Сладко от череши

>> неделя, 4 септември 2011 г.




Обичам сладка, конфитюри и мармалади от много малко плодове, да си призная.
Има какви ли не, но са единици тези, които консумирам.
Сладкото от череши, обаче, е един от тоталните ми фаворити.
Тази година го приготвих за първи път и вече почти нищо не остана за зимата- споделено с приятели или включено често в закуска, бурканчетата едно по едно изчезнаха.
Най-неприятната част е чистенето на костилките, но вече има помощни уреди за тази цел и това действие не е чак толкова досадно и трудоемко.
А и като знаете какво вълшебство ще си имате после в бурканчетата, това някак спира да ви вълнува.
Можете да сложите и бадеми, аз го направих в няколко бурканчета и после всички се избиваха за тях.
Ще знам за другата година, ще им напълня буркани с бадеми, а сладкото от череши си е за мен.:)


Сладко от череши






Продукти:
3 кг череши (моите са тъмни)- почистени
2800 грама кристална захар
ромова есенция
леко запечени бадеми по желание
1 равна чаена лъжичка лимонена киселина




Почистете черешите от костилките.
Сложете ги в голям съд и хубаво ги покрийте с всичката захар.
Оставете ги да престоят през нощта.
На другия ден ги сложете в голяма тенджера, заедно с отделилия се сос, да къкрят на средна степен на котлона.
Въоръжете се с търпение, защото изисква време.
Разбърквайте често и махайте образувалата се пяна.


След като сосът се сгъсти и черешите са готови, прибавете лимонената киселина и ромовата есенция и оставете за 2-3 минути на изключения котлон.
По желание прибавете и бадеми.


Още, докато сладкото е вряло внимателно започнете да пълните бурканчетата, които предварително сте измили и подсушили.
Затворете ги добре и ги оставете обърнати с капачките надолу за един ден.
Приберете на тъмно и хладно място.


7 коментара:

Анонимен,  4 септември 2011 г., 6:17  

O-o-o,да! От тъмни череши е милион пъти по-хубаво откокото от бели! Самода имаше кой да ги изчисти,че и уред и без уред много мразя това упражнение! Предлагам бартер- имам баба и дядо в Кюстендил- от мен черешите, от теб -чистенето:)))И после- кооперативно сладко!

Ginger Cookies 4 септември 2011 г., 8:08  

:))))) Да си призная, обаче, и аз правих сладкото на бартер- използвах помощ от приятели да ги изчистят, а от мен бяха материалите и приготвянето.:))

валя,  30 май 2013 г., 10:17  

по тази рецепта направих сладко от череши и мога да кажа че по хубаво сладко не бях правила.Страхотно е .

Анонимен,  30 май 2013 г., 12:24  

ОООО, АЗ СИ ИМАМ ПОМОЩНИЦИ В КЪЩИ- НА 72 И 75 ГОД , ТА ТЕ ГИ ИЗЧИСТИХА НАБЪРЗО- 8 КГ ПОЧИСТЕНИ ИЗЛЯЗОХА.. АЗ САМО ПОКАЗАХ КАК СЕ ЧИСТИ С БЕЗОПАСНА ИГЛА...УТРЕ СУТРИНТА ЩЕ ГИ ПЕКА ВЪВ ФУРНА

Анонимен,  30 май 2013 г., 15:20  

Аз пък сам си направих всичко. От брането на черешите от дръвчето на вилата ми, през чистенето на костилките с една пръчка, тъй като не си намерих нужния уред, до посипването със захар и накрая варенето. Много ми хареса идеята за рома, нямах есенция затова сложих просто ром. Сладкото стана уникално. За първи път правя подобно нещо.

Мерси за рецептата.

Анонимен,  4 април 2014 г., 6:55  

Здравейте!Разгледах много сладка,но Вашето ми допадна най-много!!!Искам да попитам колко бурканчета горе долу излизат от това количество?

Анонимен,  24 май 2016 г., 9:08  

Имат ли някакъв срок на годност, в смисъл ако се приготвят сега, до кога могат да се консумират? :))

Публикуване на коментар

Back to TOP