понеделник, 21 юни 2010 г.

Crème caramelle ( Крем карамел )




Сигурно много от вас ще се съгласят с мен, че понякога именно тривиалните рецепти, се оказват много сложни за постигане на перфектен резултат.
Крем карамелът е десерта, който най много ме е изкарвал извън нерви, заради незадоволителен за моя вкус краен резултат.
Толкова кулинарни поражения съм имала с него, че дори съм стигала до там да си кажа, че повече никога няма да опитвам да го правя.
И не става въпрос за проблем с вкуса или количеството на продуктите, а за желанието ми да постигна краен резултат на крем карамел, който няма да е с препечена коричка (защото не искам да ям омлет, а крем) и във вътрешността му да няма никакви дупчици (шупли).
Не знам при вас как е, но крем карамел с шупли изобщо не ми допада и предпочитам да не го ям изобщо.
Въпросните дупчици оказват влияние на вкуса на крема и аз не го харесвам приготвен по този начин.
Преди известно време обаче, най-после успях да разбера тайната на гладкия крем карамел с жълта и крехка, а не препечена кора.
Ето я моята гордост! :))

Crème caramelle (Крем карамел)






Продукти:
(за 8 формички)

2 чаени чаши прясно мляко
1 /2  чаена чаша течна готварска сметана
2 ванилии
3 цели яйца
3 жълтъка
1   1/ 4  чаена чаша захар + захар за карамелизиране


Сложете млякото и сметаната на котлона, заедно със захарта.
Тази смес трябва да стане гореща.
Махнете я от котлона.
В отделен съд много добре разбийте яйцата, прибавете и ванилията.
Докато чакате млякото и сметаната леко да изстинат, карамелизирайте захар и я разсипете на дъното на формичките. 
Аз не правя карамела много тъмен, защото после има леко горчив вкус.
Започнете да смесвате яйчната със млечната смес, като изсипвате на много, ама наистина много тънка струйка мляко към яйцата, за да не ги пресечете с горещата млечна смес.
Сипвайте, спирайте да слагате мляко, пак продължавайте, разбивайте енергично с миксер и така до пълното им смесване.


Сложете вода в дълбока тава и я пъхнете във фурната, за да се сгорещи
(но не да завира).
Температурата на фурната трябва да е 180 градуса
(на толкова ще е и печенето на крема).
След като водата в тавата стане гореща , напълнете формичките с готовата смес и ги подредете в тавата.
Покрийте ги с фолио, но не завивайте плътно тавата, а просто сложете парче фолио върху формичките.
Печете между 50 и 60 минути, като през последните 15 минути, махнете фолиото.
Не прекалявайте с печенето, след повече от 65 минути, рискувате всичко да се провали.
Извадете кремчетата от тавата и ги оставете да изстинат напълно.
Не се притеснявайте, ако кремът изглежда мек, след около 2 часа в хладилника ще си стегне перфектно!
Чак тогава можете да обърнете крема в чинийки и да бъде идеален.


Колкото повече имате търпението да ги изчакате, на толкова по-вкусен крем ще се радвате! :)

П.П.  На тези снимки е едва на 1 час след изваждане
от фурната, а днес- след 1 нощ престой в хладилника,  е просто фантастичен- приятно стегнат и гладък (рекламирам си десерта, да поясня, не антицелулитни процедури)! :))
Yummm... :)





5 коментара:

  1. Изглежда умопомрачително вкусен, и съм сигурна, че е такъв в действителност. Исках да питам за процедурата със смесването на млякото и сметаната още в началото, трябва ли сметаната да е разбита предварително или да е в течен вид, както прясното мляко? Благодаря :)

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря ти ! :))
    Сметаната трябва да си е течна , както си е в кутията , не се налага никаква допълнителна обработка . :)))
    Съжалявам, че не снимах крема на следващия ден , беше прекрасен като визия - стегнат и гладък .
    Успех дано ти хареса ! :)))

    ОтговорИзтриване
  3. Наистина изглежда невероятно.Аз никога не съм се опитвала дори да правя крем карамел, защото ми изглежда много сложно,но като видях рецептата се изкуших.Вчера се пробвах,за съжаление не успях да го направя на външен вид да изглежда добре(получиха ми се шупли), но аз не съжалявам, че се пробвах.Облизах си пръстите и мъжа ми ме похвали дори:)Благодаря за страхотната рецепта.:)

    ОтговорИзтриване
  4. Здравейте, бих искала да Ви поздравя и благодаря за невероятната рецепта за този крем карамел. Спазих абсолютно всичко до най-малката подробност и се получи наистина уникален. Правя го вече няколко пъти :)Единствено не се справям с обръщането в чинийката. Дали няма някаква друга подробност, подмазвате ли шоличките преди печенето? Благодаря предварително! Поздрави, Симона

    ОтговорИзтриване
  5. @Анонимен Здравейте, наистина се радвам, че харесвате рецептата. Относно шолите, не, с нищо не ги мажа предварително, ако имате търпение да изчакате кремът да престои една нощ в хладилника и после с лъжичка си помогнете като натиснете леко по всички крайчета, за да влезе въздух и надолу и кремът да започне да се 'движи' свободен в шолата, не би трябвало да имате проблем с обръщнето. Успех.:))

    ОтговорИзтриване