понеделник, 7 март 2011 г.

Пълнено пиле с картофи и маскарпоне

Като се замисля, почти за всяко ястие все ще се намери човек, който ще каже, че не му допада.
Но има едно, за което никога, ама никога не съм чувала някой да каже, че не го обожава-доброто старо печено пиле с картофи.
От друга страна пък, точно затова, че е масово любима рецепта, не смятам да ви я представя в стандартния й вид, защото съм сигурна, че няма човек, който да не умее да си я приготви.
Отдавна исках да ви предложа пълнено пиле, но не исках да е нещо, което сме свикнали да виждаме-с ориз, спанак и т.н.
Вчера ми дойде вдъхновението, че мога да съчетая 2 в 1-любимото на всички пиле с картофи и самата технология за обезкостено пълнено пиле.
Съчетах няколко съставки и хоп!, получи се нещо много, много вкусно.
Самото обезкостяване на пилето никак не ме затрудни, важното е просто да знаете как да срежете пилето като първи, основен разрез и да работите с остър нож.
Ама, и аз заговорих като хирург (една стара моя мечта, между другото:).
Най-лесно пилето се обезкостява, когато се среже през гърба (а не през гърдите) и се продължи до края с разреза.
После отваряте пилето и започвате внимателно да изрязвате една по една всяка кост.
Умишлено оставих костите на крилцата и на долните бутчета, за да може все пак пилето да има автентичен вид, а да не прилича на чувалчето на Дядо Коледа.:)

Пълнено пиле с картофи и маскарпоне



Продукти:
1 охладено пиле
сол
пипер меланж

за плънката:
3 средни картофа
1 средна глава кромид лук
2 супени лъжици маскарпоне
настърган кашкавал (опция) 
1/3 чаена лъжичка настъргана кора от лимон
сух риган
суха мащерка
пипер меланж
сол на вкус
по желание и бекон
краве масло



Измийте и подсушете пилето, подсушаването е важна част, не я пропускайте, за да не ви се напълни тавата с вода по време на печенето.
Обезкостете пилето, осолете го и го поръсете с прясно смлян пипер меланж.
Оставете го да попие добре солта и подправката.
През това време ще приготвим плънката.


Нарежете картофите много на дребно, лука също.
Ако искате да прибавите и бекон към плънката си, нарежете и него на малки тънки парченца.
Загрейте тиган с краве масло и сложете всичко това да се запържи много добре.
Всичко трябва да придобие златиста коричка.
Махнете плънката от котлона и прибавете всички останали съставки.
Разбъркайте добре и оставете леко да се охлади.



Сложете плънката в пилето и го зашийте добре с дебел конец.
Разтопете краве масло (около 1/2 пакетче, може и повече) и след като изстине малко, за да не си изгорите пръстите, намажете добре цялото пиле.
Сложете го да се пече на 200 градуса, не повече, за да не загори коричката, а пилето да е сурово.
Аз пека пилето на рафт, който съм сложила в долната половина на фурната.
От време на време мажете пилето с отделената мазнина.
Печете до готовност.



14 коментара:

  1. Изглежда невероятно изкусително! И с тази препечена коричка ... Снимките са страхотни, а за вкуса нямам съмнение. Определено ще опитам рецептата, въпреки че не знам как ще се справя с обезкостяването. Имам един въпрос - месото от самото пиле задушава ли се заедно с картофите и лука или се прибавя сурово към останалата част от плънката?

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря.:))
    Явно съм написала неясно рецептата, съжалявам.:)
    Не, пилето просто се осолява и овкусява с пипер и си стои сурово, докато се напълни, само плънката се обработва предварително.
    Пилето се пълни сурово и се слага във фурната да се пече.
    Успех.:)

    ОтговорИзтриване
  3. Сега прочетох пак коментара ти, кое месо да се прибавя към плънката?
    Пилето си остава цяло, не се отделя месо от него.

    ОтговорИзтриване
  4. Ще ме убиеш ти с твоите пилета, Рони - не се и съмнявам в това, че предлагаш поредното вкусно такова.

    ОтговорИзтриване
  5. :) Грешката е моя. Толкова се загледах по снимките и си мислех какво ли е да имаш такова пиленце за обяд, че не съм прочела внимателно рецептата. Извинявам се! Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Няма проблем, Габи, случва се, понеже пиша много бързо и си помислих да не съм написала нещо грешно. :)))
    Хубав ден и на теб.:)

    ОтговорИзтриване
  7. Малеее...голямо изкушение...ммм :) Браво Рони!

    ОтговорИзтриване
  8. Ммммм чудно! Да ти кажа честно, аз май ще съм единствената, която не изпада във възторг от пиле с картофи:) Не че изобщо не харесвам това ястие, но просто не е сред любимите ми. От друга страна, обаче, с това маскарпоне звучи много изкушаващо и пленително. Придава нотка индивидуално и не чак толкова типично звучене, което ми допада:)

    ОтговорИзтриване
  9. Като една ревностна почитателка на пилешкото мога да кажа,че изглежда умопомрачително вкусно!Нямам търпение да опитам и вкуса.Това ще е днешната ни вечеря.
    Снимките са невероятни!Поздрави Nanita!

    ОтговорИзтриване
  10. стана страхотно. Благодаря за интересната рецепта. Хубажа комбинация на картофи с маскарпоне.

    ОтговорИзтриване
  11. Рони, много хубава идея за пълнено пиле:) Поздравления. Снимките са чудесни!

    ОтговорИзтриване
  12. изтекоха ми и очите и лигите!! Уникално изглежда, поздравления.Отдавна не бях виждал по вкусно изглеждаща гозба!

    ОтговорИзтриване
  13. Направо си облизахме пръстите с това пиленце :)

    ОтговорИзтриване
  14. Сготвих го за брат ми и жена му. Каза, че е станало уникално! Днес ще го направя и за мъжа ми :) много благодаря за рецептата. Споделете и други солени рецепти с маскарпоне. мерси :)

    ОтговорИзтриване