вторник, 22 юни 2010 г.

Пържени кюфтета




Трябваше да кръстя тази рецепта "Изядохте ме с тия кюфтета!":), защото моите приятелки просто ме побъркват да им правя пържени кюфтета.
Не нещо завъртяно и нестандартно, а това.
Какво толкова, кюфтета като кюфтета, ама не.
Реват, та се късат.
И за да се отърва от този кулинарен терор, публикувам тук начина им на
приготвяне, та другия път, като зяпнат пак за кюфтета, ще им давам линк към рецептата.:)
А междувременно може и на вас да ви допаднат.
Дано.


 Пържени кюфтета





Продукти :

500 грама осолена кайма смес (свинско и телешко месо)
1 голяма глава кромид лук
2 филийки бял хляб, напоени в прясно мляко и изцедени
1 яйце
чубрица
сух риган
щипка кимион
прясно смлян черен пипер
щипка сода бикарбонат
1 / 3  чаена лъжичка сладък червен пипер
пресен магданоз



Нарежете лука много ситно .
Ако искате можете да го настържете, но ние вкъщи обичаме да го усещаме в кюфтенцата.
Нарежете на ситно и пресния магданоз.
Смесете всички продукти много добре.
Аз меся каймата доста време и след това я оставям да "cи почине" около 30 минути в хладилника.
Загрейте силно тиган с олио.
След като мазнината е достатъчно загрята, намалете малко котлона и с намокрени с вода ръце, оформете кюфтета и ги изпържете.
Готовите слагайте върху кухненска хартия.
Не покривайте с капак, за да остане хрупкава коричката им.




54 коментара:

  1. станаха невероятно вкусни,ще пробвам всички рецепти

    ОтговорИзтриване
  2. Станаха невероятни, правих ги на обяд. Облизахме си пръстите, цялото семейство.

    ОтговорИзтриване
  3. Гена, щастлива съм, че сте харесали рецептата.:)))

    ОтговорИзтриване
  4. Сега ще си приготвя каймата ,а довечера ще ги изпържа.Благодаря изглеждат много апетитно!

    ОтговорИзтриване
  5. Пробвах рецептата,на всички многооо ни хареса.Благодаря за добрата идея!

    ОтговорИзтриване
  6. Страхотна вечеря си спретнахме! Много благодаря за рецептата

    ОтговорИзтриване
  7. Изключително много ме учудва, но пък безкрайно ме и радва факта, че именно тази рецепта се оказа най-четената в блога ми.:))
    Много, много благодаря на всички, които сте я харесали.:))

    ОтговорИзтриване
  8. изглежда вкусно рони

    ОтговорИзтриване
  9. Аз ги изпекох в тефлонов тиган. Станаха СУПЕР. БРАВО.

    ОтговорИзтриване
  10. Прекрасни кюфтенца станаха!!!Благодаря ти,че сподели с нас тази рецепта.

    ОтговорИзтриване
  11. Анонимен, 10 февруари 2011 04:24

    Сега ще си приготвя каймата ,а довечера ще ги изпържа.Благодаря изглеждат много апетитно!

    Това е моя публикация,това са нашите кюфтета само те се правят!!!Страшно вкусни!Търся торта, имам Р.Д.в събота и съм се спряла на торта "Гараш".След като я приготвя ще се похваля.Голяма Благодарност за добре обяснените рецепти!!!!Поздрави:)

    ОтговорИзтриване
  12. Edin vupros ot men - ovalvash li gi v brashno ili galeta predi purjeneto? :) Pozdravleniq za chudnite recepti, zapochvam da gi izprobvam malko po malko :)

    ОтговорИзтриване
  13. Не, не овалвам в нищо, защото не ми допада как брашното почернява в тигана и придава неприятен вкус на следващите партиди.
    Благодаря.:))

    ОтговорИзтриване
  14. zdravei ,veronika ,kuftencata stanaha 4udesni,dobavih malko presni 4u6ki narqzani na drebno

    ОтговорИзтриване
  15. Ще опитам тази рецепта :)

    ОтговорИзтриване
  16. sega otivam da prigotvqm produktite i 6te gi pravq.izgljdat mnogo vkusni:))))))))

    ОтговорИзтриване
  17. Привет Рони!Баща ми цял живот си мисли че прави най-вкусните кюфтета,не и след като опита моите правени по твоята рецепта!!!страшни са!!!браво и благодаря!!!Ангелина

    ОтговорИзтриване
  18. :)))) Това много ме развесели като история. Сигурна съм, че и неговите кюфтета са прекрасни.:)
    Поздрави на всички вкъщи и да ви е сладко.:)

    ОтговорИзтриване
  19. Да,чудесни са!Аз добавям и настърган кашкавал :)Благодаря за рецептата:)

    ОтговорИзтриване
  20. Искам само да попитам , на колко се пуска котлона и се пържат ? Ако котлона е с 9 степени ?
    Като е на 9-та винаги ми се струва че прегарят а от вътре стават леко сурови , като намаля на 5 , ми се струват че поемат много мазнина и стават бавно.Имали няква таина в пърженето ?
    Забелязвам че е така и с пържените картофи и лучените кръгчета.

