събота, 11 декември 2010 г.

Джинджифилови бисквитки

Най-после мога да въздъхна с облекчение, защото блог "Ginger Cookies" вече си има своята рецепта за джинджифилови бисквитки.:)
И не само, защото съм пристрастна към това име, и не само, защото съм пристрастна към аромата на джинджифил, ще кажа, че за мен това са най-вкусните бисквитки и тяхното място не е само на празничната ни трапеза по Коледа.
Изключително богатият им на вкусови нюанси аромат е подходящ за всяко време през годината- за чая ни или за сутрешното ни кафе.
Но сега поводът да ги приготвя е именно наближаването на празниците и точно сега е момента да ги приготвите и вие, за да има време да омекнат до Коледа.
Моите джинджифилови бисквитки отсега са наречени за подарък на всички мои близки и приятели и се надявам те да харесат този малък, но от сърце жест.:)
Докато пекох бисквитките вкъщи ухаеше на топлота, на уют и разбира се, на вкуснооо.))
Не се стърпях и набързо опитах няколко ощи топли джинджифилови бисквитки и ми беше доста трудно да се спра, за да не останат приятелите ми без подарък.:)
Надявам се да харесате рецептата ми и ако решите да ги приготвите по моя начин, те да се превърнат в нещо, което ще е много вкусно за цялото ви семейство.:)


Джинджифилови бисквитки






Продукти:
(за около 50-55 броя, според моите формички)

2  1/3  чаени чаши бяло брашно
1 яйце
1/2  чаена чаша мед
1/2  чаена чаша меко краве масло
1/3  чаена чаша захар
1 чаена лъжичка бакпулвер
1/2  чаена лъжичка сода бикарбонат
1/2  супена лъжица канела
1 супена лъжица неподсладено какао
1/2  супена лъжица смлян джинджифил
1/2  супена лъжица индийско орехче
1/3 супена лъжица смлян карамфил
ванилия




Омесете меко и гладко тесто от всички продукти.
Разточете го на кора с дебелина половин сантиметър.
Тестото е меко и леко лепкаво, но не се опитвайте да добавяте още много брашно, защото ще промените състава на тестото и бисквитките ви ще се развалят.
Добавете още най-много 1/3 чаена чаша, ако се наложи.
Набрашнете си добре работния плот, набрашнете леко разточената кората отгоре, както и ръцете и точилката си и ще видите колко лесно се работи така.
С  помощта на формички нарежете тестото на различни бисквитки и ги подредете в тава  върху намаслена кухненска хартия.




Изпечете ги на 180 градуса за около 7-8 минути.
Минутите, разбира се, са ориентировъчни, тъй като всичко зависи от вашата фурна.
Наблюдавайте ги да не изгорят, просто трябва леко да се зачервят и са готови.


След като ги извадите от фурната бисквитките ще бъдат много меки, но малко след това ще се втвърдят.
След като изстинат напълно, украсете ги по ваш вкус-може с разтопен шоколад или с роял айсинг, както направих аз.
Моят айсинг направих така: разбих на гъст сняг 2 белтъка (стайна температура), после прибавих 350-380 грама пудра захар и няколко капки лимонов сок и разбих на слаба степен отново.
После го разделих в няколко съда и боядисах всяка част с различен цвят сладкарска боя.
Покривайте съдовете с айсинга, докато работите, защото изсъхва лесно. Ако изсъхне обаче, прибавете малко лимонов сок и той се разрежда пак. Но правете това внимателно, наистина не мога да ви гарантирам нищо, ако нямате никакъв опит с айсинг.:)
След като украсите сладките ги оставете да изсъхнат напълно, преди да пристъпите към метода за съхранение.


Джинджифиловите бисквитки се съхраняват в плътно затваряща се кутия, в която има резени ябълка и до Коледа омекват приятно.
Сменяйте резенчетата ябълка от време на време, когато изсъхнат.
Не допирайте сладките до прясно отрязаната ябълка, защото ще се намокрят.


