неделя, 6 юни 2010 г.

Макарони "Bolognaise" на фурна




Всички приятели на моя блог,  които ме четат редовно,  вече са усетили,  че основната идея на блога ми е не да показвам някакви свръхмодерни рецепти, а да показвам предимно познати homemаde храни, но представени по нов, непознат и различен начин.
Следващата рецепта е типичен пример за това.
Всеки е ял макарони, изобщо,  всеки е ял всякаква паста с кашкавал или пармезан,
сосът  "Bоlognaise" (Болонезе) също е достатъчно познат у нас,  както и бешамела на лазанята, но начина,  по който са комбинирани тези познати неща в следващото ми предложение,  определено не е много типичен за поднасяне на пастата у нас.
Искрено се надявам да ви хареса и на вас.
Тази италианска традиционна рецепта за паста на фурна надмина очакванията ми и това определено от тук насетне е моя фаворит за приготвяне на пастата вкъщи.
Разбира се,  можете да реализирате рецептата с продукти по ваш вкус,  но аз искам да ви я покажа с една обичана у нас разновидност на соса,  а именно "Bolognaise".
Enjoy.


Макарони "Bolognaise"  на фурна






Продукти :

250  грама макарони (половин пакет )

за доматения сос:
300 мл доматено пюре
100 грама пресни гъби
500 гр  кайма
пресен босилек
целина
сух риган
черен пипер
1 кромид лук
4 скилидки чесън
1 настърган морков
50 мл качествено червено вино
сол на вкус
1/2  чаена лъжичка захар


за бешамела:
150 гр краве масло
150 грама брашно
500 мл прясно мляко
1/2  чаена лъжичка индийско орехче
сол на вкус



за поръсване:
50 грама пармезан
50 грама кашкавал





Сварете макароните в подсолена вода,  но варете само  2/3 от посоченото на пакета време.
Пример: на пакета на моите макарони пишеше ,  че са необходими 11 минути , аз варих 7 минути.



Готовата паста изцедете и сложете на дъното на тавата,  в която ще печете.




Приготете доматения сос така:
Нарежете продуктите - гъби, лук, чесън и т.н .



Запържете лука, гъбите и каймата. Прибавете и останалите продукти
(без доматеното пюре и виното).



След като каймата е добре задушена, прибавете и доматеното пюре и виното, оставете да къкри 5 минути и махнете соса от котлона.



Пригответе и бешамела:

Разтопете маслото.



Прибавете брашното и го запържете леко.



После добавете и млякото, индийското орехче и солта.

 
Варете соса,  докато придобие кремообразна консистенция.




След като сме приготвили всичко,  можем да продължим със "сглобяването".
Изсипете доматения сос върху изцедените макарони.




Покрийте добре всички макарони със соса.




Върху доматения сос сложете бешамела.




Разстелете добре и него по цялата повърхност на доматения сос и поръсете с настърганите кашкавал и пармезан.




Сложете пастата във фурната и печете 30 - 35 минути на 190 градуса.




След като пастата придобие златна коричка, изключете фурната и я оставете малко да поизстине, преди да я разрежете и сервирате.
Приятен апетит.









16 коментара:

  1. Виждам, след тази чудна рецепта никой не е оставил коментар, но аз смятам да се "разпиша".
    Ginger, гозбата е разкошна - просто несравнима, а основния ми дегустатор (сиреч мъжлето :))не спира да я хвали :):):)
    А аз от негово и свое име искам да похваля теб :)
    Другото хубаво нещо е, че не е нужно веднага да се изконсумира, както е при "не печената" паста...и така нито сме преяли, а и има манджа за другия ден :):)
    Перфектна домакиня си - още веднъж, благодаря, че те има :):):)

    ОтговорИзтриване
  2. Отново си страпно мила с мен, благодаря ти от сърце ! :))
    Тази паста ми е страшно любима и да, ти си много права , на другия ден можеш да си отрежеш една порция ( реже се идеално на другия ден ) , да си я стоплиш и да е също толкова вкусна , както в първия ден . :))
    Ще използвам технологията на тази рецепта и след време ще предложа и друг вариант . :))
    Отново, сърдечно ти благодаря ! :)
    Поздрави на цялото ви семейство ! :))

