неделя, 11 септември 2011 г.

Шоколадов чийзкейк




Честно казано, предпочитам белия, стандартен чийзкейк с плодове и топинг, само че сега разнообразих с шоколадов.
Предишните, които съм приготвяла, не можах да ги снимам, но ще се поправя, ще ви покажа и друг вариант.
Най-големият комплимент за мен беше, че приятел от компанията ми, който изобщо не обича чийзкейк, си отряза 2 или 3 пъти от този.
А и приятелките ми, които опустошиха половината от тавата, почти не говореха, а само се чуваха нечленоразделни звуци.
Хубавият чийзкейк става с хубаво, истинско крема сирене и изобщо, с хубави продукти.
Рядко в заведение съм опитвала хубав такъв десерт, може би, защото на повечето места се приготвят с изкуствени смеси на прах, знам ли.
За съжаление, искате ли хубав чийзкейк, трябва да закупите наистина сериозно количество продукти, не излиза никак евтино, но пък толкова е вкусно, че си струва всеки лев.


Шоколадов чийзкейк




Продукти:

за бисквитения блат:
200 грама бисквити "Роден край" с мляко
100 грама меко краве масло

за сместа:
500 грама крема сирене "Филаделфия"
400 грама маскарпоне
200 грама заквасена сметана
200 грама качествен млечен шоколад
4 големи яйца
2 супени лъжици брашно
1/2 чаена чаша захар

за декорация:
150 грама шоколад




Пуснете фурната да загрява на 170 градуса.
Подгответе си тава с ринг с диаметър около 24-25 см.
Моята я напръсках със спрей за печене против залепване.
Ако нямате, намажете тавата добре с мазнина.
Обвийте я отвън с поне 5 слоя алуминиево фолио, защото чийзкейка се пече на водна баня и това предпазва да не влезе вода в него, а тя се промушва наистина много пъргаво и между 5 слоя дори.
Обърнете внимание на този момент и наистина старателно обвийте отвън ринга.
Смелете бисквитите на ситно с блендер и ги смесете идеално с мекото краве масло.
Разстелете ги върху цялото дъно на тавата равномерно.
Сложете тавата за около 20-30 минути в хладилник.


Разтопете шоколада на водна баня и оставете да се охлади леко.
Разбийте с миксер крема сиренето, маскарпонето и сметаната до получаване на гладък крем.
Започнете да добавяте яйцата едно по едно, а после и брашното и захарта и не спирайте да разбивате с миксер.
Накрая сложете и шоколада и разбийте за последен път до пълно получаване на хомогенна смес.
Изсипете върху охладения блат.
Сложете ринга в дълбока тава и излейте вода да покрие половината на стените му.
Печете така на водна баня около 1 час.
Оставете го за около 15 минути в изключената фурна, преди да го извадите.
Когато се охлади, приберете го в хладилник.
След като минат поне 5 часа, откопчайте ринга.
Залейте чийзкейка с разтопен шоколад.


15 коментара:

  1. О, какво неустоимо вълшебство! Рони, за мен нищо не може да се равнява с шоколадовия вкус :-) Всякакви други варианти на чийзкейк ми се виждат някакси...обикновени :-) Докато шоколадът за мен е онази нотка на лукс и финес :-)

    Поздрави, Милена

    ОтговорИзтриване
  2. Васи:суперррррррррррр!!Вероника,нека мъжа ти те нацелува вместо мен!!!:)))))))))

    ОтговорИзтриване
  3. SOU LOUCA POR LOUCA POR CHEESECAKE E ESSE DE CHOCOLATE FICOU FANTÁSTICO.
    UMA VERDADEIRA DELICIA.
    BJS

    ОтговорИзтриване
  4. Изглежда прекрасно! Тия дни ми се яде нещо шоколадово, но само до вафлите от магазина стигам :))
    Много красиво презентиране :)

    ОтговорИзтриване
  5. Невероятно шоколадово изкушение, Рони!
    Ето такъв чийзкейк със шоколад ще се хареса в къщи, ще направя при първия повод. Да ме извинят, ама без повод няма да им правя сладкиш, който ще трябва с пушка да охранявам няколко часа :)

    А ти не давай на приятелите сами да си режат, какво е това нахалство :)))

    ОтговорИзтриване
  6. Рони,отдавна му се каня,и все не стигам до този вариант на чийз!А това е вид десерт,който ми гали небцето по много любим начин!Но още не съм му се насладила с шоколад!Твоят ми нашепва много подканвящо да побързам!:)
    У нас ,за ралика от Пепи,само аз съм му фен на чийза,но затова пък си режа по парченце и му се наслаждавам поне 2 дни!И задължително умрял от студ:)))!
    Чакай да се полюбувам още малко на твоя и да бягам,че ще се задавя вече от преглъщане,честно!

    Слънчево и усмихнато утре ти желая!:)

    ОтговорИзтриване
  7. Здравей,Вероника.Голяма фенка съм на твоите рецепти,направила съм ги почти всичките и съм разказала за сайта ти на много хора.Исках са питам относно тази рецепта,тавата цялата ли се завива с фолио и отгоре или само стените.Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря за хубавите думи.:)
    Тавата се завива по стените и дъното, защото дъното се сваля и през отворите влиза много пъргаво вода. Отгоре не се слага върху кейка, водата няма да влезе отгоре, освен ако не препълните тавата с вода.:))

    ОтговорИзтриване
  9. Здравейте, Вероника! Искам да Ви попитам за декорацията на чийзкейка шоколадът какъв трябва да бъде: млечен или черен. За сместа се използва млечен, но не съм сигурна за декорацията. Предварително благодаря за отговора. Харесвам всичките Ви рецепти и публикации. Успех във всичко! И честита пролет!

    ОтговорИзтриване
  10. При мен е млечен, а Вие декорирайте с този, който обичате повече.:)
    Поздрави и благодаря за хубавите думи.:)

    ОтговорИзтриване
  11. Здравейте Вероника! Продължавам с въпросите:) В списъка с продуктите се ключва и 1/2 чаена чаша захар. В кой момент от приготвянето на чийзкейка се добавя захарта? И пак искам да Ви попитам за школада за декорация: млечен или черен трябва да бъде? Много благодаря предварително! Здравка

    ОтговорИзтриване
  12. За шоколада вече отговорих- няма значение, сложете този, който обичате. Моят в случая беше млечен.
    Относно захарта, коригирах рецептата, бях пропуснала да я напиша.

    ОтговорИзтриване
  13. Много благодаря за пояснението!
    Започвам да чета новата Ви публикация :) Лека и уютна вечер.
    Здравка

    ОтговорИзтриване