сряда, 7 септември 2011 г.

Хрупкави калмари




Както често се оказва, най-простичките неща в кухнята са най-трудните.
Напоследък все така се получаваше, че където и да седна и си поръчам калмари, все не ми допадаха.
Или бяха с много дебела панировка с яйца и галета, или пък ми ги сервираха само с брашно, но в следствие на  прекалено дълга термична обработка и в същото време, нарязани на тънко, това им придаваше вид и вкус на ластичета за коса.
Не че съм опитвала ластичета за коса, но предполагам, че няма да се различават твърде.:)
"Не Ви ли харесаха?"-питаше сервитьорката.
"-О, не, няма проблем, просто се нахраних с другите неща."- любезно отговарях аз, прикривайки разочарованието си.
А аз исках просто едни най-обикновени по-дебелички шайби калмари с лека, хрупкава царевична коричка.
Накрая отидох до един рибен магазин и си купих туби калмари и си ги приготвих така, както най-много ги обичам.
Толкова е простичка тази рецепта, че чак се чудех дали си струва да я публикувам.
Само че, както се оказа след не малко разочарования, явно си струва.:)

Хрупкави калмари






Продукти:

туби калмари
хималайска сол на вкус
прясно смлян пипер меланж
прясно изцеден лимонов сок
царевично брашно




Почистете калмарите от вътрешната им кост.
Попарете ги за 2-3 секунди във вряща вода и свалете мантията на тубите.
Това е онази неприятна ципа, които често попада в устата ни и се чудим как деликатно да извадим, без да направим лошо впечатление на хората около нас.
Нарежете калмарите на дебели шайби, аз ги режа с дебелина около 2-3 см.
Свиват се малко при пърженето, имайте предвид това.
Сложете ги в гевгир (за да се отцеди излишната вода от тях), осолете ги, поръсете ги с пипера, добавете и лимоновия сок и оставете калмарите да престоят така около 20-30 минути в хладилника.


Загрейте дълбок тиган с много мазнина, да се получи като маслена баня.
Овалвайте всяка шайба в царевично брашно, изтупайте леко и изпържете до златисто.
Слагайте ги върху кухненска хартия, за да се отнеме поне малко ненужна мазнина.
Консумирайте веднага.
Можете да си приготвите и един бърз сос с майонеза, съвсем малко кисело мляко, сол и чесън, по желание сложете и малко пресен копър, лимонов сок и смлени орехи.


По същата технология за овкусяване и пържене на калмарите можете да си приготвяте и рибени хапки.



11 коментара:

  1. Рони, страхотни са калмарите :) аз у дома обикновено ги пълня, следващия път ще опитам и твоето предложение :)
    Хубаво утре от мен!

    ОтговорИзтриване
  2. Рони, това със сигурност са най- апетитните калмари! И мен ме изкуси да опитам рецептата!

    Поздрави, Милена :-)

    ОтговорИзтриване
  3. Много хрупкави и вкусни,като златни парички!

    ОтговорИзтриване
  4. Изглежда много вкусно!
    рокля

    ОтговорИзтриване
  5. Рони, такава скорост си набрала , че не смогвам да се облизвам.
    Браво, чудесни рецепти и представяне!

    ОтговорИзтриване
  6. Рони,за мен определено си заслужаваше да ги публикуваш,защото отдавна се каня да си направя,по същите причини,които те разочароват и теб,но все още не съм!Благодаря,че сподели,а снимките са великолепни и подчертават идеално ,че си се справила отлично и с тази рецепта!

    Хубав петък пожелавам!:)

    ОтговорИзтриване
  7. I love Calamari...and yours looks fantastic!! I LOVE, LOVE your recipes:)!!

    ОтговорИзтриване
  8. zashto si mislite che hrupkavite kakamari sa nai vkusni

    ОтговорИзтриване
  9. За какамари никога нищо не съм си мислила.

    ОтговорИзтриване
  10. така приготвени са невероятно вкусни всички са доволни от вкуса

    ОтговорИзтриване
  11. Здравей, Рони! В търсене на рецепта за приготвяне на калмари, попаднах на твоята. Апетитният им вид ме привлече веднага. Приготвих ги и останахме много доволни от вкуса им. Благодаря ти! Вече са част от любимите ни мезета за бира.
    Поздрави и слънчев уикенд!

    ОтговорИзтриване