сряда, 28 юли 2010 г.

Шоколадови еклери

За да бъдат еклерите наистина шоколадови , сложете какао и в тестото .
Но аз не обичам твърде какаовите неща ( брауни и т . н .  изобщо не са ми по вкуса ) и затова ги направих така, че и на мен да ми харесват .:)
Ако решите да направите тези еклери , разбира се , вие ще изберете своя вариант - с или без какао в тестото . :)
А ако не ви допада идеята кремът да е шоколадов ,  в тази рецепта е показан и друг пълнеж . 


Шоколадови еклери








Продукти : 
( за около 20 големи еклера )

340 мл прясно мляко ( или вода )
180 грама краве масло
300 грама брашно
2 ванилии
щипка сол
1 супена лъжица захар
6 яйца




Смесете млякото , захарта и маслото и ги затоплете на котлона до разтапяне на маслото . Добавете брашното и разбърквайте енергично , докато тестото започне да се отделя от стените и се оформи именно като тесто .
Свалете го от котлона , изчакайте леко да изстине и добавете 
ванилиите , солта , сложете яйцата едно по едно ,  като не спирате да разбърквате енергично до получаване на гладка маса .
Сложете тестото в плик за шприцоване ( или в найлонова торбичка със срязан ъгъл ,  ако нямате шприц ) и върху хартия за печене шприцовайте еклерите в желаната от вас форма -  кръгли или продълговати .
Продълговатите набраздете с вицила отгоре , но не ги сплесквайте , а само ги декорирайте с вилицата .
Печете в предварително загрята на 210 градуса фурна .
Като започнат да се зачервяват еклерите , намалете фурната на 170 - 180 градуса . При нужда покривайте с парче фолио .
Печете до готовност .
Направете крема като смесите в равни количества маскароне ( или разбита сладкарска сметана )  и течен шоколад  " Нутела " .
Напълнете еклерите с крема ,  след като изстинат . 
Полейте ги с разтопени на котлона 80 грама млечен шоколад , 3 супени лъжици прясно мляко и 30 грама краве масло .  
Преди да ги залеете с тази глазура , изчакайте я леко да изстине и да се стегне ,  защото , ако е прекалено топла и течна , няма да остане върху еклерите , а ще изтече върху подноса ви .






15 коментара:

  1. Ооо...Прекрасни са!Изглеждат толкова съблазняващи,пухкави и сочни с този крем,направо неустоими ,като ги гледаш и не може да не ти се иска да ги опиташ.)))))

    ОтговорИзтриване
  2. Много благодаря ! :)
    И аз не можах да им устоя , няма да казвам колко изядох . :)))))

    ОтговорИзтриване
  3. Това беше най-вкусното и невероятно нещо което съм вкусвал в живота си!!!!!!!!!! Уникално е! Поздравления за кулинарката!!!!

    ОтговорИзтриване
  4. Еееехааа, мерси много , заслужи си цяла тава чийзкейк ! :)))))

    ОтговорИзтриване
  5. Най-страхотните еклери, които съм яла през живота си. Не мога да опиша с думи аромата и вкуса им, просто няма с какво да ги сръвня. Това е едно сладко съвършенство! Поздравления :)

    ОтговорИзтриване
  6. Мисля днес да пробвам рецептата, ама сдали ще стане с маргарин?????

    ОтговорИзтриване
  7. Никога не съм опитвала с маргарин и не ми се иска да те подведа . :))
    Но ако е качествен маргаринът , защо не . :))
    Опитай и ще се радвам да ми споделиш после какъв е бил резултатът . :))

    ОтговорИзтриване
  8. Ще пробвам тогава с маргарин , но ще си взема и краве масло за всеки случай.В почивните дни ще се развихря в кухнята...ех,като ги гледам така направо ми се ще да се телепортират при мен и мъжа ми.

    ОтговорИзтриване
  9. Всъщност много исках днес и имах маргарин под ръка,за това питах ,но не остана време,тичах с племенника ми на игрището след работа. :-)))))))))А ако нямаш шприц как да напълня крема????

    ОтговорИзтриване
  10. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  11. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  12. Ако нямаш шприц , направи еклерите продълговати като форма ( с помощта на найлонов плик, срязан в единия ъгъл , който ще играе ролята на шприц за тестото ) .
    След като ги изпечеш , разрежи еклерите от едната страна ( както се реже продълговата питка за хамбургер :)) и с лъжичка сложи от кремчето вътре . :))
    Виж моите продълговати еклери на снимките, те са с такъв напречен разрез . :)

    А относно маргарина и маслото, аз съм " ЗА " маслото с две ръце , просто с маргарина имат много различен състав и резултатът няма как да е еднакъв . :))
    Надявам се да харесате еклерите , ти и съпругът ти . :)
    Поздрави ! :))

    ОтговорИзтриване
  13. О, да с такъв разрез са,аз си мислех ,че е декорация, :-)))))

    ОтговорИзтриване
  14. Резултатът е невероятен...Браво, Рони! :))))

    ОтговорИзтриване