вторник, 1 юни 2010 г.

Плетен кънтри хляб с лук и бекон

Този хляб просто е неземно вкусен , съвсем отговорно ви казвам ,  че освен него ви трябва единствено чаша хубаво червено вино ...  и любимия ви човек !
Ухае на идилия ,  носи усещане за топлина от камината , за шепота на падащите снежинки  и макар , че сега е лято ,  не ми пречи да си помечтая , нали ? :)
Комбинирах идеи от  няколко рецепти ( Danish Braid , тази рецепта и
Rueben Sandwich - който ще ви покажа ,  когато се появи пак
киселото зеле ) , и се получи нещо ,  което със сигурност ще приготвя и за някой празник ,  защото този хляб е достоен и за посрещане на гости .
Не искам да ви губя повече времето с лирически увертюри , нека да говорим по същество ! :)

Плетен кънтри хляб с лук и бекон




 Продукти :

за тестото :
2  1/2  чаена чаша топла вода
2 чаени лъжички зехтин
3  1/2  ч . ч .  бяло брашно
1  ч . ч .  ръжено брашно
1  чаена  чаша  пълнозърнесто пшенично брашно
1 кубче мая
2  ч . л .  сол
2  ч .  л .  горчица
1 ч . л .  мед

за плънката :
2 с . л . млечен салатен дресинг
( моя дресинг е с чесън и градински билки )
4  с . л .  топено сирене
300  грама бекон
100  грама кашкавал
сирене " Чедър "  
4 - 5  глави лук

1  жълтък за намазване
мак за поръсване

Сложете маята за 30 минути в малко топла вода и след това омесете меко тесто . Оставете го да втаса за 30 минути , сложете голям лист хартия за печене , набрашнете я добре и го разточете върху нея на правоъгълна кора с дебелина 1 - 2 см . Ако не работите върху хартия ,  после няма как да преместите хляба в тавата . При нужда си помагайте с брашно .
Нарежете лука на филийки и го изпържете до златисто .

 
Разграфете кората на 3 равни части ( по дължина ) и намажете средната част с малко дресинг и топено сирене .



Върху тях сложете сиренето

( аз използвах от това за бургери ) .


Върху него сложете нарязания бекон .




Прибавете и предварително запържения лук .




Настържете кашкавала .




Нарежете тестото от двете страни на плънката  по следния начин  
( лентичките са по 2 см ):




Започнете да плетете хляба с помощта на лентичките,  като ги редувате по една от всяка страна и ги преплитате една с друга . Наблегнете на двата края на хляба , затворете плънката много добре с тях .
След като си изплетете плетката :)) ,  намажете хляба с разбит жълтък и го поръсете с макови семена . 






Преместете го заедно с хартията в тава и го оставете да втаса още 30 минути . 
През това време загрейте фурната на 200 градуса .
Печете 20 минути на тези градуси и после намалете фурната на 170 градуса . Печете още малко до готовност . 
Не мога да ви кажа минути с точност ,  защото всяка фурна е различна .  Аз пекох общо 35 минути .
Е, кажете ми сега ,  не е ли най - хубавия хляб ,  който сте яли ... :))







15 коментара:

  1. ..и камината, точно както се е захладило.
    Ще се пробва!

    ОтговорИзтриване
  2. Просто си уникална готвачка...!!! Поздравления!
    От 1 часа се опитвам да си легна, но с тези рецепти не мога да се спра. Имам планове за следващите 2 месеца с какво ще се храня :)
    Поздрави и продължавай все така!

