сряда, 23 юни 2010 г.

Млечна торта

Каквото и да кажа за тази торта , ще е малко ...
Макар , че не е с феноменални декорации , тя е от тези торти , от които ти се иска да си отрежеш още едно парче , и още едно ... и така ,  докато не видиш съвсем дъното на подноса . :))
В мига , в който видях рецептата в прекрасния блог Palachinka ,  бях категорична , че ще я направя .
А щом я опитах , то със сигурност вече знам, че тази млечна тортичка ще бъде чест гост на нашата семейна трапеза .
С повод или без повод ! :)
Опитайте и вие , няма да съжалявате , вкусът й силно наподобява вкуса на двуцветния течен шоколад " Milky Way " ,  а кой не го обича ...
Тънки въздушни блатове и мноооого крем , просто фантастиш , както би възкликнала госпожата от рекламата на нещо си там . :)))
Макар , че не можах да я сглобя както трябва , защото е необходимо да се прави в тава с махащи се стени ( а от моята напоследък изтича крем, незнайно защо ) , все пак  успях да създам нещо наистина зашеметяващо вкусно !
Единствените промени в оригиналната рецепта , които направих са , че използвах краве масло , вместо маргарин , и че сложих малко повече захар и царевично нишесте в крема .
Искрено съм благодарна на авторката на рецептата , защото тази вкусотия отговаря изцяло на моя вкус за любимата торта !
Толкова много бързах да ви покажа тази прелест , че не изчаках тортата да стегне и я срязах веднага .:)
Просто вижте ... sooo delicious ...
( публикацията е обновена със снимки )


Млечна торта 








 
 

Продукти :
( за тава с диаметър 18 , максимум 20 см ) 

за блатовете ( дозата е за 1 блат, нужни са 2 броя ) :
2 яйца
2 чаени лъжички захар
2  чаени лъжички брашно
1 / 2  чаена лъжичка бакпулвер
1  1/2  чаена лъжичка какао
2  чаени лъжички хладка вода

Разбийте яйцата и захарта на сняг и добавете останалите продукти .


Изпечете блата за 15 минути на 180 градуса .
Повторете същата процедура за втория блат . 
Оставете блатовете да изстинат .


за крема :
670 мл прясно мляко
90  грама царевично нишесте
4  чаени лъжички захар
70  грама бял шоколад
170  грама краве масло
100 грама пудра захар




Смесете 100 мл мляко със захарта и нишестето и сложете на котлона , за да се сгъсти . 
Тук е момента да ви кажа, че според мен , 70 грама нишесте са малко и затова сложих малко повече  . 
Вие си преценете дали ще спазите оригиналния грамаж на авторката .
Да продължим ! 
В друг съд стоплете останалото мляко и разтопете в него шоколада . 


Намалете много котлона и прибавете тази смес към другата . Разбъркайте добре . 
Варете крема ,  докато се сгъсти много .


В трети съд разбийте маслото с пудрата захар .


След като вареният крем е напълно изстинал , добавете маслото и разбъркайте до пълното им смесване .


шоколадовия топинг :

140  грама млечен шоколад

3  чаени лъжички прясно мляко
2  1/2  чаени лъжички захар
100  грама краве масло


Смесете всички продукти и ги загрейте на котлона до пълното им смесване . 




Сглобяване на тортата :
За да не се мъчите като мен и , за да ви се получи както трябва на 100 % , сглобявайте тортата в тавичка с махащи се стени .
Продуктите , както вече написах в началото на рецептата ,  са за тава с диаметър 18 - 20 см .
Сложете единия блат на дъното на тавата . Върху него изсипете половината крем , после половината топинг , после пак блат , крем и накрая топинг .


Аз реших да сложа целия топинг отгоре , защото исках да се получи дебела шоколадова кора . 
Понеже работих върху поднос ( голяма мъка беше ) и изтече доста крем .


И накрая си събрах това , което изтече от двата крема , смесих си ги в една купичка да си го изям така после , хахааа . 



След като сте сглобили тортата , оставете я да стегне за няколко часа , преди да я разрежете , защото в началото кремът е леко течен  .  
По - долу съм приложила снимки , за да видите как се променя вида й след престой в хладилник .


Както ви казах обаче , нямах търпение да ви я снимам и я срязах 
веднага , но само след 1 час престой в хладилника , тортата имаше вече голяма разлика , а да не говорим след 1 нощ как се променя всичко . 

