарала антидиетично ,  поне да затвърдя тоталното отклонение от здравословното хранене ! :)
Лазанята не е нещо ,  с което ще ви учудя и впечатля ,  но блогът ми има нужда от малко подкрепление с разнообразни рецепти ! :)
Аз избрах спаначени готови кори за моята лазаня ,  ако обаче на вас не ви допадат ,  можете да използвате стандартните .
Видът на каймата -  пилешка ,  телешка или смес ,  също е въпрос на личен избор !
Ако не разполагате с пармезан , можете да използвате и само кашкавал , пак ще бъде много вкусно ! :)


Лазаня със сметана ,  кайма и гъби


 

Продукти :

кори за лазаня

за плънката :
500 грама кайма
300 грама пресни печурки
1  голяма глава кромид лук
2 - 3  счукани  скилидки чесън
1  нарязан на малки кубчета морков
100  мл готварска сметана
100 мл вода
сол на вкус
черен пипер
сух риган


за сос " Бешамел " :
200 грама бяло брашно
200  мл олио
500 мл  прясно мляко
индийско орехче
сол на вкус


настърган кашкавал и пармезан




Нарежете лука на ситно , а гъбите на филийки !
Загрейте тиган с малко масло и сложете каймата да се запържи леко , после прибавете гъбите ! След като те омекнат малко ,  прибавете лука и  моркова !
Сложете капак на тигана и задушете  за кратко време !
Отворете капака и изсипете сметаната и водата , намалете котлона !
Овкусете със сол , черен пипер и риган !
Махнете плънката от котлона !


Пригответе бешамела така :  на средна степен на котлона ,  в дълбок съд сложете брашното и олиото и разбърквайте енергично ,  докато сместта започне да се запържва леко !
Излейте млякото и продължавайте да разбърквате постоянно ,  докато се получи гладък гъст сос !
Махнете го от котлона и овкусете с  3 - 4  щипки индийско орехче и сол на вкус !
Подгответе си и настъргани кашкавал и пармезан  ( колкото повече , толкова
по - добре :)) !

Започнете да сглобявате лазанята по този начин :
На дъното на тава сложете един ред кори ,  върху тях  полейте със  сос " Бешамел " !
Върху соса  сложете от плънката , а върху плънката поръсете с настъргани кашкавал и пармезан !
После пак кори , сос ,  плънка , кашкавал и  пармезан !
Сглобявайте лазанята в същия ред ,  докато се изчерпят продуктите ,  като накрая завършите с настърганите кашкавал и пармезан !
Най -  отгоре обаче ,  от тях трябва да сложите повече !
Завийте тавата с алуминиево фолио и сложете лазанята да се пече около 1 час в предварително загрята на 200 градуса фурна !
Последните 5 минути махнете фолиото и запечете отгоре до получаването на  златиста коричка !
Понеже вкъщи обожаваме подобни храни да "  плуват "  в кашкавал и пармезан ,  при сервиране си настъргваме още ! :)))
Лазанята е чудесна за ядене и на следващия ден ! :)



15 коментара:

  1. У дома всички обожават лазанята, но аз я приготвям със доматен сос вместо със сметана. Със сигурност ще пробвам този вариант - всички харесваме комбинацията сметана, гъби кашкавал и каквито и да е "разтопено-течащи" сирена...
    Аз кога ще отслабвам :)

    ОтговорИзтриване
  2. И аз си задавам този въпрос за себе си . :)))))
    С доматен сос също е много вкусно , в блога имам точно такава рецепта , дори корите също са домашно приготвени . :)
    Поздрави ! :))

    ОтговорИзтриване
  3. Ооооо, нацели ме по слабото място. Всичко , което е с тонове кашкавал, който да се стича от/на/из всякъде е на почетно място и най-вече най-непочтено изядено:) Лазанята е едно от тези неща.Но тя ще биде приготвена през викенда, че днес хората почиват, а ние, робите все още сме на плантацията:)Много вкусно и любимо предложение, мерси:)

    ОтговорИзтриване
  4. В чест на всички любители на течащия кашкавал или сирена , скоро ще предложа едно гъбено чудно нещо . :)
    Поздрави от съгражданката ти ! :))

    ОтговорИзтриване
  5. ..мммм....с гъбки...мисля, че се досещам, но знам,че ще ме изненадаш:)
    Предлагай ти, предлагай..Сега ще чета рецептата със зеленцето и свинското, и...да ти се не видят диетите , и чудото тогава:))

    ОтговорИзтриване
  6. И аз май им дадох "свободно " на диетите ! :))
    Много се надявам да те изненадам с гъбките , които ще приготвя ! :))

    ОтговорИзтриване
  7. за пръв път правих лазаня и я направих точно по рецептата стана страхотна и ето сега мъжа ми постоянно иска да му я правя. Имаш чудесни рецепти!

    ОтговорИзтриване
  8. Това звучи страхотно, благодаря за хубавите думи, радвам се, че ви е харесала рецептата.:)

    ОтговорИзтриване
  9. и аз за пръв път правя лазаня и се доверих на твоята рецепта.събрахме се цялото семейство.всички много я харесаха,даже и скептично настоените на тема италианска кухня:)
    правих и една тортичка.твоите торти ме вдъхновиха и реших да измайсторя и аз една.четох,четох,четох текаха ми лиги и накрая направих една комбинация от всички твои торти.от една торта вземах блатовете,от друга крема,от трета украста.и стана една;))))))))))облизахме си пръстите.
    много ти благодаря за рецептите които публикуваш.

    ОтговорИзтриване
  10. За да е по-сочна лазанята, италианците редят 3-4 реда максимално кори и залагат на сосовете

    ОтговорИзтриване
  11. Благодаря за хубавата рецепта! Получи се много, много вкусно!

    ОтговорИзтриване
  12. Хареса ми идеята и рецептата съдържа все неща, които обичаме да хапваме. Сега пратих мъжо до магазина за продукти, после ще готвя. Пък после ще му мислим как да изразходим калориите :Д

    ОтговорИзтриване
  13. Рецептата е супер, аз я направих само че без сос бешамел, понеже не ми е любим. Просто настъргах кашкавал между слоевете. Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  14. Малко тежичка е тази лазаня, но много много вкусна! Семейството ми много я хареса.

    ОтговорИзтриване
  15. Здравейте, днес мисля да пробвам рецептата, купих готови кори за лазаня, на гърба им е написана рецептата за класическата болонезе лазаня и упътване да се пече на 180 градуса за 30 мин. Заради различната плънка ли се пече цял час на 200 градуса или все пак зависи от корите :))

    ОтговорИзтриване