59 коментара:

  1. Просто не мога да подмина тази публикация без да съм коментирала. Не съм виждала по-красиви бисквитки, направо приличат на коледни играчки :)) Толкова са хубави, че чак да ти е жал да ги ядеш. Като ги гледам, се чувствам докосната от магията на Коледа. Този празник винаги го свързвам с добротата у хората, която излиза на показ, когато той наближи. Не мога да не спомена и факта, че тези бисквитки така красиво изрисувани и направени с толкова любов, са подарък за близките ти и приятелите ти. Явно всички тези хора, за които са отредени тези подаръци, са доста специални за теб, след като си подготвила толкова уникални и единствени по рода си подаръци за тях. :))))

    ОтговорИзтриване
  2. Много са ти хубави бисквитките, Вероника :) Открадвам си един-два снежни човеци :)
    Поздрави и хубави дни до празниците :)

    ОтговорИзтриване
  3. az shte bqgam kum kuhnqta da si pravq takiva biskvitki.che neshto mi se doqdoha :)))

    ОтговорИзтриване
  4. След като видях тази красота мисля, че тази година ще опека моите ПЪРВИ коледни бисквитки!
    Благодаря за вдъхновението!
    Само един въпрос - захарта кафява или бяла трябва да е?

    ОтговорИзтриване
  5. Много благодаря на всички, че харесахте бисквитките ми!:)
    Злате, едната торбичка със сладки е за теб, нали знаеш.:))
    Евелина, захарта е бяла, аз винаги пояснявам, ако трябва да е кафява.:)) Между другото, можеш да ги направиш и с кафява, пак ще бъде страхотно.:) Много се радвам, че първите ти коледни сладки ще са по моя рецепта, пожелавам ти успех в приготвянето.:) Ще се справиш.:)))

    ОтговорИзтриване
  6. Прекрасни са!Внасят чудесно настроение и топли чувства.Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  7. Ронка, пийнах малко уиски, за да си намеря отново думите :)) Не знам, не знам, ти ако продължаваш в същия дух, скоро ще ти звънна на звънеца вкъщи. Подготвяй се психически :)))
    Изумителна си!


    П.П. от браузъра е проблема със зареждането, както току-що написах във facebook.

    ОтговорИзтриване
  8. Нанитка, благодаря ти много:))
    Ама,това Инче във фейса ти ли сиии, аааааа:))))
    Добре си дошла, изчакай само да направя и другите неща, че да имаме повече за ядене;))
    Благодаря ти:))

    ОтговорИзтриване
  9. Много празнично при теб :-) Само не разбрах за какво ти е резена ябълка? Те омекват сами от белтъчната глазура :-) С глазура най- добре се съхраняват седмица преди консумацията. А от твоите бисквитки едва ли ще остане нещо до Коледа :-) На на тези поне на вкус са ни любимите :-)

    Поздрави :-)

    ОтговорИзтриване
  10. Много се втвърди глазурата, а и те никак не са меки.:)) Нека ухаят на ябълка, лошо няма:))
    Аз съм ги скрила далече от пакостливи ръчички, защото наистина няма да остане нищо от тях до Коледа:))) Аз ще ги подаря преди това, де, че да ми се махат и на мен от погледа и да не ме изкушават:)
    Благодаря ти, Миленка:))

    ОтговорИзтриване
  11. Страхотни са ,Рони! :)
    А за снимките нямам думи...
    Весели празници!

    ОтговорИзтриване
  12. Изглеждат уникално!!!!!! Направо върховно!!!!!! Браво на теб!!!!!!!!!!!!!!!! Силвето

    ОтговорИзтриване
  13. Рони ,даваш ми чудесни идеи за коледни подаръци.Справила си се уникално , както винаги.

    ОтговорИзтриване
  14. Великолепни и много вкусни изглеждат моите поздравления.