    ОтговорИзтриване
  21. Загрявам котлона на 8 степен и сгорещявам мазнината(но без да запуши олиото) и после пържа на 7 степен.
    Иначе за другото е точно така-пърженето си има техника и е много важна температурата за всичко.:)

    ОтговорИзтриване
  22. Единствената ми забележка е прясното мляко! Стават тежки и неприятни, не мисля, че е добра идея. Съвсем леко натопих хляба, но не ми харесаха!

    ОтговорИзтриване
  23. Тежки и неприятни?
    Странно.
    Да не Сте използвали домашно овче мляко или козе?
    Не съм съгласна с Вас, с краве мляко от магазина и изцедени после филийките, няма как да бъде тежко и неприятно.
    И все пак, благодаря за коментара.

    ОтговорИзтриване
  24. Привет ! :)
    Аз също не мога да ги уцеля нищо и никакви кюфтенца - отвън прегарят , а вътре остават недоопържени :( Мисля да пробвам без брашно/галета , но се притеснявам да не залепнат или тотално да се разпаднат .... ?!?

    ОтговорИзтриване
  25. Това с прегарянето става именно, защото ги овалвате в брашно. Опитайте както съм написала аз в рецептата, просто с мокри ръце си ги оформете без да ги овалвате после в нищо.
    Ако изцеждате добре хляба (да не е мокър и на каша) и ако Ви е хубава каймата, просто няма начин да се разпаднат.
    От т.нар. купешка готова кайма, най-хубави ми ставаха със САМИ-М (големите тарелки от 500 грама, а не тази в хартия).
    От повече от 7 месеца не ям месо и вече не мога да съм полезна на тема видове кайма, но предполагам, че тази я има още на пазара.
    Успех.:)

    ОтговорИзтриване
  26. Здравейте, направих кюфтенцата. Супер са, само че станаха безсолни. Ако може авторката да добави колко сол се слага към не осолената кайма. Поздрави, жената много ги хареса :)

    ОтговорИзтриване
  27. Това са най-вкусните кюфтенца, коита съм яла, направо им изгубих бройката. Чудесна рецепта!

    ОтговорИзтриване
  28. В рецептата пише ОСОЛЕНА КАЙМА. Съжалявам, че са станали безсолни, но вината не е моя.:)
    Количество сол за безсолна кайма няма как да напиша, защото това е въпрос на вкус и всеки преценява чрез опитване.:)
    Благодаря за коментарите, радвам се, че харесвате кюфтетата.:)
    Поздрави на всички.

    ОтговорИзтриване
  29. Това са първите кюфтета,които правя и .... ами страхотни станаха, благодаря!

    ОтговорИзтриване
  30. Wow...amazing fried meatballs :)(:Respect

    ОтговорИзтриване
  31. A ако може да кажете колко време се пържат (като за начинаещи)

    ОтговорИзтриване
  32. Пържат се до готовност.:)
    Просто гледате да са достатъчно зачервени и приятно златисти и обръщате от другата страна.

    ОтговорИзтриване
  33. Най-яките пържени кюфтета които съм пробвал! Друга рецепта няма да търся повече. Тази ще е за постоянно!!!!!

    ОтговорИзтриване
  34. Най-яките кюфтаци които съм пробвал! Тази ще е рецептата

    ОтговорИзтриване
  35. рецептата изглежда много добре,ще я пробвам тази вечер.Моите винаги са много сухи,затова прясното мляко и содата ме заинтригуваха.

    ОтговорИзтриване
  36. ako iskate opitaite s 2 soypeni lajiki rendosan dobre yzrql domat,i 1 4aena ocet,a hlqba vav voda

    ОтговорИзтриване
  37. Браво на рецептата!
    Омесих ги в робота и опържих във фритюрника - станаха чудесни.

    ОтговорИзтриване
  38. zdraveite!interesuva me hlebnata soda zagasia li se v kiselo mliako i moje li da se zameni s gazirana voda?blagodaria!

    ОтговорИзтриване
  39. Не се загася в кисело мляко, слага се директно в сместа. Не може да се замести с газирана вода, едното е съставка на прах, а другото-течно.
    Каймата ви ще стане водниста.
    Успех.:)

    ОтговорИзтриване
  40. Shte gi probvame.Do sega ne sam gi pravila taka.Blagodarq!

    ОтговорИзтриване
  41. Има защо да те ръчкат супер са а да не казвам колко бира пият тия кюфтета:-D

    ОтговорИзтриване
  42. Кюфтетата са уникални,благодаря за рецептата,не бях ползвала прясно мляко за хляба,но наистина вкуса е по различен

    ОтговорИзтриване
  43. Благодаря!!!!
    Най- вкусните кюфтета, които съм правила.

    ОтговорИзтриване
  44. Стават чуднички! Кюфтенцата са най-любимото ми хапване!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  45. Утре ще ги приготвям за първи път но като гелдам коментарите мисля, че ще станат чудесни :)

    ОтговорИзтриване
  46. Тези кюфтенца стават страхотни всеки път! Мъжът ми обича пържени кюфтета, а аз не знаех как да ги приготвям (майка ми не готвеше с кайма изобщо, камо ли кюфтета....), но с тази рецепта няма грешка - обожава ги. Благодаря Ви!

    ОтговорИзтриване
  47. аз добавям и чесън

    ОтговорИзтриване