( срязано веднага парче )




( след 1 час в хладилник )





( след една нощ престой в хладилника )







30 коментара:

  1. Oххх,страхотна е,с това съчетание на тези кремчета не ноже да не ти се прииска да си хапнеш!:)))

    ОтговорИзтриване
  2. Блогът на Palachinka наистина е фантастичен,
    а тортата е станала много изкушаваща :)
    Поздравления и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря много ! :) Днес прилагам нови снимки на вече отлежалата една нощ торта .:)

    ОтговорИзтриване
  4. Като чета продуктите и начина на сглобяване много ми напомня за една доста известна сред тортоправячките торта - Династия. Разликата е при блатовете. Сигурна съм, че и тя ще ти хареса толкова много. А твоята изглежда неустоимо вкусно. Един трик, ако позволиш, за да не ти тече крема - направи си ринг от картон, корици на списания или каквато и да е по-твърда хартия -гарантирам ти права торта, не по-лоша от сглобената в метален ринг :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Ооо, Ивейн , много се радвам , че се включи ! :) Къде мога да видя тази торта "Династия " ? Щом прилича на тази , определено ще пробвам и нея . :))
    Благодаря ти за съвета за ринга , много се измъчих вчера . Какво й стана на тази моя тава, незнам . Притеснява ме, че дори и да си купя отново такава тава , пак ше имам подобни проблеми след време . Затова ще се вслушам в съвета ти . Сладкарството е най- слабата ми страна и оценявам насоките , които ми дава професионалист като теб . :))

    ОтговорИзтриване
  6. Наистина изкушаваща, изглежда невероятно и аз може би не бих устоял и бих я нарязал веднага, въпреки че видимо разликата е огромна.

    ОтговорИзтриване
  7. Това ще бъде следващата рецепта, която ще опитам :) Не съм голям кулинар, но предполагам, че ще се справя, след като студените кубчета ми се получиха добре, а тази торта не изглежда много по-сложна за приготвяне :)))

    ОтговорИзтриване
  8. Стискам палци всичко да се получи както трябва !
    За успешен финал важните неща , освен спазване на рецептата , са :
    - при сглобяването да работиш във форма с махащи се стени
    - да имаш търпението да изчакаш тортата да се стегне една нощ , преди да я разрежеш
    Успех ! :)
    Изключително вкусна е , засега именно тази торта ми е фаворит като вкус! :)

    ОтговорИзтриване
  9. Тази торта ще се изпробва на 100% със или без форма с махащи се стени, просто заради самия крем и визия си заслужава да се опита

    ОтговорИзтриване
  10. Страшно вкусна е , гарантирам за нея ! :)
    Без форма с махащи се стени ще изгубиш много от скъпоценното кремче, обаче . :)
    Но , както ти казваш , с или без , тортата трябва да се опита . :))
    Успех ! :))

    ОтговорИзтриване
  11. Здравейте, имам въпрос :) т.к. снощи запшочнах да правя тортата по Вашата рецепта ... ми се сториха малко захарта и брашното и все пак реших да пробвам .. блата стана много тънък. След това погледнах и оригиналната рецепта .. там брашното и захарта са по 1 супена лъжица.
    Въпросът ми е Вие супена или чаена лъжица използвахте за захарта и брашното?

    ОтговорИзтриване
  12. Здравей,използвах пълни чаени лъжици, моите блатове също станаха много тънки.:)
    В колко см тава работи? Защото рецептата определено е за малка тавичка(около 18 см)и следващия път ще си удвоя продуктите и ще си направя тази уникална торта по-голяма.:))

    ОтговорИзтриване
  13. Благодаря за бързия отговор ... т.к. тавичката ми е 26 см вместо по 2 слагах по 3 :) но т.к. първия блат стана много тънък и реших да спра с приготвянето на тортата :) Тази вечер ще продължа :) Утре ще напиша какво се е получило, нямам търпение да я пробвам :)

    ОтговорИзтриване
  14. Да, тавичката ти е доста голяма, от там е дошъл проблема.:))
    Аз спазих см и пак получих не много дебели блатове, но тя тортичката си е по-креместа и точно това й е вкусното.:))
    Успех:))

    ОтговорИзтриване
  15. Рони, с коя марка млечен и бял шоколад би препоръчала да се направи тортата? Мисля си, че ако е с "Милка", то тя ще е подобна на тортата "Милка" по вкус или?

    ОтговорИзтриване
  16. Не, доста е различна от "Торта Милка", дори и да използваш този вид шоколад.
    Но може с какъвто шоколад искаш да я направиш, важното е да да ти е вкусен шоколада на теб. Може с млечен Своге, но бял мисля, че нямат, може с Линдт. :))
    Като приготвиш тази торта, да ми заделиш едно парченце, че ми е мноооого любима.:)) Успех.:))

    ОтговорИзтриване
  17. хаха супер, нямаш грижи :) аз се колебая все още между нея и "Милка".. ще видим..
    а казваш тук да се използва тавичка със свалящи се стени, а не ринг? дали височината на стената на тавичката ще побере всичкия крем?

    ОтговорИзтриване
  18. Ринг имам предвид.:)
    Зависи от ринга. Моят, доколкото помня, е с над 7 см високи стени.

    ОтговорИзтриване
  19. Невероятно изглеждаща торта, както и всичко публикувано в този блог! Поздравления! ;)
    Има няколко въпроса. Понеже скоро идва рожденният ден на детенцето ми се оглеждам за торта и тази определено ми допадна. Искам да я направя като зайче (т.е. правя две торти, като едната остава за глава, а от другата изрязвам ушички и панделка). Почти нямам опит в тортоправенето и се чудя дали тази тортичка би позволила изрязването на такива форми. Ако няма да се получи, ще съм ти много благодарна, ако ми препоръчаш някоя друга подходяща торта. ;)
    Имам и още едно въпросче - може ли млечния шоколад в топинга да се замени с бял?