    ОтговорИзтриване
  3. Много , много ти благодаря ! :))
    Имам още много да се уча , важното е рецептите да ви харесват ! :))
    Поздрави и на теб ! :)))

    ОтговорИзтриване
  4. Рони,бих искала да попитам нещо,относно рецептата.Ще се получи ли добре с готово купено тесто за пици и мекици и тем подобни :D или точно тази рецепта за тесто трябва да се изпълни? :))
    Поздрави:))

    ОтговорИзтриване
  5. Ани, съмнявам се да се получи добре, много са различни на вкус, а и на мекота след изпичане .Ако искаш опитай, но на твоя отговорност, не искам да те разочаровам . :))))))
    Пожелавам ти успех ! :))))

    ОтговорИзтриване
  6. Аха.. :) ами..тогава мисля да не рискувам:)Но просто ми хрумна да попитам,понеже имам във фризера замразено тесто от това,за което споменах :) Значи сега трябва да си закупя от другите видове брашна,за да е резултата задоволителен :)Не съм си купувала от тях досега,предполагам,че не са толкова скъпи :))

    ОтговорИзтриване
  7. С готовото тесто, което имаш можеш да си приготвиш или пакетчетата с тиквички или пък Khachapuri със спанак и сирена, препоръчвам ти второто. :))
    Още си спомням колко бяха вкусни . :)))
    А за брашната , скъпи са само, ако са от био магазин ( но пък са и най-хубавите за мен ) :))
    Ако искаш, можеш да изпълниш рецептата с изцяло бяло брашно . :))

    ОтговорИзтриване
  8. Мерси за предложенията :)
    Ох,значи няма от къде да си намеря качествени брашна-мисля,че нямаме подобен магазин в Димитровград.
    Но какво пък-мога да опитам и само с бяло брашно :)
    Много ти благодаря Рони,че се занимаваш да отговаряш на питанията ми :D Моля да ме извиниш,ако съм ти досадила,но сигурно има да се уча много,на 19 съм все още,но готвенето ми е голяма слабост :)Така че,благодаря отново за идеите,както и за всички страхотни рецепти,повечето от които са точно по мой вкус-може би 90 % от всички рецепти :D :)Поздрави от Димитровград :)

    ОтговорИзтриване
  9. Био магазините имат доста онлайн версии, можеш да си поръчаш и да ти ги доставят у вас :)) Напиши в Гугъл "био магазин" и ще ти излязат доста резултати.
    Изобщо не ми досаждаш, напротив, приятно ми е ! :))
    Поздрави на Димитровград, аз съм силно свързана с този град, знаеш ! :))

    ОтговорИзтриване
  10. Даа,да,знам :))
    Мерси за отговорите и спокойна вечер:)

    ОтговорИзтриване
  11. Golqma vkusotiq se polu4i!!!....Nqmah pylnozyrnesto bra6no i slojih 2 4a6i ryjeno. Moje bi zatova testoto mi be6e po-lepkavo i meko. Malko trudno go spletoh, no se iznenadah na krainiq rezultat-osven vkusen, stana i mnogo krasiv tozi hlqb!
    Spodelqm vsi4ko tova, za da okuraja tezi, na koito im se struva slojna tazi recepta. Iziskva malko pove4ko staranie, no rezultata si struva.
    Veronika, strahotna si! S golqmo udovolstvie pone vednyj sedmi4no prigotvqm nqkoq ot tvoite recepti.....ima si i ime....nari4am go "Ginger-den".
    ...celuvki ot men i hubavi po4ivni dni!!!

    ОтговорИзтриване
  12. Страхотна рецепта!!!

    Пробвахме я преди около месец и се влюбихме всички вкъщи в твоя плетен хляб! Приготвяла съм го от тогава поне три пъти :)

    Благодаря, че си я споделила!!

    ОтговорИзтриване
  13. Mного ти благодаря!:)
    Аз съм очарована от твоята Шарлота.:)
    Поздрави!:)

    ОтговорИзтриване
  14. :) Благодаря, но аз съм само аматьор, а твоите творения са невероятнииии!!

    Следващата от рецептите ти, която съм обещала вече да се пробвам да приготвя е Бюрек с кайма и спанак - изглежда адски съблазнително!!!

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване