събота, 3 юли 2010 г.

Хляб от тиквички

( адаптирано от тази рецепта )

Много отдавна исках да направя този хляб , но все забравях .
Хареса ми идеята на авторката на рецептата , но по отношение на нивото на захар в тестото вложих от себе си .
Първата смес ,  която направих по рецептата стана доста сладка и не ми допадна , сладък хляб от тиквички не ми е по вкуса .
Но когато тестото стана солено ,  е  , съвсем друго нещо се получи !
Следващият път дори мисля да сложа и сирене или кашкавал .
Хлябът се прави много лесно , единственото ,  което е много важно за сполучливия краен резултат е наистина да дехидратирате много добре тиквичките .
Ако ви допадне тази рецепта ,  ще се радвам да ми напишете как се  е получило
при вас ! :)


Хляб от тиквички









Продукти :

2 чаени чаши брашно
450  грама тиквички
1  чаена лъжичка захар
1 чаена лъжичка бакпулвер
1  чаена лъжичка сода бикарбонат
6  супени лъжици меко краве масло
1 / 2  чаена чаша орехи
2 яйца
1 / 4  чаена чаша кисело мляко
1 супена лъжица сол  + сол за тиквичките 





Изпечете орехите и ги счукайте на едро .
Настържете тиквичките с ренде ,  сложете им малко сол и ги сложете да се отцедят добре от водата им . 
Това е най - важната част и от нея зависи дали ще получите хубав хляб накрая . Дехидратирайте ги много добре , изцеждайте ги , попивайте с кухненска хартия и т. н . 
След като тиквичките са готови можете да започнете да правите тестото . 
Смесете всички сухи съставки , после добавете една по една и останалите съставки и разбъркайте много добре , докато всичко се смеси идеално .
За да получите баланса между сол и захар ,  който искате , опитайте леко с пръст сместта и си добавете още от желаното . 
Може да сложите и натрошено сиренце или настърган кашкавал , ако ви звучи добре  .
Намаслете много добре подходяща тавичка , поръсете я с брашно и изсипете сместта .
Хлябът се пече в предварително загрята на 190 градуса фурна .
Необходимото време за печене е около 1 час на средния рафт на фурната . 
Следете хляба и внимавайте да не изгори .
Нарежете го след като изстине напълно .










3 коментара:

  1. Е това предложение, направо ми легна на сърцето!
    Много уютно и вкусно е в твоята кухня :)
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Ееех, Лети , много ме зарадва , на мен пък ми топли сърцето подкрепата ви ! :)))))

    ОтговорИзтриване
  3. Вкусен хляб, особено орехите и тиквичките са интересна комбинация. Единствено ми беше солен с толкова сол и следващия път ще го направя с равна чаена навместо супена. Благодаря, Рони!

    ОтговорИзтриване