Баница с локум

>> петък, 23 януари 2015 г.




Абсолютно зарязах блога напоследък, за кой ли път вече.
Даже и осветлението ми за фотография не поглеждам и пак прилагам снимки от телефона.
Дано това да не влияе върху желанието ви да ми се доверите и да опитате дадена рецепта.
Днес ще ви покажа една баница с локум, чийто автор за мен поне е неизвестен, тъй като съм я срещала къде ли не, включително и в стари тетрадки.
Приготвя се много лесно и е прекрасен десерт за всички, които обожават сиропираните десерти, както и тези от семейството на сладките баници и баклавите.
Ако желаете, пропуснете орехите, но лично за мен те са задължителни.
Тази баница с локум мирише на едно време, приятели, на стара бабина рецепта, на дом, семейство, уют.


Баница с локум




Продукти:

1 пакет фини точени кори (500 грама)

за плънката:
2 яйца
1/2 чаена чаша захар
1/2 чаена чаша бяло брашно
1/2 пакетче бакпулвер
2/3 пакетче меко краве масло
ванилия

2 кутии локум
едро счукани орехи

за сиропа:
2 чаени чаши захар
1 1/2 чаена чаша вода
2 ванилии

олио за намазване на тавата и горната част на баницата



Разбийте на пухкав крем яйцата и захарта, добавете мекото масло, пак разбийте добре.
После прибавете ванилията и накрая брашното, смесено с бакпулвера.
Намажете една кора с тази смес с четка на не много дебел пласт, отгоре сложете втора кора и от тясната страна на кората в края й наредете локум и до него орехи.
Навийте на стегнато руло и започнете да редите като в намазнена тава с диаметър около 25 см.
Може да работите и в правоъгълна тава.
Направете всичко в този ред до изчерпване на корите и сместа.
Намажете отгоре много добре баницата с олио и изпечете в загрята на 180 градуса фурна до хубав златист загар на коричката.
Оставете готовата баница да изстине изцяло. Нарежете на парчета с остър нож в желана от вас големина.
От посочените продукти направете захарен сироп и докато е горещ внимателно залейте баницата.
Най-добре е да престои една нощ преди консумация, но и след няколко часа можете да я нападате с вилици семейно.:)
Баницата става хем сочна, хем леко хрупкава.
Да ви е сладко!


19 коментара:

Mарияна 23 януари 2015 г., 8:15  

Това е най, най-вкусната локумена баница на света!
Късметлийка съм аз с такава приятелка.
Ронка, благодаря за споделеното удоволствие :)

Гергана Лазарова 23 януари 2015 г., 9:59  

Ех, ама със сигурност е най-вкусната! Пък и щом Мариянка я хвали. :)
Рони, изглежда чудесно, а за снимките не се тревожи, достатъчно красноречиви са. ;)
А ти да не би отново да хапваш всичко?

tillia 23 януари 2015 г., 10:09  

Наистина е стара рецепта, но щом се е запазила до сега, значи има причина! :)
Разкошна е баницата и обезателно с орехи! :)
Поздрави!

Еoc 23 януари 2015 г., 10:13  

обожавам я :) аз имам рецептата от свекърва ми :)

Veronika Shketieva 23 януари 2015 г., 11:02  

Благодаря, мили момичета!:)))
Мариянка омете половин тава, но в понеделник ще я стегна здраво във фитнеса.
Гери, всичко не, месо не съм докосвала над 4 години и няма шансове да стане и занапред.:)))

Dani B. 23 януари 2015 г., 12:47  

Добър избор за завръщане, Рони! :)) Сладък при това! Поздрави!
П.П. И ще се радвам по-често да се завръщаш. :)

Габриела Георгиева 23 януари 2015 г., 22:02  

Много вкусна баклава си приготвила, Рони. Липсваха ми публикациите ти. Завръщай се по- често при нас. Ще приготв баклавата задължително и ще ти пиша за резултата. Снимките са страхотни, макар и от телефон.
Прегръдки!

Живка 24 януари 2015 г., 7:05  

Рони,ама наистина изглежда да е най-вкусната баница на света.Толкова примамливи снимки ни показваш-разкош....
Хубава вечер от мен!

vesela 26 януари 2015 г., 3:43  

А, Рони ... така ми харесва предложението ти..., давай все така калорично и вкусно:)

Роси 26 януари 2015 г., 4:53  

И с телефонни снимки пак ми трепна сърцето при вида на тази разкошна баница с локум,Рони,невероятна е!

vesela 7 февруари 2015 г., 12:01  

Рони, направих я - страхотна се получи!
Благодаря ти. Който почерпих, всеки остана възхитен!
Очаквам следващата ти рецепта!

Габриела Георгиева 14 март 2015 г., 1:34  

Направих я, преди повече от месец, Рони! Стана страхотна! Много съм ти благодарна за рецептата!
Поздрави!

Анонимен,  5 април 2015 г., 8:38  

Много ще се радвам да продължаваш с блога, дори и с телефона. Помага на неопитните като мен да научат нещо, а ти си страхотно положителна душа как да кажа!!
:*

vesela 9 юни 2015 г., 13:53  

Леле, верно ли порпуснах да ти благодаря тук...:)
Правих два пъти и пуснах и в блога, просто е фантастична. ВВчера имах рожден ден и носих и в службата - одобрен максимално! Мерси, Рони!

Виолета Василева / Кулинарна Авантюра 7 януари 2016 г., 9:53  

Не знам как до сега не съм я правила, чудесна е Рони! Доверих се на твоята рецепта и всички останаха възхитени!!
Благодаря!

Ива 21 март 2016 г., 4:07  

По принцип не обичам локум, но изглежда страхотно

Богомила 20 април 2016 г., 4:22  

Прекрасна рецепта! Пробвах я и вкъщи всички много я харесаха!Благодаря зя идеята!

stela ignatova 27 август 2016 г., 15:03  

Прекрасно предложение.Благодаря.

Публикуване на коментар

Back to TOP