понеделник, 13 септември 2010 г.

Торта " Синята лагуна "

Ето я и рецептата , заради която направих  шоколадовото масло  , и която чакаше своя момент , за да бъде публикувана и в блога ми ! :)
Приготвих тази торта по покана на вестник " 24 часа " .




Започнах да я правя без да съм напълно наясно какво ще получа накрая като резултат , но всички ,  които я опитаха ,  я оцениха много положително . :)
Нарекох я  " Синята лагуна "  на името на популярния любовен филм ,  защото визията на тортата ми навя едни такива романтични асоциации . :)
Ако решите да я приготвите  ,  за мен ще бъде чест да наредите тази торта сред вкусовете ,  които са ви харесали ! :)





Торта " Синята лагуна "






Продукти и начин на приготвяне :

блатове :
9 яйца
2 чаени чаши брашно
2 чаени чаши кафява захар
2 ванилии




Разбийте яйцата и захарта на сняг и постепенно добавяйте брашното и ванилиите .
Продължавайте да разбивате с миксера до хомогенно смесване на продуктите .
Разделете сместта на 3 равни части .
Едната част боядисайте със синя сладкарска боя , втората - с какао , а третата оставете натурална .
Изпечете ги един по един на 180 градуса за около 20 минути в предварително загрята фурна .
Оставете блатовете да изстинат напълно .
През това време пригответе кремовете .

шоколадово масло:
200 грама краве масло
течен шоколад " Нутела "
тъмно какао
пудра захар

Разбийте мекото краве масло с около 100 грама течен шоколад .
После добавете какао и пудра захар , докато получите цвета и сладостта ,
които отговарят на вашия вкус .



 крем от маскарпоне :
200 грама течна сладкарска сметана
500 грама маскарпоне
1 / 2  пакет крем  " Оle " на Dr . Oetker
2 ванилии
4 супени лъжици  " Baileys "
1 супена лъжица мед

Разбийте сметаната на гъст сняг и после добавете останалите продукти .
Продължавайте да разбивате с миксера , докато всичко се смеси идеално .



Карамелизирайте 250 грама кафява захар и след като захарта стане карамелена , излейте при нея 150 грама вода .
Варете , докато се получи захарен сироп . След като изстине напълно , смесете го със 100 мл " Бейлис " .

Започнете да сглобявате тортата .
Сложете единия блат , сиропирайте го с 1 / 3 от сиропа и изсипете цялото количество шоколадово масло . Намажете добре ,
за да се покрие равномерно целият блат .
Отгоре сложете втория блат, сиропирайте и него .
Намажете го с 1 / 3 от крема с маскарпоне , а останалите 2 / 3  от крема боядисайте със синя сладкарска боя .
После намажете цялата повърхност на тортата със синия крем .



Отгоре украсете с шоколадова глазура:
1  млечен шоколад
20  грама краве масло
3 - 4 супени лъжици прясно мляко

Разтопете ги на слаба степен на котлона и бъркайте, докато се получи лъскава шоколадова смес .



Махнете я от котлона и когато поизстине ( за да не повреди синия крем , ако е
гореща ) , декорирайте тортата .

Изпечете малко лешници .
Карамелизирайте 3 - 4 супени лъжици кафява захар .
След като се образува карамела , прибавете 3 - 4 супени лъжици течна сладкарска сметана и разбъркайте .
После сложете и лешниците и продължавайте да разбърквате , докато лешниците се
покрият с карамелена смес .
Извадете ги от съда и ги подредете върху хартия за печене да изстинат напълно .
Декорирайте тортата и с тях .
Може да използвате и шоколадови пръчици за украса .





Награди

Ето , че и аз вече се радвам на първите си блог награди ! :))
Вълнуващо е ! :)))





И то благодарение на прекрасната  Нанита  ,  чийто блог познавам от доста време и винаги ме е карал да се радвам на уменията й ! :)
Нанита ,  сърдечно ти благодаря за жеста ,  който ми отправи с тези награди , ценя те безкрайно много като професионалист  ! :))
И тъй като вече се запознах с правилата на блог награждаването , искам от своя страна да предам тези красиви награди на :

