неделя, 20 юни 2010 г.

Усмивки от старите ленти

В тази моя публикация няма да показвам някаква рецепта .
Ще ви покажа малко щастие и доброта ! :)
Днес разглеждах стари постери на реклами на хранителни продукти и напитки и много ми се прииска да споделя с вас някои , които ми харесаха много , и чрез които усетих силен ретро полъх , който довя нещо красиво в сърцето ми ...
Този полъх не нахлу агресивно у мен , а ме погали толкова сантиментално , чаровно , неподправено ...
Няма напудрени реклами , няма фалшива илюзия и некоректна пропаганда към бъдещия купувач , има единствено силна доза чар и искреност и всеки постер те кара да се усмихнеш .
Дори не съм била родена в тези години , но ги чувствам толкова близки до моята душевност ... може би , защото хората тогава все още са се обичали истински , умеели са да бъдат приятели , радвали са се на малките неща , вярвали са в силата на здравото семейството и любовта ... а аз вярвам в тези неща , макар за някого това да звучи наивно ...
Тези постери , някакви си шарени картинки ме отведоха в друг свят , в който няма зло , няма поквара и корист и незнам защо ме накараха да се почувствам  спокойна , че има надежда някой ден и за нашето време ...
Искам да споделя тази искреност и доброта и с вас , приятели ! :)







 Този постер " Разбира се, че мога ! " е създаден през 1944 година от Военната хранителна администрация  в Америка . Създаден е с цел да агитира тази част от населението , която не може да се бие на бойното поле ,  да подпомага своята страна във войната , чрез  работа в градинарството и консервиране на хранителни продукти .
Градинари - воини ! :)

Ето още 2 такива постера със същата насоченост :




Следващият постер е създаден през 1914 година и е давал съвети на американците как да се отнасят с храната по време на война .



А това е един симпатичен постер , който е учил хората как да се хранят
здравословно . :))


Реклама на бананова напитка, създадена през 1928 година от художника
Lawrence Wilbur

Постери от 1940 година от Американския институт за месни изделия .



Реклама на сандвичи от 1960 година :


Реклама на бекон , отново от 1960 година :


Постер на консерви с риба тон от 1940 година :



Поничките на Jane Parker , 1948 година


Рекламен постер на здравословна йодирана сол , 1955 година :


Любимият сладолед на Америка , 1954 година :


1950 година, сладолед Wall's



 Пастет с витамини от 1941 година :


 Постер на кейк със замразени блатове Pepperidge Farm cake , 1969 година :


Постер на желатин с витамин С  :)) , 1958 година :


Още няколко постера от 1958 година ( маргарин, зеленчукова супа и фъстъчено масло ) :





Известните и днес дъвки Wrigley's :


 Зеленият Гигант, 1953 година ( реклама на консерви с грах и царевица ) :


Зърнена закуска , 1943 година :


 Постери на шоколадови изделия , ще видите познатите марки " Милка " и " Нестле"  :






Какао , 1940 година :


Постери на желирани изделия :



източник на снимките )

Vintage Posters of Coca Cola ( източник ) :












Някой друг път ще продължим . :)
Прекрасни са , нали ? :))

1 коментар:

  1. Ама много си щура ,в добрият смисъл на думата разбира се, ще се обоснова, имаш въображение,нестандартен и зарибяващ поглед на света и аз се забавлявам и напълно споделям мнението ти!!!!!!!!!!!!

    Криси П.

    ОтговорИзтриване