С вкус на есен ...

>> понеделник, 25 октомври 2010 г.

Рядко ми се случва да не знам какво да кажа и как да започна...
Но сега е един от тези случаи, защото трябва да представя една дама, на която винаги съм се възхищавала и тайно съм се надявала да мога да познавам някой ден.
Нейният прекрасен сайт  "Вкусно и красиво"  дълго време е бил и продължава да ми бъде вдъхновение в моята лична кухня и много пъти ме е карал да го разглеждам със затаен дъх.
Кеми е от хората, които стоят изключително деликатно и с финес в нет пространството, но видиш ли нейните рецепти, тя неизменно се нарежда сред фаворитите ти в кулинарията.
Ще ви кажа нещо, което и самата Кеми не знае-преди месеци, когато се борех с оскъдната бг информация на тема кулинарна фотография, попаднах на един форум, в който тя, изпълнена с изключителна позитивна нагласа и отзивчивост, помагаше на всеки, който иска съвет от нея.
И тогава си помислих : "Колко би било хубаво, ако мога да се престраша и да й пиша, това е жена, от която човек има какво да научи."
Е, не го направих във форума, но пък раждането на моя блог ми даде прекрасен повод да се реша да я потърся.
Реакцията на Кеми към поканата ми  гостуване при мен не ме учуди никак, защото от човек, който е зареден с доброта и огромна вътрешна красота, не можеш да получиш друго, освен мило отношение.
А когато получих рецептата и снимките й, за пореден път останах без думи пред абсолютната прецизност, естетика и стил, които ме покориха при вида им.
В нейните кулинарни и фотографски творения  никога няма нещо излишно, нито пък му липсва нещо, просто талант, дар от Бога.

Кеми, благодаря ти, че прие поканата ми, искам да знаеш, че за мен е голяма чест да представя твоя рецепта в блога ми.
Пожелавам ти винаги да имаш в себе си този творчески хъс и усет към вкусното и красивото, и да не спираш да ни радваш.


Мус от тиква
( текст и снимки :  "Вкусно и красиво" 





Обичам утрините тихи,
поръсени от капки дъжд.
Небето с облаци покрито-
намръщило се изведнъж.

С воал завила е мъглата
отсреща - близката гора
и спуща се от планината,
дъх на свежест и смола.

Притихнало е, но красиво
утрото през есента...
Природата е мълчалива,
събрала радост и тъга.

Художник ли е нарисувал
на двора старата липа,
и по едно е оцветявал
в златисто нейните листа.

Не мога с думи да опиша
утрото през есента...
То със земята сякаш диша,
изпълнено с красота.

автор на стихотворението: stela50

Не мога да опиша по-добре есента от авторката на това стихотворение.
Именно всички тези аромати, цветове и настроения на есента ме накараха да приготвя за вас, читателите на " Ginger Cookies " този десерт. След като получих поканата от Рони, седнах с чаша кафе на прозореца и започнах да ровя в мислите си какво искам да приготвя, че то да бъде, лесно, вкусно и актуално за сезона...е, измислих, нещо с тиква, имах такава, тя беше точно в цветовете на листата, които виждах през прозореца, ами това е....
Опитайте и вие... ще се убедите, че резултата е впечатляващ, повярвайте ми :)





Продуктите, които ще ви трябват са:

500 гр варена или печена тиква
5  големи жълтъка
1 чаша  кафява захар
3  1/2  чаша пълномаслена сметана
1 ч л канела
1 / 2  ч л джинджифил
1 / 4  ч л индийско орехче
1 / 2  капсула ванилия
щипка сол
100 гр настърган шоколад
топинг карамел или карамелен сос
2 с л ром
1 пълна чаена лъжичка желатин



Приготвяне:
1 чаша = 240 мл

Разбийте жълтъците със захарта и  3 / 4 чаша сметана много добре.
На котлон със средна температура сложете в касерола и бъркайте, докато се сгъсти и се получи пухкав крем.
Охладете крема в съд с ледена вода при непрекъснато бъркане.
Добавете всички подправки и солта.
Смесете с охладената и пюрирана тиква.
В дуг съд разтворете желатина с рома.
Оставете за няколко минути да набъбне и разтворете на водна баня.
Добавете към тиквената смес и разбъркайте.
Разбийте 1 / 2 чаша сметана на сняг и добавете към сместа, разбъркайте
внимателно.
Приберете муса в хладилник и оставете за минимум 8 часа или за една вечер.




