петък, 6 август 2010 г.

Сладко от смокини




Обожавам сладко от смокини,  но все не се престрашавах да си направя.
Повечето рецепти ,  които срещах в нета ми звучаха ужасяващо сложно-с безброй преварявания, часове на накисване и какво ли не, имаше и такива с участието на съставки  (като вар, син камък),  които не бих си позволила да вкарам в употреба.
Навярно си имат своето приложение, но определено не почувствах нито една рецепта като "моята рецепта".
И затова отлагах ли, отлагах ...
А и винаги е имало кой да ми направи, де.:)
Най-вкусното сладко от смокини,  което съм яла,  е сладкото на майка ми.
Смокините в него винаги са леко хрупкави, никаква следа от разваряване на плодовете, а сокът е като меден еликсир.
Днес се опитах да го направя под ръководството на нейните скайп напътствия.
Все още не съм го опитала, дори го снимах още горещо,  нещо,  което си личи по капчиците в бурканите.
Дано да съм се справила добре.
Леко си изфантазирах това за ванилиите, но нали трябва да има и малко личен подход.
Нямам търпение да изстине и да отворя един буркан.
И пак да си кажа, обожавам сладко от смокини, лепкаво, с хрупкави плодове, изстудено, ммм...
ПП . Вече го опитах, БОЖЕСТВЕНО!
Благодаря, мамо!
Това сладко до утре няма да го има, много желаещи около мен.


Сладко от смокини






Продукти :

70 броя смокини

1 кг захар

3 чаени чаши вода

1 равна чаена лъжичка лимонена киселина

2 ванилии



Измийте смокините, изрежете дръжките им и ги надупчете с игла.
Сложете водата и захарта да се варят на котлона, варете ги,  докато се получи гъст захарен сироп. 
Сложете смокините в сиропа и намалете силата на котлона, да стане на средна степен.
Смокините ще пуснат вода и соса ще се разреди малко. 
Варете,  докато се сгъсти пак,  но внимавайте да не преварите смокините.
Сложете лимонената киселина и ванилиите 3 минути,  преди да махнете сладкото от котлона. 
Затворете го в буркани.
Обърнете ги с капачките надолу и оставете така за една нощ.





30 коментара:

  1. Смокините са познати още от зараждането на цивилизацията,именно със смокинови листа се покриват Адам и Ева след грехопадението.А твоето сладко също може да вкара всеки в грях ,който го опита!Направила си го много по-хубаво от мен!Няма начин да остане до утре...:):);)

    ОтговорИзтриване
  2. Не вярвах , но стана като твоето . :))))) Другият път - повече бурканчета , че тези заминаха . :)

    ОтговорИзтриване
  3. Вероника,
    За първи път аз правя сладко, не майка ми... стана прекрасно. А имаш ли рецепта за сини сливи, но печени на фурна?
    Дали не е прекалено ромова есенция, канела и ванилия за сладкото от сини сливи в твоя блог?
    Благодаря предварително
    Теди

    ОтговорИзтриване
  4. Здравей, по отношение на есенциите е въпрос на индивидуален вкус , знаеш ! :)
    Аз обожавам силно ароматните , друг - не.
    Няма никакъв проблем да вложиш от себе си в това отношение, аз просто споделям моите рецепти, а всеки може да ги интерпретира по свой начин и да премахне някой яромат, който не му допада или му идва в повече . :)))
    Много се радвам, че ви е харесало сладкото от смокини ! :)))
    Скоро ще сложа рецепта и за сладко от печени сливи , и аз го обичам много ! :)))))
    Поздрави, Теди ! :)))

    ОтговорИзтриване
  5. Тъй като не знам кога ще успея със сладкото, а не искам да те бавя , виж в коментарите под рецептата за сладкото от сини сливи . Там ще ти напиша рецептата за сладко от сливи на фурна . :)

    ОтговорИзтриване
  6. Здравейте,момичета.Каня се да правя сладко от смокини за първи път и си избрах тази рецепта,но се чудя дали не трябва бурканчетата да се заварят за капачката накрая?
    Даниела

    ОтговорИзтриване
  7. Здравей , Дани ! :)
    Не разбрах какво имаш предвид , как да се заварят за капачката ?

    ОтговорИзтриване
  8. Може би имаш предвид стерилизиране ?
    Ако правиш по- голямо количество сладко и мислиш , че ще стои по - дълго време , можеш да стерилизираш бурканите с капачките за около 5-10 минути .
    Аз лично не правя това , а само напълвам бурканите с много горещо сладко ( буквално след сваряването на плода ) и го оставям да изстине напълно , обърнато с капачката надолу . :)

    ОтговорИзтриване
  9. 70 смокини колко тежат горе-долу?!? Аз съм взела 1,5 кг. дали съответства на твоята бройка!?!

    ОтговорИзтриване
  10. О, нямам идея, зависи от големината им. Моите винаги са претеглени още в магазина.