1 . Лулу   -  защото е прекрасна и макар , че не сме се виждали все още " на живо "  , чувствам като своя приятелка ! :)
2 . Федора  -  защото е винаги толкова позитивна и ме кара да се усмихвам на всеки нейн коментар ,  от който прозира добротата й ! :)
3 .  Ивейн  -  защото е страшно талантлива и беше първият човек ,  който ме поздрави за блога ми ! :)
4 .  Ирина  -  защото е неприлично добра в кухнята и може да засрами хора с дългогодишен опит ! И защото е много лъчезарна ! :)
5 . Пепчо  - защото с нейните вкусотии ме е вкарвала в грях много пъти !  И не на последно място , защото е човек с голямо и добро сърце ! :)
6 . Лети  -  защото винаги ме е подкрепяля  и е безкрайно мила и сърдечна дама  ! :)
7.  Eoc  -  защото е страхотна и умее да приготвя толкова вкусни неща ! :)
8.  Даниела -  заради прекрасния й усет към красивото и заради златните й ръце ! :)


23 коментара:

  1. Леле, мале, накапАх се :)))
    Честита публикация, Рони!
    То цвят, то красота, направо се гмурнах в тази лагуна :)
    Прекрасна торта, изумителни снимки!
    Хубава седмица!

    П.П. Дай едно от тези прозрачните насам, моля :)))

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря ти от сърце , Федорка , както винаги емоционалния ти и искрен коментар ме зарадва страшно много ! :)
    Хубава седмица и на теб ! :)))

    П.П. Тия прозрачните хич не са вкусни, хихихи :)))
    Виж, едно дебело парче торта май е за предпочитане . :))

    ОтговорИзтриване
  3. поздравления и от мен, Вероника! то какъв конкурс за вкусно разказана рецепта, като ти ги публикуваш :) /допада ми, че всяка вечер си "заслаждам" с нова твоя рецепта/!
    п.с. като художник да си кажа, че този нюанс на синьото го обожавам просто!
    лека и усмихната вечер от мен! :)

    ОтговорИзтриване
  4. Разкошна торта !
    Прекрасни снимки !
    Вълшебница си в кухнята , Вероника !:)
    Много съм впечатлена ! Поздравления !

    ОтговорИзтриване
  5. Страхотна торта, Вероника. Цветовете й са много красиви, а съчетанието от вкусове е много изкушаващо. Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  6. Поздравления и от мен за участието, рецептата и красивите снимки!

    Тортата изглежда безумно вкусна! :-)

    ОтговорИзтриване
  7. Много , много ви благодаря ! :))

    Федорка , Иринка и Еос , имате и малко награди от мен ! :))))

    ОтговорИзтриване
  8. Вероника,
    тортата изглежда уникално красива и вкусна. Поздравления за добрия вкус и публикацията на 24 часа.
    Желая ти творчески ентусиазъм и много успехи!

    ОтговорИзтриване
  9. Дани , благодаря ти ,че ме покрепи !:)
    Тъкмо и теб търсех , за да си получиш наградите ! :)))

    ОтговорИзтриване
  10. Моите адмирации, Ginger!
    Блестяша презентация - и то, не само защото съм фен на светлосиния цвят (и на комбинацията с кафяво).... Невероятно стилна и не се съмнявам, пленително вкусна торта :):):)
    Честита публикация - изглеждаш ослепително на снимките :):):)
    Сладки поздрави от мен :)

    ОтговорИзтриване
  11. Snow White , много мило от твоя страна, благодаря ти ! :)
    Поздрави и от мен и ще се радвам някой да се престраши да я пробва ! :)))))

    ОтговорИзтриване
  12. Цял ден не мога да сваля поглед от снимките и да слюноотделям :):):) Мислих, мислих, и накрая си намерих хубав повод да я изпълня (че уж се ограничаваме от сладкиши) - в началото на другия месец ще имам скъп гост-американец и отсега мисля с какво да го впечатля :):)Благодаря за стилната идея, веднага щом я реализирам, ще пиша :):)

    ОтговорИзтриване
  13. Чудесен повод , сигурна съм , че ще се справиш страхотно ! :)
    Ще чакам отзива ти ! :)

    ОтговорИзтриване
  14. Честити награди, Вероника! Чак се изненадвам, че са първите, напълно заслужени са.
    Поздравления и благодаря за вниманието, отправено към мен!
    Хубаво утре ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  15. Благодаря ти много , Еос ! :)
    Наистина Нанита е първият човек , който ме зарадва по този начин . :))
    Хубаво утре и на теб , страхотно пожелание е
    това ! :))

    ОтговорИзтриване
  16. Много честитки за теб, Вероника - за наградите, които се оказва, че са нещо неделимо от блоговете, за публикацията във вестника, с пожелания да бъде една от многото :)
    И поздравления за страхотната торта, явно на теб синия цвят на морето ти е повлиял, азпък го харесвам заради една друга синя идея :)
    Ще ми се парченце, но знам, че няма отдавна.....