    ОтговорИзтриване
  15. Роничка, сладките ти са много красиви! А коледните снимки с тях, невероятни, страхотни...браво!
    Винцето :)

    ОтговорИзтриване
  16. Роничка, супер вкусотойки, браво!!!Всичко е толкова прекрасно приготвено, аранжирано и създава много Коледно настроение!!! :) Невероятна си! Това е един от любимите ми блогове! Рони, имаш златни ръчички!!!Благодаря ти, че ни радваш с такива красоти!!!
    Поздрави
    Винце :)

    ОтговорИзтриване
  17. ЕЕЕеееее аз всичко очаквах, ама чак толкова не очаквах. Направо не знам какво да кажа, нямам думи. Поздравления за труда, за всичко просто, сигурно са много хубави. Поздравления. Рецептата, която всички чакаха толкова време вече е факт и е брилянтна.

    ОтговорИзтриване
  18. Ей,страхотни сте всички и много, много мили, благодаря ви!:))))))))))))
    Много се притеснявах, понеже за 1 път през живота си правих украса с айсинг, не са перфектни, но пък са весели и са от сърце.:))
    Винце, нали знаеш за проблема ми с осветлението, но поне се вижда какво съм сготвила, хахахаа.:))) Много ти благодаря, мила:))

    ОтговорИзтриване
  19. Ooooo, колко хубавоооо !!! :)))) Рони, изглеждат и звучат супер, със сигурност ще се доверя на твоята рецепта и то още следващата седмица!:)
    Имам само един въпрос - може ли да се украсят с фондан, вместо айсинг и ако да - какво според теб може да послужи за "слепване" между бисквитката и фондана?

    ОтговорИзтриване
  20. Толкова са накипрени и весели, а щом са направени с много желание и любов, със сигурност ще бъдат най-ценния подарък.

    ОтговорИзтриване
  21. Много са празнични, накипрени и весели, а щом са правени и с толкова любов, със сигурност ще бъдат най-ценния подарък!

    ОтговорИзтриване
  22. Кали, Хубс, благодаря и на вас.:))
    Хуби, с айсинга ще ти е много по-лесно, можеш да го оставиш и бял и да ги декорираш с шрпиц с всякакви снежни орнаменти, точици, можеш да ги изрисуваш и като дантела(това ми е идея за медената къщичка, ако изобщо стигна до нея:))
    С фондан ще се вкараш в голям филм, да изрязваш, да нагаждаш, доста ще се изнервиш.
    Ао обаче решиш да е с фондан, можеш да опиташ да слепиш компонентите с някакъв мармалад например. Но пак ти казвам, добре си помисли-айсинга се прави за 5-10 минути и се работи много лесно с него, докато не бих казала същото за фондана в случая.:))
    Каквото и да решиш ти пожелавам успех и чакам снимки.:)

    ОтговорИзтриване
  23. Много джинджърски, много весели , много красиви !!!
    Приказно е при теб , Рони!Като в работилницата на Дядо Коледа!
    Запази магията, моля те, ще ни е нужна и след празниците.

    ОтговорИзтриване
  24. Прекрасни коледни сладки. Невероятни снимки!Поздрави и хубава седмица

    ОтговорИзтриване
  25. Елхичките ми харесаха най-много - браво на теб за старанието в украсата! При мен обикновено тя остава за последно, и накрая доста се претупва...

    ОтговорИзтриване
  26. Дарина Кедикова12 декември 2010 г. в 23:23

    Вероника, и аз не мога да подмина тази публикация... Фантастични бисквитки, невероятни снимки. Ама те снежните човеци, дядо коледовците, елхичките, звездичките... като истински... Досега по Коледа съм правила само обикновени меденки (много ги обичам), поради липса на достатъчно време за развихряне. Този път, обаче, ще приготвя тези прекрасни сладки (пък и медец има в тях...)И започвам още тази седмица, че да ми стигне времето за всички приготовления. Вероника, благодаря ти за вдъхновението, което ми даваш. Невероятна си!!!
    Дарина

