събота, 20 август 2011 г.

Торта "Каприз"




Нарекох тази торта така, не защото е много сложна и капризна в приготвянето, а защото е толкова вкусна, че би задоволила вкусовите изисквания и на най-капризния кулинарен критик.
Приготвянето й всъщност е толкова лесно и не изисква кой знае колко време, че спокойно можете да я включите в плановете си, ако очаквате гости, а имате да готвите много ястия.
Изборът на плодове оставям на вас, аз имах пресни малини и къпини и ги включих веднага. Макар че, не съм любител точно на тези плодове, комбинацията с тях ми хареса.
Някои ще оприличат тортата с "Тирамису" и ще бъдат хем прави, хем не.
Но не това е важното, а  дали красотата в подноса ще ви накара да си оближете пръстите.
Вижте сега какво чудесно и лесно нещо ще ви подаря днес и дано ме споменавате с добро.:)))

Торта "Каприз"






Продукти:

за блата:
3 яйца
1/2  чаена чаша брашно
1/4 чаена чаша разтопено краве масло
1/2  чаена чаша захар
1/4  чаена лъжичка сол
1/4 чаена лъжичка бакпулвер
2 пакетчета ванилия

3/4  чаена чаша силно кафе еспресо с добавена 1 супена лъжица ром

за крема:
500 грама маскарпоне
1 кутия крема сирене "Филаделфия" (натурално)
пудра захар на вкус
есенция "Чийзкейк"  (по желание)

неподсладено какао за поръсване

малини и къпини
настърган млечен шоколад за декорация




Разбийте яйцата и захарта на гъст сняг.
Смесете сухите съставки предварително.
Прибавете останалите продукти към яйцата и захарта, но се постарайте маслото да не е горещо и разбъркайте добре.
Изпечете блата в предварително загрята на 190 градуса фурна.
Аз пекох в тава с диаметър 26 см.


Оставете блата да изстине напълно.
Сиропирайте го с охладеното кафе.
Смесете съставките на крема и ги разбийте добре.
Изсипете крема върху блата и го разпределете хубаво по цялата му повърхност.


Сложете тортата за около 1 час в хладилника, за да се охлади.
Ако работите с достатъчно студени продукти, този момент с хладилника можете да го пропуснете.
Поръсете обилно с хубаво, горчиво какао и декорирайте с плодовете.
По желание поръсете с прясно настърган млечен шоколад.
Това е всичко, ще очаквам мненията на всички, които ще ми се доверят за тази рецепта.:)



16 коментара:

  1. Рони,тортата е превъзходна!Тъкмо се оглеждах за нещо хубаво за рождения ден на мъжа ми.Ще ползвам рецептата и ще покажа снимки!
    Благодаря за чудесната рецепта!
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Лятно и шоколодаво, перфектно за вкуса ми! Обожавам къпини и малини с шоколад. Рецептата ми влиза в следващите планове за нещо вкусно у дома!
    Поздрави и весели летни моменти!

    ОтговорИзтриване
  3. Пак си се "оляла" с неприлична вкусотия :))
    Да ти кажа ли нещо :))) Ти си феята на бързите, лесните и ужасно вкусните торти!!!
    Много усмивки ти желая, ама искрени :)

    ОтговорИзтриване
  4. Звучи лесно и невероятно вкусно!
    И много свежа е, Рони!
    И аз я запланувам за скоро време, че да видим дали ще успея да направя :)))
    Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  5. Звучи ми като да е за мен! Много ми допада тази комбинация.
    Честита нова визия на блога!

    ОтговорИзтриване
  6. Рони,определено би ми харесала тази торта,ако съдя по продуктите и снимките!Ще го кажа сигурно за хиляден път,но има ли в един десерт блат,повечко крем и плодове,е изпълнил критериите ми на 100%.Така че моят "каприз" би бил задоволен напълно с тази прекрасна торта!

    Мисля,че къпини и малини са й точния тандем!

    Поздрави най-сърдечни от мен,мила!

    ОтговорИзтриване
  7. Много красива, богата и бих я нарекла аристократична торта. Богато и сполучливо съчетание на любими вкусове, а презентацията и снимките са красиви и изкушаващи. Искрени комплименти!

    ОтговорИзтриване
  8. Изглежда вълшебно Рони! Представям си вкуса с това маскарпоне и какао - нещо като плодово тирамису :) Поздрави и хубава, топла, лятна седмица

    ОтговорИзтриване
  9. Много е красива, а звучи лесно за приготвяне.
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  10. Страхотен десерт - малко ми напомня за Тирамису.
    Имаш една награда при мен :)
    http://dasye.blogspot.com/2011/08/blog-post_27.html

    ОтговорИзтриване
  11. страхотна прелестна като авторката

    ОтговорИзтриване
  12. приготвих тази прелест ,дано съм се справила че очаквам близките си по празниците и ще съм изключително доволна ако им хареса а теб Вероника ,съм благодарна за прекрасната идея и великолепна композиция на вкусове.Дора.

    ОтговорИзтриване
  13. Привет Рони!
    Следя с интерес здравословните ти рецепти от новия ти начин на хранене и те приветствам, но тук искам да ти благодаря за тази бърза, вкусна и красива тортичка, която направих и много се хареса не само на мен! Благодаря за сполучливата рецепта!
    Всички останаха очаровани от лекия и свеж вкус на това блаженство:)

    ОтговорИзтриване
  14. Бих искала да мога да Ви се реванширам по някакъв начин, Вероника! Днес за пореден път обрах овациите на капризна публика с една от тортите Ви. Безгрешно описание на рецепти, патерици за аматьори и чудесна селекция на тортите!Благодаря

    ОтговорИзтриване
  15. Ех, че хубав коментар.
    Това е най-големия подарък- такива думи.:)))
    Благодаря безкрайно.:)))

    ОтговорИзтриване