    Благодаря за милите думи и подадената награда, всички изредени от теб (и колко много още :))) са изкусителни, изпълнени с вкусни и интересни предложения.

    Поздрави и хубава, слънчева есен ти пожелавам :)

    ОтговорИзтриване
  17. Разкошна торта, очите ми останаха и цял ден за нея си мисля! И понеже имам набелязан повод - вече имам и идеалната торта! Благодаря за рецептата, уникална комбинация от вкусове си съчетала. Ще я пробвам още в петък!
    Искам също така да изразя възхитата си от всички вкусотии, които приготвяш. Талант! Няма какво повече да кажа!!!!

    ОтговорИзтриване
  18. Пламена , много , ама страшно много ти благодаря за невероятно топлия коментар ! :) Дано ти хареса тортата ! :))

    Пепчо , отново си толкова мила към мен , благодаря и на теб ! :)
    Много слънце и в твоя дом ти пожелавам ! :))

    ОтговорИзтриване
  19. Здревей, Рони и за много години!
    Здраве, берекет и любов през Новата Година!
    :)

    Правих "Синята Лагуна" тези дни... така и не успях да ти пиша преди направата на тортето - та се пръкна и една "Зелена Лагуна"... но затова друг път!
    Имам дни в които съм голяма джаста праста и се втурвам напрад с главата да върша нещо без да прочета предварително какво ще правя - ето такъв ден се захванах и с това торте :) и заради това станаха двойна доза блатове: едните са на "Синята" другите са на "Зелената" лагуна :) Последните ги замразих и ще видим кога ще ги сглобя на торта :)Цялата история е дълга и някои ден ще я прочетеш при мен затова по същество:
    Искам да те попитам яйцата на пухкав крем ли се разбиват или белтъците се бият на сняг, а след това се добавят жълтъците.
    Също така сиропа гъст ли става при теб? Моя стана гъст - за зелената лагуна ще го втечня малко да го поемат по-добре блатовете...

    На вкус много ми хареса, какво да ти кажа - трябваше торта "Нирвана" да я наречеш.
    Ще чакам да ми пишеш, за да постигна още по-щеметни резултати с второто торте :)

    Най-сърдечен поздрав от мен и слънчев Кипър!

    ОтговорИзтриване
  20. Миме, честита Нова година и на теб, на първо място ти желая здраве-за теб и близките ти и дано тази година бъде по-добра!:))
    Благодаря ти, че си ми се доверила за тази рецепта, за блатовете- разбих яйцата със захарта на пухкав крем, не съм отделяла жълтъци и белтъци, направо цели си ги разбих със захарта.
    Сиропът ми стана гъст, но не прекалено. Той като цяло не е в много голямо количество, тази торта не я предвидих да е много сочна и сиропирана, но ти винаги можеш да си удвоиш количеството на сиропа, ако харесваш по-сочни неща, както и да увеличиш малко водата.:))
    Поздрави от студен Бургас. :))))))))

    ОтговорИзтриване
  21. Привет отново Рони!

    И аз така разбрах и така ги направих обаче не можаха да поемат много добре сиропа та си помислих, че може и да съм сгрешила и да е трябвало да и направя както се прави пандишпан (отделно белтъци от жълтъци).
    От друга страна обаче вкусът и ми е абсолютно перфектен и не бих сложела повече от количеството на сиропа дадено в рецептата, май за другата просто ще сиропирам с топъл сироп (тогава е съвсем течен) или просто ще сложа още 50 гр. вода така блатовете ще го усвоят по-добре. Блатовете за другата (тези дето ги замразих) са с по-малък диаметър (22 см.) и съответно са по дебелички... За втората дозе уцелих размера на тавичката за печене - 26 см. позвах и се получи много добре :)
    Поздрави и до скоро!

    ОтговорИзтриване
  22. преди 2 дена попаднах съвсем случайно на този блог.и направо не мога да отделя очи от него-такива вкусотии ,такова нещо.а тази торта ме разби.
    страхотни вкусотии правиш.много се радва и завиждам благородно на хората които ги опитват.
    моята малка дъщеря април месец става на 2г.и съм си хареса няколко торти от тук и не знам коя да се помъча да направя.ако можеше всичките да се слеят в една торта:)толкова много ми помогна с рецептите .искрено благодаря:)

    ОтговорИзтриване
  23. This cake looks very intresting. I have never tried that kind of colored creams on the cake, except vanila, strawberry, chocolate, or the other ones, usuals creams. But this cake was a pleasant surprise. And i'll try to make it for sure. Also, I like your blog, so many good recepies :)

    ОтговорИзтриване