петък, 23 януари 2015 г.

Баница с локум




Абсолютно зарязах блога напоследък, за кой ли път вече.
Даже и осветлението ми за фотография не поглеждам и пак прилагам снимки от телефона.
Дано това да не влияе върху желанието ви да ми се доверите и да опитате дадена рецепта.
Днес ще ви покажа една баница с локум, чийто автор за мен поне е неизвестен, тъй като съм я срещала къде ли не, включително и в стари тетрадки.
Приготвя се много лесно и е прекрасен десерт за всички, които обожават сиропираните десерти, както и тези от семейството на сладките баници и баклавите.
Ако желаете, пропуснете орехите, но лично за мен те са задължителни.
Тази баница с локум мирише на едно време, приятели, на стара бабина рецепта, на дом, семейство, уют.


Баница с локум




Продукти:

1 пакет фини точени кори (500 грама)

за плънката:
2 яйца
1/2 чаена чаша захар
1/2 чаена чаша бяло брашно
1/2 пакетче бакпулвер
2/3 пакетче меко краве масло
ванилия

2 кутии локум
едро счукани орехи

за сиропа:
2 чаени чаши захар
1 1/2 чаена чаша вода
2 ванилии

олио за намазване на тавата и горната част на баницата



Разбийте на пухкав крем яйцата и захарта, добавете мекото масло, пак разбийте добре.
После прибавете ванилията и накрая брашното, смесено с бакпулвера.
Намажете една кора с тази смес с четка на не много дебел пласт, отгоре сложете втора кора и от тясната страна на кората в края й наредете локум и до него орехи.
Навийте на стегнато руло и започнете да редите като в намазнена тава с диаметър около 25 см.
Може да работите и в правоъгълна тава.
Направете всичко в този ред до изчерпване на корите и сместа.
Намажете отгоре много добре баницата с олио и изпечете в загрята на 180 градуса фурна до хубав златист загар на коричката.
Оставете готовата баница да изстине изцяло. Нарежете на парчета с остър нож в желана от вас големина.
От посочените продукти направете захарен сироп и докато е горещ внимателно залейте баницата.
Най-добре е да престои една нощ преди консумация, но и след няколко часа можете да я нападате с вилици семейно.:)
Баницата става хем сочна, хем леко хрупкава.
Да ви е сладко!


20 коментара:

  1. Това е най, най-вкусната локумена баница на света!
    Късметлийка съм аз с такава приятелка.
    Ронка, благодаря за споделеното удоволствие :)

    ОтговорИзтриване
  2. Ех, ама със сигурност е най-вкусната! Пък и щом Мариянка я хвали. :)
    Рони, изглежда чудесно, а за снимките не се тревожи, достатъчно красноречиви са. ;)
    А ти да не би отново да хапваш всичко?

    ОтговорИзтриване
  3. Наистина е стара рецепта, но щом се е запазила до сега, значи има причина! :)
    Разкошна е баницата и обезателно с орехи! :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. обожавам я :) аз имам рецептата от свекърва ми :)

    ОтговорИзтриване
  5. Благодаря, мили момичета!:)))
    Мариянка омете половин тава, но в понеделник ще я стегна здраво във фитнеса.
    Гери, всичко не, месо не съм докосвала над 4 години и няма шансове да стане и занапред.:)))

    ОтговорИзтриване
  6. Добър избор за завръщане, Рони! :)) Сладък при това! Поздрави!
    П.П. И ще се радвам по-често да се завръщаш. :)

    ОтговорИзтриване
  7. Много вкусна баклава си приготвила, Рони. Липсваха ми публикациите ти. Завръщай се по- често при нас. Ще приготв баклавата задължително и ще ти пиша за резултата. Снимките са страхотни, макар и от телефон.
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  8. Рони,ама наистина изглежда да е най-вкусната баница на света.Толкова примамливи снимки ни показваш-разкош....
    Хубава вечер от мен!

    ОтговорИзтриване
  9. А, Рони ... така ми харесва предложението ти..., давай все така калорично и вкусно:)

    ОтговорИзтриване
  10. И с телефонни снимки пак ми трепна сърцето при вида на тази разкошна баница с локум,Рони,невероятна е!

    ОтговорИзтриване
  11. Рони, направих я - страхотна се получи!
    Благодаря ти. Който почерпих, всеки остана възхитен!
    Очаквам следващата ти рецепта!

    ОтговорИзтриване
  12. Направих я, преди повече от месец, Рони! Стана страхотна! Много съм ти благодарна за рецептата!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  13. Много ще се радвам да продължаваш с блога, дори и с телефона. Помага на неопитните като мен да научат нещо, а ти си страхотно положителна душа как да кажа!!
    :*

    ОтговорИзтриване
  14. Леле, верно ли порпуснах да ти благодаря тук...:)
    Правих два пъти и пуснах и в блога, просто е фантастична. ВВчера имах рожден ден и носих и в службата - одобрен максимално! Мерси, Рони!

    ОтговорИзтриване
  15. Не знам как до сега не съм я правила, чудесна е Рони! Доверих се на твоята рецепта и всички останаха възхитени!!
    Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  16. По принцип не обичам локум, но изглежда страхотно

    ОтговорИзтриване
  17. Прекрасна рецепта! Пробвах я и вкъщи всички много я харесаха!Благодаря зя идеята!

    ОтговорИзтриване
  18. Прекрасно предложение.Благодаря.

    ОтговорИзтриване
  19. I am absolutely loving your gorgeous blog!I love this blog.Thanks for sharing.

    ОтговорИзтриване