Коледни сладки с дулче де лече

>> събота, 24 декември 2011 г.




Тези сладки са чудесни на вкус.
Единственото неприятно нещо е, че трябва да се изпекат по-рано и да се приберат в кутии, за да омекнат до Коледа, нужни са поне 7-8 дни за това.
Ако не разполагате с дулче де лече, можете да ги слепите и с някакъв мармалад по ваш избор.
Ако пък нямате фондан, потопете ги в шоколад, вярно, отиваме вече съвсем далече от настоящата рецепта, но нека да има варианти за всеки според възможностите му.
Съжалявам, че не можах да ги снимам хубаво и да се види как блестят отгоре, но през цялото време моите котки обикаляха като хиени и почти ме отказаха да си снимам ястията и затова ги нащраках, колкото да мога да ви дам рецептите си.
То беше бутане, блъскане, влизане в кадър, с деца на море, тц, тц.


Коледни сладки с дулче де лече






Продукти:
(за около 50 броя, според моите формички)


2  1/3  чаени чаши бяло брашно

1 яйце

1/2  чаена чаша мед

1/2  чаена чаша меко краве масло

1/3  чаена чаша захар

1 чаена лъжичка бакпулвер

1/2  чаена лъжичка сода бикарбонат

1/2  супена лъжица смлян джинджифил

1/2  супена лъжица индийско орехче

ванилия








Омесете меко и гладко тесто от всички продукти.
Разточете го на кора с дебелина половин сантиметър.
Тестото е меко и леко лепкаво, но не се опитвайте да добавяте още много брашно, защото ще промените състава на тестото и бисквитките ви ще се развалят.
Добавете още най-много 1/3 чаена чаша, ако се наложи.
Набрашнете си добре работния плот, набрашнете леко разточената кората отгоре, както и ръцете и точилката си и ще видите колко лесно се работи така.
С  помощта на кръгли формички нарежете тестото  и ги подредете в тава  върху намаслена кухненска хартия.

Изпечете ги на 180 градуса за около 7-8 минути.
Минутите, разбира се, са ориентировъчни, тъй като всичко зависи от вашата фурна.
Наблюдавайте ги да не изгорят, просто трябва леко да се зачервят и са готови.

Готовите сладки оставете да изстинат и ги приберете в плътно затварящи се кутии за няколко дни, докато омекнат приятно.
Малко преди празника ги сглобете като ги слепите с дулче де лече и ги покриете със захарен фондан.
По желание оваляйте отстрани с фъстъчен крокант.




6 коментара:

Olina,  25 декември 2011 г., 3:56  

изглеждат страхотно, ще ги пробваме скоро .
Весела коледа!

Нели 25 декември 2011 г., 5:18  

ВЕСЕЛА И ЩАСТЛИВА КОЛЕДА !

Живка 25 декември 2011 г., 12:35  

Представям си какво дебнене е имало и от двете страни...Но сладките си ги бива...

Соня 20 февруари 2012 г., 1:53  

Въпреки че Коледа отдавна мина, имах нужда от рецепта за сладки, понеже имах гости от далеч. Тези сладки станаха много вкусни, жалко че не съм намерила рецептата по-рано. Благодаря много! :)

todor 13 октомври 2012 г., 14:40  

изглеждат страхотно, ще ги пробвам скоро

cveti__81 1 декември 2014 г., 5:40  

Здравей,Вероника!Аз съм голям фен на твоите рецепти и имам питане относно тези сладки.Понеже никога не съм работила със захарен фондан,а сега съм решила да си купя,за да направя тези сладки,ще ми стигне ли 250 гр. фондан?И най-вече въпросът ми е:Колко време,след като им сложа фондана са готови за консумация-до няколко часа или е по-добре да го сложа няколко дни преди да ги хапваме?
Ще съм благодарна да ми отговориш....и да знаеш,че много ми липсват твоите чести публикации,както преди:)

Публикуване на коментар

Back to TOP