    ОтговорИзтриване
  20. Здравей, честно казано, тази торта не ми се струва много подходяща за постигане на форми, много е мека, особено в началото си е направо креместа и не виждам как ще може да се моделира.
    За моделиране е подходяща "Синята лагуна", "Reform", "Рафаело", "Гараш", "Наполеон"(отчасти), Торта "Esterhazy", "Медовик".
    Можеш да замениш шоколада с бял, да.
    Поздрави.:)

    ОтговорИзтриване
  21. Благодаря за отговорите! :) Аз също се отказах от правенето на подобна форма. Тортата остава същата, но с по-лека украса.
    Поздрави и успешна седмица!

    ОтговорИзтриване
  22. Iskam da popitam za tavichka s diametar 26 cm,dozata za krema i za blatovete dvoyna li tryabva da bade.Blagodarya predvaritelno.:)

    ОтговорИзтриване
  23. Двойна доза може би ще дойде в повече.
    Опитайте с 1 и половина доза.

    ОтговорИзтриване
  24. Това между мен и тази торта е любов от пръв поглед!!!Страхотно изглежда, утре ще ми е мисия за деня :)

    ОтговорИзтриване
  25. Днес правих нази прелестна торта.
    Имам една бележка относно начина на приготвяне на крема. Понеже държах да спазвам точно описания начен на приготвяне, въпреки съмненията ми, то стоте мл. мляко и 4 ч.л. захар сгъстени с 90 г. нишесте доведе до получаването на нещо като твърд туткал. Добре, че не рискувах да го смеся с останалото мляко, в което е разтопеш белия шоколад. Изхвърлих туткала и в нови 100 мл. мляко разтворих не 90 а 70 г. нишесте, налях го в топлото мляко с шоколада и си го сварих на тих огън - получи се перфектен крем. Ето и следващата ми модификация - не бих маслото с пудра захар, а направо ги сложих в горещия крем и с бъркане до пълно разтопяване се получи страхотен гладък и вкусен крем.
    В оригинала на рецептата в блога на палачинка също не се вари 100 мл мляко с 90 г нишесте, а само се разтваря и добавя към другото мляко.

    ОтговорИзтриване
  26. Благодаря за съветите.
    При мен тортата от снимките се получи по начина, по който съм я описала.
    Поздрави.

    ОтговорИзтриване
  27. Здравей, Вероника! Отдавна смятах да направя тази торта, защото съм любител на десертите с крем. Е, направих я! Но...след престоя в хладилник, шоколадът естествено се втвърди. Да не ти разправям какво се случи при опита ми да отрежа парче ;)Затоплих се ножа дори, но уви. Разпльока се парчето. Следващия път смятам да не слагам от шоколадовия топинг между пластовете. Вкусът е страхотен обаче. Кремът ми се получи след малка корекция в продуктите - нямах нишесте и го заместих с обикновено брашно. И при мен момента с 100-те мл мляко + захар + нишесте, се получи като при предишния коментар. Затова при 2-я опит/за късмет не добавих тази смес при млечно-шоколадовата/, просто добавих едната към другата смес и така сварих крема. Пак стана! Белият шоколад много подобрява вкуса му, не се усещаше изобщо брашното. И така...Поздравления за блога и успех от мен занапред! Даниела Иванова, гр. Горна Оряховица

    ОтговорИзтриване
  28. Искам да споделя моя опит :) Днес направих вариант на тази торта но с три блата, понеже моите се получиха много тънки. Добавих над първия блат тънко нарязани пресни ягоди, а на втория блат тънко нарязан банан. Моето дете не обича толкова тежки варианти на торти и затова сложих малко плодове за да освежа тортата. Стана чудесно! Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
  29. Много любимо съчетание от вкусове .Прекрасна рецепта ,лека ,с малко подукти и лесна .Благодаря ,че я сподели ! Обожавам десерти с крем,затова съм ти почитателка. .Но ! след като прочетох оригинала ,не се въздържах... .При превода в твоята рецепта допускаш съществени грешки (а и от тук проблемите с блатовете ,на доверилите се на твоята рецепта)... Какво имам предвид...Tbsp(tablespoon)=1СЛ(супена лъжица,а не чаена с връх) и още tsp=1ч.л(чаена лъжичка )...и от тук цялата рецепта подлежи на тотална корекция. С най-добри чувства ,но е редно,за да се получи като оригинала да се спазят пропорциите точно ,за улеснение на любителите на твоя прекрасен блог ,каквато съм и аз.Но тая торта ще я направя по оригиналната ,защото с2 яйца и 2.ч.л брашно само омлет може да се получи .Знам че няма да го публикуваш ,но бях длъжна ...С уважение към всичко ,което правиш ,възхитена съм .Една много възрастна дама .

    ОтговорИзтриване
  30. Защо да не публикувам поста Ви?
    Благодаря за поясненията, но при мен се получи и с грешния превод!

    ОтговорИзтриване