    ОтговорИзтриване
  27. WOW :) невероятни са - не мога да реша, кои ми харесват най-много, затова ги искам всичкииии :))

    Прекрасна седмица,
    Мина

    ОтговорИзтриване
  28. Рони, страхотна си, както винаги!
    И да се похваля, че още снощи, влизайки тук не можах да устоя и ги направих след 20 часа,нищо че се къпах по нощите. Някой би ме помислил за луда...Страхотно вкусни се получиха - мацнах само 5-6 с шоколад и дадох на домочадието за проба. В резултат на което ми забраниха да ги подарявам!!! Толкова им се усладиха. Не ми остава друго, освен да повторя или потретя изпълнението, да има за всички. Обаче се чудя, дали да не ги съхраня така, пък да украсявам по-нататък, заради белтъка в айсинга. Обаче ме сърбят ръцете да ли ще се справя с украсата....
    В тази връзка - от къде са ти боите, много хубави цветове?

    ОтговорИзтриване
  29. Вероника, поздравления и от мен - за пореден път ме оставяш без думи, наистина си свършила прекрасна работа! Много красиви бисквитки, приличат на играчки за елха. :) Снимките няма какво да ги коментирам, ставаш все по-добра! Само не схванах каква е функцията на парченцата ябълка.:)

    ОтговорИзтриване
  30. Събуждам се днес и какво да видя-още прекрасни коментари от вас, благодаря ви:))
    Лоис, и на мен елхичките са ми любими, за 1 път работя с айсинг и се чувствах като дете, което за 1 път рисува с водни боички.:)))
    Валери, ябълката помага на бисквитките да омекнат, тя съдържа вода и когато се постави в плътно затворената кутия със сладките, това помага за омекването им.А им придава и ябълков аромат.:)
    Мина, Дари, Ани, Вили, благодаря и на вас.:)
    Веси, много си си добре,и аз ги правя същите щуротии посред нощ:))) Б
    Боите са от внос от Холандия, те са от стоката за магазина ми. Инъче са американски като производство- на фирма Wilton.

    ОтговорИзтриване
  31. Веси, пропуснах да ти отговоря за украсата- както Милена по-горе е казала, глазурата също спомага за омекването на бисквитите. Ако искаш ги украси една седмица преди самия ден, в който ще ги хапвате.:))
    Моите ги украсих сега, защото ще ги подарявам скоро.:) А и много хора искаха рецепта от мен и аз малко и заради блога се налага да приготвям всичко по-рано, заради хората.:)

    ОтговорИзтриване
  32. Ехе, почти да пропусна тези красиви сладки :)
    Страхотни са, Рони - колоритни и красиви!
    Браво за търпението, аз не мога - ще ги потопят в шоколад и толкоз (добре, че на шоколад никой не отказва )
    Поздрави и хубава, снежна седмица от мен!

    ОтговорИзтриване
  33. Вероника, благодаря за отговора. Честно казано мернах тук за магазина, но не съм гедала - ще погледна. То от твоите красоти човек не може очи да отдели...Между другото моите са си съвсем мекички и така и май ги преполовихме от вчера, но за да не ги ядем съвсем без украса, и аз, като Пепи - с шоколад поукрасих. Ще се правят други със сигурност - ужааасно вкуснииииии.

    ОтговорИзтриване
  34. Дълго отлагах коментара си за тези малки сладки изкушения, но му дойде времето(т.е. и моите първи джинджифилови бисквитки са факт):):) Рони, жестоки са - вкусни, ароматни и по детски чаровни....вардила съм ги като майка орлица от "грабливите птици" вкъщи, за да мога да ги украся и да подготвя пакетчета за любими хора :)Работих с подръчни материали по украсата и не са толкова професионални като твоите, но е чудесно че твоя магазин вече е факт и имам откъде да се снабдя с глезотийки :):):)
    Ето линкче към моите произведения http://www.facebook.com/?ref=home#!/photo.php?fbid=496126944592&set=a.187693369592.119892.830999592
    още веднъж -благодаря ти за вдъхновението и коледния дух, с който дистанционно ни зареждаш :):):)