    ОтговорИзтриване
  11. syper recepta.stana 4udno sladko!bkagodarq za receptata

    ОтговорИзтриване
  12. strahotna recepta!!!!stana nveroqtno sladko

    ОтговорИзтриване
  13. 70 броя са за дребни смокини.От едрите се слагат 35-40.Истински вкусно сладко се прави с белени плодове в които се слагат портокалови кори и бадеми.

    ОтговорИзтриване
  14. направих съвсем малко количество - смао 10 големи смокини, но стана супер мега яко! благодаря за споделената рецепта!

    ОтговорИзтриване
  15. Ще го пробвам тази вечер и ще споделя по късно :)
    Изглежда невероятно

    ОтговорИзтриване
  16. Много благодаря и аз за лесната рецепта. Но все пак за начинаещи като мен е нужна малко повече информация. Например точно съотношение плод:захар:вода, а не на бройка; колко време се вари сладкото, така че да не се превари; какво значи да се внимава да не се превари? Плодът ли се опитва или сиропът? И най-вече - как да се разбере дали сиропът е готов като гъстота? Ако може малко яснота, ще съм безкрайно благодарна :)

    ОтговорИзтриване
  17. Тъй като рецептата ми харесва много, лесна и бърза е, спестява се изваряването и висенето около печката, да не кажа с дни, си задавам въпроса дали по тази рецепта няма да се получи и сладко от ягоди и от други плодове? Да се свари сиропчето, в него да се сложат целите плодове и готово.

    ОтговорИзтриване
  18. За съжаление няма да е добра идея.:)
    Имам публикувани рецепти и за сладко от ягоди и също са лесни.
    Поздрави.:)

    ОтговорИзтриване
  19. Благодаря за отговора :)

    Но в коментарите след рецептата за сладко от ягоди има подобна идея. Първо се сварява захарният сироп и после се добавят плодовете. така оставали целички.

    Вероника, страхотен сайт. На човек ми се иска да опита от всичко. А и си изключително мила. Благодаря пак. Продължавай в същия дух, мило момиче.

    ОтговорИзтриване
  20. Опитайте, аз си карам по тия мои начини.:))))
    Благодаря за хубавите думи, сърдечни поздрави от Бургас.:)))

    ОтговорИзтриване
  21. Направих сладкото но с много по-малко захар... да видим какво ще излезне. :)
    Благодаря за рецептата.

    ОтговорИзтриване
  22. Аз от вечерта сложих във врящия захарен сироп смокините, провряха 15-ина минути и ги оставих да поемат от сока през нощта. На другия ден сутринта го доуварих още 20-ина минути. За гъстотата на сиропа се преценява като се капне капка върху студена порцеланова чинийка тя да не се разлива. А ето как правя сини сливи. Изчиствам ги от костилките, след като съм ги измила и ги слагам в широка тепсия. Поръсвам със захар и пека 30-ина минути. Бурканчетата задължително стерилизирам.

    ОтговорИзтриване
  23. страхотно сладко,наистина става,да си оближеш пръстите!!! :)))

    ОтговорИзтриване
  24. Зрели или зелени, мъжки или женски смокини са това?

    ОтговорИзтриване
  25. Imam v dvora si smokina. Shte si napravq sladko ot smokini po tazi recepta. V Sofiq jiveq no smokinqta mi viree dobre i mnogo plodove rajda. Priqten den Vi jelaq Dimityr

    ОтговорИзтриване
  26. А ето и моята рецепта за сладко от смокини
    Продукти
    60 броя узрели смокини,
    3 чаени чаши захар,
    2 чаени чаши вода.
    Начин на приготвяне
    Измитите смокини се засипват със захарта и стоят така 24 часа. След това се слага водата и се варят на тих огън. Може да се сложи орехи или бадеми.

    ОтговорИзтриване
  27. Много ми допадна простата рецепта и ще я следвам! Обичам опростеното готвене, но да става вкусно!!!Аз правя сладко всяка година и никога не помня рецептата, тази ми харесва и смятам да я опитам, сигурна съм, че ще стане както трябва. Смокините ми тази година са дребни, някои са като фъстъци, но се оказа, че са доста сухи и затова ще са повече от 70, но вярвам захарта и водата ще са достатъчни. Само едно не ми е ясно, защо винаги се препоръчва сладкото да е охладено, когато се насипва в бурканите, а тук препоръката е да е горещо?! Не че някой ще го чака да се захароса, но питам?! Благодаря предварително за отговора, защото се надявам да го получа, Петра

    ОтговорИзтриване
  28. Благодаря за хубавата рецепта! Направих сладкото и стана разкошно! Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  29. От години правя сладко по тази рецепта,но я бях загубила.Благодаря,че ми я припомни.Сладкото става невероятно.Аз слагам индрише 2-3 листенца докато се вари,после ги махам.Другото,което според мен е добре да се направи,след като се свали от котлона да се остави една нощ да престои-смокините да поемат от сиропа ,на сутринта го затварям студено,варя 5 мин за капачка,и това е...

    ОтговорИзтриване
  30. Колко кг приблизителлно илизат 70 бр. смокини?

    ОтговорИзтриване