    ОтговорИзтриване
  3. Колко апетитно изглеждаааааа-ще я направя и аз.Рони ,ние в къщи обожаваме такъв вид ястия и това ще е новата рецепта,която ще приготвя.Нямам думи за изразя благодарността си към теб-страшна сииии!И толкова хубаво подредено и описано....и снимано.Прекрасно!!!От месец насам, откакто те открих,съм се побъркала с твоите рецепти и къде ли не ги хваля...Благодаря ти!Приятен ден!Живка

    ОтговорИзтриване
  4. Много, много ти благодаря, страшно си мила, Живка!:)))
    Искрено се надявам да харесате рецептата и да ми простите, че е доста калорична.:)))))
    Поздрави!:))))

    ОтговорИзтриване
  5. Рони,направих тази рецепта -облизахме тавата.Аз я правя по същия начин ,но без сос бешамел.А сега с него е върховно вкусно.Така ще се приготвя в къщи-благодаря и успешна нова седмица!Живка

    ОтговорИзтриване
  6. Живе, страшно много се радвам, че сте харесали макароните, аз съм луда по тази рецепта.:)) Вярно, доста е греховна откъм калории, ама нали знаеш онова твърдение за хубавите неща.:)))
    Сърдечни поздрави.:)))

    ОтговорИзтриване
  7. Оле ..много вкусно изглежда и звучи , мога ли да ги запека тия макаронки в микровълнова?

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря.:))
    Честно казано, никога не съм готвила в микровълнова, не харесвам тази термична обработка и това е.:))
    Опитай, макар, че съм убедена, че ще е различно.

    ОтговорИзтриване
  9. Здравей Рони, днес направих тази рецепта, но имам един въпрос. Разтваряш ли предварително брашното за соса във вода или мляко, преди да го добавиш към маслото? Защото в рецептата не е споменато, а аз не съм приготвяла такъв сос досега, и когато сложиш директно брашното в маслото, то го попи и стана на бучки.

    Благодаря ти за хубавите рецепти и продължавай в същия дух! Приготвяла съм доста ястия от тук, страхотни стават, ама този бешамел нещо ми се опъна :)! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Не разтварям брашното в нищо, това си е сякаш запържваш брашно-добавяш го към разтопеното масло, нормално е да стане на бучки, но когато после се сложи млякото, с интензивно разбъркване всичко си идва на местата.
    Поздрави.:))

    ОтговорИзтриване
  11. Страхотно изглежда! Ама такива неопитни като мен винаги имат по няколко въпросчета :)) Та ... първо искам да попитам за колко порции се получава с това количество макарони? И второ - виното в доматения сос ли се прибавя и може ли да се пропусне?
    Извинявай за глупавите въпроси! Хубава и успешна седмица!

    ОтговорИзтриване
  12. Здравей, броя на порциите няма как да определя, защото зависи от това на какво казвате порции у вас.:))) Някои приемат по-голяма за нормална, други-обратно. Вкъщи това количество стига за около 5-6 порции.
    Виното- с доматения сос, са. Можеш да го пропуснеш, макар че, с него става по-хубаво. Виното трябва да е качествено обаче.

    ОтговорИзтриване
  13. Благодаря за бързия отговор! :) Продължавай все така да ни радваш с вкусните ти рецепти и красиви фотографии!

    ОтговорИзтриване
  14. Вероника, блогът Ви е невероятен!!! :)) Благодаря за вкусните идеи! Макароните станаха просто вълшебни!!! Винаги, когато искам да сготвя нещо интересно, ще надничам "тук"! Продължавайте в същия дух! :))

    Захариса

    ОтговорИзтриване
  15. Вероника, тук http://svetlaibobo.blogspot.com/2012/02/blog-post_15.html една госпожа си е позволила да ползва снимките ти, както и тази прекрасна рецепта, която си представила за собствения си блог.
    Поздрави! Милена

    ОтговорИзтриване
  16. Благодаря много за сигнала за поредната кражба на мои снимки и рецепти. Наистина много хора са толкова нагли и безочливи, че ума ми не побира какво се случва в главите им, за да са такива...
    Във въпросния "блог" всичко е абсолютна кражба от други автори.

    ОтговорИзтриване