    ОтговорИзтриване
  35. здравей, понеже нямах време да изчета всички коментари, моля те кажи откъде си купи тези бои и топчета за украсата на бисквитите? аз съм си взимала подобни перли за декорация,но от чужбина :( Предварително ти благоря и те поздравявам за страхотния блог :)

    ОтговорИзтриване
  36. Snow White,много се радвам за твоя успех и за резултата ти.:) Пожелавам ти весели празници, на теб и цялото ти семейство.:)

    Анонимен, всички артикули за украса ги има в моя онлайн магазин. www.gingercookies.eu
    Влез в раздел "Онлайн магазин"

    ОтговорИзтриване
  37. Честита Коледа,Рони!Много здраве и любов за теб и твоето семейство!Тези бисквитки успях и аз да ги направя-наистина вкусни и ароматни.Украсих ги само с шоколад и кокос,но и така ги харесахме.Бъди все толкова мила и сътворявай все толкова красиви и вкусни неща!Весели празници!
    Живка

    ОтговорИзтриване
  38. Чудесно! Благодаря за рецептата! Искам само да попитам, тъй като реших тях да направя за празниците - би ли могло да се слепят след печенето - например с мед или сладко, и да се потопят - целите или части от тях - в разтопен шоколад и после да се наръсят със смлени ядки или други стърготини и подобни? Предполагам, че би могло, но реших да попитам, защото може да се получава по-различен тип тесто - нямам много опит в тези работи :)))Благодаря! :)

    ОтговорИзтриване
  39. Здравей, да, ще станат много вкусни по този начин, но трябва да спазиш един ред на всички тези процедури.
    Когато се изпекат сладките, са много твърди, хубаво е отсега да ги изпечеш и да ги сложиш в кутия, за да омекнат за няколко дни.
    Непосредствено преди празника ги извади, сложи им пълнежа, който решиш и ги потопи в шоколада. Ако отсега направиш всичко това и ги прибереш така в кутия, ще стане една каша до празника.:) Успех и дано се харесат у вас.:)

    ОтговорИзтриване
  40. Благодаря ти за поясненията! Нямаше да се сетя! :)) Много ми бяха полезни! Весели празници!

    ОтговорИзтриване
  41. Здравей, пак аз - последната анонимна хихи Понеже сега започвам да ги правя, че време не остана - мисля си част от тях да направя с такава глазура, за която разказваш. Грешно ли ще бъде ако я направя и нея непосредствено преди да ги предложа за консумация - и да ги сложа от тази вечер в една кутия с ябълка - чувала съм, че помагала да омекнат бисквитките... Благодаря! :)

    ОтговорИзтриване
  42. Да, аз съм написал в рецептата за ябълките в кутията, само не допирай резенчетата до сладките, защото ще се намокрят и ще стане много неприятно. Да, можеш и в деня да приготвиш глазурата, но процедурата с нея е много пипкава и се притеснявам, че ще ти отнеме много време и няма да успееш да си подготвиш цялата трапеза (ако тя ще зависи изцяло от теб:)).

    ОтговорИзтриване
  43. Veronika!!! Tova si ti!!!, ne znam dali shte si spomnish za men, biahme priatelki kato malki. Predi pove4e ot godina edna priatelka sloji snimki vuv Facebook na edni razkoshni, shareni biskvitki, za koito se setih sega i ia pomolih za retseptata i tia mi prati tozi link. Vuzhitena sum ot saita ti, BRAVO!!! Inteligento i zabavno napisan i retseptite sa lesno razbiraemi! Ocharovana sum!
    Az produljavam da jiveia v Ispania i sum dizainer na shapki, niama da ti pisha tuk saita mi, da ne ileze, 4e si pravia reklama, hahaha, no e lesno de se nameri.
    Pregrushtam te mnogo! Davai vse taka!
    Veselu praznitsi!

