петък, 10 септември 2010 г.

Кафяв ориз с кралски печурки и сусамово масло

За първи път приготвям кафяв ориз вкъщи , но няма да е за последен .
И макар , че съм голям почитател на белия ориз , то за мен и кафевия също си има своите вкусови предимства .
Умишлено направих рецептата по - изчистена , не само заради настоящата ми диета , а и защото поне според моя вкус , кафевия ориз не предполага към голяма натруфеност в комбинациите от продукти .
За да бъде готов за консумация , този ориз изисква малко повече време за топлинна обработка от белия , както и повече вода .
Но накрая чакането си струва . :)
Ако сте нетърпеливи обаче , за да се приготви по - бързо ориза , накиснете го във вода от вечерта !

Кафяв ориз с кралски печурки и сусамово масло








Продукти :
1 чаена чаша кафяв ориз
6 - 7 големи кралски печурки
5 - 6 чаени чаши вода ( според вашия вкус за по - сух или по- воднист ориз )
1 бульон от диви гъби
хималайска сол
пресен копър
прясно изцеден лимонов сок
зелен лук  ( зелената част )
1 голяма глава кромид лук
50  мл бяло вино
сусамово масло
малко кедрови ядки
бял пипер
зърна черен пипер




Нарежете лука на ситно, а гъбите на филийки .
Запържете в сусамово масло гъбите и после прибавете ориза и лука   .
Запържете и тях  , докато оризът стане леко като стъклен .
Сложете виното и 3 чаши вода .
След като ястието започне да къкри , прибавете бульона и пиперите .
Когато оризът попие всичката течност , прибавяйте вода постепенно, докато получите консистенцията , която желаете . Аз направих моя ориз с почти 6 чаени чаши вода .
След като оризът е готов , овкусете със сол , лимонов сок и пресен копър .
Прибавете малко запечени кедрови ядки и ситно нарязани зелени лучени перца .
Разбъркайте и сервирайте !


12 коментара:

  1. Страхотно изглежда! Много обичам кафяв ориз (не само заради това, че е здравословен, а и заради самия му вкус), а в комбинацията с тези гъбки, само мога да си представям колко е неустоим!

    А каква е тази диета ако не е тайна? :-)

    ОтговорИзтриване
  2. Иринка , от няколко години имам традиция да съм на хранителен режим, малко измислена диета , но поне при моя организъм действа добре . :))
    Най - общо казано , гледам да се придържам към нисковъглехидратно хранене - ям предимно месо и зеленчуци, а ако случайно си позволя да консумирам някаква богата на въглехидрати храна , то го правя в светлите часове на денонощието и в никакъв случай в комбинация с месо .
    Избягвам сладко и хлебни изделия .
    Не ме питай какво ми е да готвя, а само да гледам отстрани пълни усти , които сладко, сладко мляскат . :)))))

    ОтговорИзтриване
  3. Този хранителен режим го правя поне 2 месеца , максимум 3 . :))

    ОтговорИзтриване
  4. Кафевия ориз далеч превъзхожда белия по хранителни стойности,а така представен с тази рецепта сигурна съм е много, много вкусен.Поздравления:))))))

    ОтговорИзтриване
  5. Обичам всичките съставки на това ястие, а взети заедно ще са нещо страхотно! Мога да се обзаложа, че из кухнята се е разнасял прелестен аромат :)
    Рецептата е точно по мой вкус и непременно ще пробвам.
    Хубави почивни дни пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  6. обичам ориз обичам и гъби а двете заедно в комбинация са нещо неустоимо!!!! Радвам се,че направи и такава рецепта неустоими продукти :)))
    Пожелавам ти хубав уикенд

    ОтговорИзтриване
  7. Ронски, това изглежда страхотно. Аз много си падам по такива постнотии.
    Дали някога ще имаме удоволствието да го опитаме...?
    Ох, размечтах се...

    ОтговорИзтриване
  8. Много ви благодаря ! :))
    Рецептата е страшно обикновена и непретенциозна за изпълнение , много ще се радвам да ви бъде вкусно ! :))
    Хубав уикенд и на всички вас ! :)

    potatobook , аз чакам и твоите кулинарни предложения ! :))

    ОтговорИзтриване
  9. Ще се наложи да почакаш още съвсем мъничко. Започнала съм, но първите крачки са несигурни, нали знаеш как е.
    Целувки!

    ОтговорИзтриване
  10. Да, знам как е в началото , но те уверявам , че дамите от food - blogger семейството в Бг са страхотни и ще те подкрепят ! :))

    ОтговорИзтриване
  11. Оле, не знам тогава как издържаш на всичките сладки и тестени изкушения, които приготвяш :-)
    Хубаво е, че имаш сигурни консуматори, при мен това е основен проблем.

    Такъв режим и аз се опитвам да спазвам, защото съм установила, че точно сладкото и хляба ми се отразяват най-неблагоприятно на ханша :D

    А като каза, че си ползвала сусамово масло, да те питам, опитавала ли си и другите, които напоследък са много разпространени - тиквено, ленено, орехово? На фирма Балчо са, студенопресовани, според мен също са чудесен заместител на олиото :-)

    ОтговорИзтриване
  12. Ох, Иринка , направо не ме питай, аз съм ужасен чревоугодник ( ужасна дума между другото :))) !
    Но инатът ми е по - голям .:)))
    След като изкарам тези 2 - 3 месеца мъчение , после започва едно голяма ядене и така до следващата диета . :)))

    Купих си от малките разфасовки сусамово , тиквено и орехово точно на
    " Балчо " . В началото ги приех доста скептично , но след като отворих шишенцата , усетих приятни аромати .
    Сега са наред другите 2 да вкарам в употреба . :)

    ОтговорИзтриване