четвъртък, 29 юли 2010 г.

Рибена чорба от шаран

Днес беше един от малкото дни ,  в които не се чудих дълго време какво да приготвя . Бях категорична ,  че менюто ще бъде рибно и с морски дарове .
И макар , че едното ми ястие е с речен обитател ,  а другото с морски , съчетаването им никак не ми се стори странно .
Днес имах късмета , че успях да си купя страхотен пресен шаран с идеално тегло и без никакви наченки на неприятни аромати от речното дъно и затова щеше да е грехота да изхвърля тези части от него ,  които инъче не използвам - глава и опашка .
Предлагам ви една много лека и вкусна рибена чорба ,  от която няма начин да не си сложите допълнително . :))



Рибена чорба от шаран








Продукти :
глава , опашка и  3 - 4  котлета на шаран
1 голяма глава лук
1 морков
1 среден картоф
1 зеленчуков бульон
почти шепа натрошено фиде
1 люта чушка
1 обелен и много ситно нарязан домат
сух девисил
прясна мащерка
едър лют червен пипер
лимонов сок
черен пипер
сол
зехтин




Нарежете рибата на много едро и я сложете в тенджера да заври . 
Махнете пяната ,  която се образува . 
След това сложете лука , моркова , лютата чушка , картофа и малко 
сол .  
Прибавете и зехтин .
Оставете да къкри за малко и прибавете и домата . 
И така нека си къкри пак чорбата, докато всичко се свари .
В последните 5 минути сложете бульона , девисила и фидето .
След като изключите котлона , овкусете с черен пипер , лют червен пипер и прясно изцеден лимон . 
Поръсете с мащерка .



4 коментара:

  1. Много си падам по морска храна, но много рядко правя супа. Предложението ти изглежда много вкусно и мисля да го пробвам!

    ОтговорИзтриване
  2. Лулу, страшно много ме радва подкрепата ти в блога ми ! :)))
    Между другото си ми от любимците в кулинарната фотография :)))

    ОтговорИзтриване
  3. Една корекция. Рибата се сварява ,вади се от бульона и се обезкостява .Парчетата риба без кости се връщат в тенджерата и тогава продължава действието с другите съставки на супата.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз така знам, че се обезкостява, дори бульона се прецежда.

      Изтриване