петък, 25 юни 2010 г.

Пълнени чушки - лятна версия




Да си дойдем на думата , пълнените чушки са си класика на родните трапези.
Това може би е най-бързо свършващото ястие вкъщи , не само защото е любима храна номер 1 на съпруга ми.
Когато дойдох да живея в Бургас преди 7 години, бях много учудена, щом  за първи път опитах пълнени чушки, приготвени по странджански тертип.
В моя роден край (Велико Търново), приготвяме това ястие с доста ориз, а тук чушките са пълни почти изцяло с кайма (не че е лошо, де, изобщо не протестирам даже:))).
Не знам дали във всяко бургаско домакинство ги приготвят така, но всичките пъти, в които съм ги яла тук, са били приготвени именно така-с мнооого кайма.
И накрая и аз започнах да ги готвя по този начин и сега почти не си спомням как точно съм ги яла преди много години в родния ми край.
Предлагам ви лятната ми версия на това обичано от милиони хора ястие.
В зимната си версия добавям в плънката и гъби, а чушките са червени и са заляти с бял сос.
Но нека сега да видим тази, по-леката версия :


Пълнени чушки - лятна версия





Продукти:
пресни зелени чушки (умишлено не казвам брой, защото зависи от големината им)
магданоз за поръсване

за плънката :

500 грама кайма

1/2  чаена чаша едър ориз

1 морков

1 яйце

1 голяма глава лук

3  супени лъжици гъсто доматено пюре 

1  пълна супена лъжица лютеница

1 скилидка чесън
чубрица
черен пипер
риган
магданоз
щипка захар
1/2  кубче зеленчуков бульон за плънката ( и  1/2 кубче -за соса )
олио или зехтин


Пригответе плънката като първо запържите лука, после добавите каймата.
След като и тя е запържена, добавете ориза и запържете и него.
Когато той стане прозрачен, добавете и доматеното пюре, чесъна, чубрицата, бульона, лютеницата, ригана и захарта.
Оставете плънката да къкри още 5 минути и я махнете от котлона.
Повече не ни е нужна топлинна обработка на плънката .
Сложете магданоза и ситно нарязания морков.


Разбъркайте и когато плънката изстине малко, сложете и яйцето.


Разбъркайте отново всичко и напълнете чушките. 


"Запечатайте" отвора на всяка чушка с брашно.
Сложете ги в тавичка, залейте ги с вода, в която сте разтворили другата половина на бульона (водата да покрие чушките наполовина), полейте ги с олио или зехтин и покрийте тавата с фолио.
Печете около час и половина на 200 градуса. 
Сервирайте чушките, поръсени с пресен магданоз.


11 коментара:

  1. Така, да докладвам и за тази рецепта: Все съм правила пълнени чушки, ама като тези никога не ми са се получавали. Досега не съм слагала риган и яйце, доматено пюре също не съм слагала, само червен пипер. Получиха се страхотни чушки, ама страхотни :)
    Почвам да ровя из блога за следващата рецепта, която ще пробвам!
    Отново големи благодарности и поздравления за Рони!
    Мария, Варна

    ОтговорИзтриване
  2. Еееехаааа , супер ! :))
    Много съм щастлива ! :))
    А след още няколко месеца , ще покажа и зимната версия . :)
    Поздрави ! :)

    ОтговорИзтриване
  3. здравейте, случайно чрез една приятелка разбрах за този уникален сайт.Да си призная с готвенето съм на Вие, опитвам се и се уча.Аз по принцип не обичам чушки с кайма, но като видях тази рецепта и реших да се пробвам.Не изглеждаха перфекни на външен вид като на вашата снимка, но на вкус бяха вкусни.Благодаря много на създателката на този страхотен сайт.

    ОтговорИзтриване
  4. Хайде да готвиме, мила, Джинджър :)
    След час почвам тези твои чушки, НО ще ги направя с печени чушки останали от зимните запаси във фризера, дали ще стане добре?
    Ще изневеря и на ригана, нещо не сме в добри отношения с тази подправка.
    После ще споделя отзиви!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Мила, Джинджър, чушките станаха ВКУСНИ! Пълнените чушки, мусаката и супата топчета са ми любимите ястия, с които не спирам да експериментирам, малко ми е тъжно, че си нямам една едничка рецепта, за да стават винаги еднакви, но е друга тема.
    Бургаските чушки - много добри! Какво друго интересно има на бургаските трапези?

    ОтговорИзтриване
  6. Има доста интересни неща, особено едни миди, които ще покажа, само да излязат хубавите пресни миди. :)

    ОтговорИзтриване
  7. Имам само един въпрос - когато се запържва ориза не се ли слага и вода?Защото в къщи се готви като към ориза се слага няколко пъти вода, докато стане полуготов... Само това ме притесни в рецептата, в момента се пекат,така че ще видя резултата след около час.
    Поздрави

    ОтговорИзтриване
  8. О, не, никаква вода, запържването в моя случай не е с цел да стане готов ориза. При печенето той си поема от водата и става готов.
    Дано ви харесат чушките.:)))

    ОтговорИзтриване
  9. Zdravei! Iskam da popitam za tazi smes,koiato e dadena kato gramaj, za kolko chushki shte stigne dolu-gore? Blagodaria predvaritelno za otgovora:)

    ОтговорИзтриване
  10. Здравейте, няма как да Ви кажа това, зависи от големината на чушките.
    В моя случай се напълниха 6 много големи чушки, наистина големи.

    ОтговорИзтриване
  11. Zdraveite, Ginger!
    Jiveya to godini izvan Balgaria i skoro, savsem sluchaino, otkrih Vashia sait!
    Znaia, che nishto ne stava sluchaino na tozi sviat i sega sam strashno blagodarna za moeto " otkritie "!
    Napravih mnogo vkusni iastia po vashite recepti, moeto semeistvo, kakto i moite zadgranichni priateli, prosto obojavat prigotvenoto ot men!
    Blagodaria Vi to sarce, che Vi ima!
    Prodaljavam da opitvam oshte Vashi recepti i prodaljavam da obicham denia, v koito Vi otkrih!
    S obich za vas,
    Silviya

    ОтговорИзтриване