    ОтговорИзтриване
  44. Ееееех, Билянка, как се радвам да те видя, макар и виртуално.:)))
    Как да не те помня, знаеш, не мога да забравя приятелите си през годините.:)
    Много се радвам за теб и начинанието ти, страхотно е, пожелавам ти успех и да се превърнеш в световноизвестен дизайнер, от сърце ти го пожелавам. Ако искаш ми пиши на имейла ми, ако имаш скайп да ми до напишеш там, за да поддържаме връзка, ще се радвам.:)))
    Можеш да се рекламираш тук в блога ми колкото искаш, добре си дошла.:)))
    gingercookies@abv.bg -имейла ми
    Весели празници и на теб, мила.:)))

    ОтговорИзтриване
  45. Честито Рождество Христово! :)
    Искам само да благодаря за рецептата! Просто е невероятно точна! :) Бисквитките станаха приказни ....и на вкус и на вид. Де да можеше да ги видите! :)
    Благодаря още веднъж! :)

    ОтговорИзтриване
  46. Здравейте! Сладките изглеждат страхотно! Искам да попитам продава ли се индийско орехче и може ли да се замени с нещо друго?

    ОтговорИзтриване
  47. Здравейте, индийско орехче се продава във всички хранителни магазини.

    ОтговорИзтриване
  48. Току що привърших третата доза. Станаха страхотни! Благодаря за хубавата рецепта. Дълго се рових, защото за пръв път правя джинджифилови сладки и се радвам, че се спрях на тези. :)

    ОтговорИзтриване
  49. Боята с какво я нанасяш върху сладките?

    ОтговорИзтриване
  50. Прекрасен дизайн и вкус. Направих бисквитките и ухаят ароматно. Благодаря за рецептата. Весели празници и нови вдъхновения!

    ОтговорИзтриване
  51. Stanaha strahotni!! Samo che az gi pravia za Velikden <3 Mnogo vi blagodarya!

    ОтговорИзтриване
  52. НЕ ПИШЕ В КАКВА ПОСЛЕДОВАТЕЛНОСТ СЕ СМЕСВАТ ПРОДУКТИТЕ! ИЗХАБИХ МНОГО ПРОДУКТИ И НАКРАЯ ХВЪРЛИХ ВСИЧКО!!! >:(

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Продуктите се смесват в тази последователност, в която са изброени в рецептата.
      Правя ги от години и винаги се получават.Опитвала съм и с други рецепти, но тази е най- лесна.
      Детето винаги меси и украсява с мен, а въсщност това е целта- да е лесно, занимателно и да създадем коледно настроение в дома ни.
      Опитайте отново!
      Не губете кураж.
      Весели празници!


      Изтриване
  53. Любима рецепта!
    Вдички пропорции са прецизни и точни.
    Вкусът е вълшебен!
    Правя по две дози, защото не стигат.
    Айсингът става превъзходен и лесно се работи с него.
    Най- хубавите коледни сладки!

    ОтговорИзтриване
  54. Вълшебни!
    Виче трета година правя по тази рецепта коледните сладки.
    Пропорциите са точни, с айсинга се работи лесно.
    Благодаря!
    Жалко, че не мога тук да покажа снимки.
    Синът ми е влюбен в тези сладки!

    ОтговорИзтриване
  55. Любима рецепта!
    Всички пропорции са прецизни и точни.
    Вкусът е вълшебен!
    Правя по две дози, защото не стигат.
    Айсингът става превъзходен и лесно се работи с него.
    Най- хубавите коледни сладки!

    ОтговорИзтриване
  56. https://m.facebook.com/groups/1841455159407760?view=permalink&id=2212122819007657
    Ето линк към нашия опит за поредна година по тази страхотна рецепта.

    ОтговорИзтриване