Сервирайте в стъклени чаши като редувате тиквен мус и сметаната, която сте разбили отново на сняг.
Между тиквата и сметаната поръсвайте настърган шоколад.



Завършете със сметана и залейте с тънка струйка карамелен топинг.





Остава само да му се насладите с приятели или с любимите ви хора.


11 коментара:

Milena 25 октомври 2010 г., 2:58  

Очарователна гостенка и пленяващ десерт! Благодаря и на двете за удоволствието!

Усмивки от мен :-)

Ирина Купенска 25 октомври 2010 г., 3:53  

Кеми е един наистина прекрасен човек, кулинар, фотограф!

Рецептата и снимките го доказват за сетен път! Истинска феерия от аромати, вкус на есен, истинско изкушение!

Благодаря на двете ви за чудесната публикация :-)

vesela 25 октомври 2010 г., 4:33  

Рони, не разбрах за теб, но познамвам Кеми лично - талантлив, деликатен и мил човек. Пътищата ни се разминаха най-вече поради липса на време, но отношението ми към нея е непроменено - приятелско и искрено. Кеми, ще се радвам и при теб да е така. Поздравления за рецептата и чудесното представяне и да цункаш малката/вече пораснала/ Инес.

elena,  25 октомври 2010 г., 9:10  

Prekrasno izglejda tova esenno mus4e!

ẴŦĬ₦ẵ`` 25 октомври 2010 г., 9:23  

Ронка, искам да те поздравя за новия ти изключително интересен и талантлив гост! Аз също често съм разглеждала сайта й и съм оставала очарована от уменията й. Много ми харесва рецептата за муса и в сезона на тиквата няма как да не я опитам. Благодаря на Креми за чудесното предложение, а на теб за поредната приятна изненада в блога ти!

fedora 25 октомври 2010 г., 12:48  

И аз се присъединявам към поздравяващите!
Тук отново е много уютно и есенно!
Каквото и да кажа, все ще е малко, тъй че най-добре да ви прегърна :)

Усмивки

КеmiH 25 октомври 2010 г., 13:06  

Рони, бих искала още веднъж безкрайно да ти благодаря за любезната покана! За мен беше истинско удоволствие да гостувам в твоя личен кът! Надявам се и аз да се запознаем наистина един ден! :)))

Благодаря на всички за хубавите думи! Радвам се, че ви харесва предложението ми!

Весе, прегръдки от мен! Знаеш, че са взаимни чувствата ни и надявам се отново да се срещнат пътищата ни!

Хубава вечер желая на всички!

todorka 25 октомври 2010 г., 14:03  

Поздравявам те за избора на гост!Добре дошла на гостенката,от която има какво да се научи! Страхотно стихотворение,фантастичен каротинов мус,чудесно прадложение с любимата ми ТИКВА!Благодаря и на двете Ви за насладата!

пепеляшка 26 октомври 2010 г., 0:27  

Чудесна гостенка е Кеми, и се радвам, че и аз лично я познавам и ми е била вдъхновение в моите изначални кулинарни напъни.И макар, че отдавна не съм писала в сайта й, надничам при всеки удобен момент- там е като кулинарен бутик! Е, фотограф- изящен, като нея никога няма да стана, не съм наясно ни с теорията, като нея, нито имам нейното дръзновение, но...важното е да се забавляваме, нали!
И на двечките пожелавам усмихнати есенни дни !
Мария

Daniela Dineva 26 октомври 2010 г., 4:46  

Рони, прекрасен избор на гостенка.
Кеми, много хубав десерт. Правила съм нещо подобно, но като гледам съставките вкусът ще е невероятен.
Поздрави и за двете :)

Ginger Cookies 27 октомври 2010 г., 5:35  

Благодаря на всички за прекрасните коментари ! :))

Кеми, ти си страхотна и още веднъж искам да ти поднеса благодарността си, че прие поканата ми да гостуваш в блога ми ! :)

Публикуване на коментар

Back to TOP