понеделник, 1 август 2011 г.

Миди по Бургаски




Майко мила, леле, леле, това ястие е просто нечовешки вкусно!
Повярвайте ми.
Преди 8 години, когато се запознахме със съпруга ми и дойдох да живея тук, в Бургас, аз си бях един балканджийски неандерталец по отношение на морската кухня.
Една вечер моята свекърва ни покани на вечеря и тогава опитах най-вкусните миди през живота си.
-Да ти сипя още, мама?
-Ох, да, ако може поне още 3 пъти.
Тоя диалог го имаше няколко пъти, не само 3.
Просто беше невъзможно да не поискам после рецептата.
Свекърва ми ми обясни подробно как приготвя тази чудесия и винаги, когато тук, на морето, се вадят пресни миди, слагам на котлона най-голямата тенджера.
Малко промених рецептата, но основата й си остана.
Няма по-голямо очарование от това сам с пръсти да отваряш вкусните миди, пълни с ориз, лук и всякакви аромати и да изпиеш всичкия вкусен сос, който се е образувал при варенето.
А ако до вас има един поднос с препечени домашни брускети с домати, чесън, пармезан и пресен босилек и халба ледена бира, казвам ви, това е Рая!
Както вече ви казах, нечовешки вкусна е тая манджичка, хич не се чудете, ами ми се доверете.
Ще споменавате после с добро свекърва ми, гаранция.:))))


Миди по Бургаски




Продукти:
2 кг пресни миди с черупките
кромид лук-нарязан и да е много
1 чаена чаша ориз
връзка копър
пресен девисил
сух джоджен
черен пипер
300 мл бира
обелен и нарязан на ситно розов домат-голям
щипка захар за баланс на киселината
хималайска сол
зехтин или олио
1 супена лъжица сладък червен пипер
5 скилидки чесън
настърган морков
пресен лимон-изцежда се накрая





Почистете хубаво мидите-измийте и остържете черупките и издърпайте всички водорасли, които се показват от тях.
Вземете много голяма тенджера и сложете всички продукти в нея.
Копъра и девисила не ги режете, сложете ги на стръкове, за да може просто да си пуснат ароматите, а накрая, преди сервиране да се извадят.
Сложете вода смело, малко повече отколкото е съотношението й с ориза.
Тук правила няма.
Затворете тенджерата с капак и гответе на много слаб огън.
От време на време разбърквайте.
Варете всичко до готовност, когато ориза е готов, всичко е готово.



Някой започват да чистят мидите, като махат черупките, след като те се отворят, само че аз не го правя.
Овкусете със сол и захар, докато се получи по ваш вкус.
Сервирайте мидите топли с прясно изцеден лимон.



И едно предишно приготвяне на Миди по Бургаски, снимката е правена с наааай-стария ми фотоапарат, тип сапунерка.:)))


8 коментара:

  1. Поздравления! :))рецептата е страхотна, ще ме накараш да се прибера през краснодар :)))
    преди години майка ми правеше нещо подобно, но! :) си усложняваше живота като леко разтваря почистените миди с нож и напъхва суровия ориз с подправките вътре, после ги реди в тавичка, слага течност и пече до готовност :) Вярвам, че и това ще ти хареса!

    ОтговорИзтриване
  2. Ще ти харесат, уверявам те.:)
    А по този начин мидите сами се пълнят с всичко.:))
    Хубава вечер.:)

    ОтговорИзтриване
  3. права си :) много ми харесаха!
    само бирата ми дойде в повече като вкус, следващия път ще заместя 1:1 с вода.
    Поздрави! :))

    ОтговорИзтриване
  4. "Няма по-голямо очарование от това сам с пръсти да отваряш вкусните миди, пълни с ориз, лук и всякакви аромати и да изпиеш всичкия вкусен сос, който се е образувал при варенето."

    Абсолютно!Подкрепям с две ръце!
    Обожавам да правя точно това-да ги хапвам направо от черупките,да им изпия сосчето и хубаво да си омажа пръстите и муцунката.Ама пък каква е страхотия!
    Рони,мидите ти са станали божествени!

    ОтговорИзтриване
  5. Няма как да напиша по- добър коментар от Елексир ;)

    ОтговорИзтриване
  6. Доядоха ми се! Обаче не съм морско чедо и никога досега не съм готвила миди. :( Предполагам, че там на морето си ги ловите сами. Тези, замразените от магазина, ще бъдат ли подходящи?

    ОтговорИзтриване
  7. Купуваме ги от магазинчетата за морски дарове и риба и да, тук са прясно уловени от рибарите. Аз поне не се гмуркам, защото след мен трябва да има поне още 5 човека, които да се наложи да гмурнат да спасят мен.:)) Със замразените миди няма да има нищо общо. Опитай, ако искаш, но ще се разочароваш и ще останеш с погрешни впечатления за ястието, защото няма да е както трябва, а всъщност в оригинал е убийствено вкусно. Поздрави.:))

    ОтговорИзтриване
  8. от мърлявото море са по хубави.....

    ОтговорИзтриване