сряда, 9 юни 2010 г.

Тарт с домати , лук и пармезан

Следващата рецепта я направих съвсем на шега , не беше в плановете ми за менюто ми днес .
Но ми остана малко време и се сетих ,  че отдавна се каня да направя нещо в
най - новата си тавичка ,  която все още стоеше непокътната и тъжна в кутията си .
Ако имате малко свежи доматки и малко свободно време, запретнете ръкави , този тарт е мноооого вкусен . :)
И дори и да не успеете да го изядете за вечеря ,  той е прекрасен и за закуска .
Аз лично го харесвам и топъл , и студен .
Ако не ви допадат продуктите за плънката , разбира се ,  можете да впрегнете собствената си фантазия и да го направите по ваш вкус . Но с каквото и да го напълните , това е едно прекрасно ястие , с което можете да почерпите дори и гостите си и да им направите впечатление като домакиня . :))


Тарт с домати , лук и пармезан







 Продукти :

за тестото :
200 гр брашно
90 грама много студено краве масло
1 / 3  чаена лъжичка сол
1 /  2  чаена лъжичка захар
пресен босилек
пресен магданоз
1 скилидка счукан чесън
6 - 7 супени лъжици много студена вода

за плънката :

3 средни домата
4 глави червен лук ( може и да не е червен ) + 1 чаена лъжичка захар
1 чаена чаша готварска сметана
2 яйца
сол
черен пипер
пресен босилек
пресен магданоз
кашкавал
пармезан

Нарежете маслото на малки кубчета , смесете всички продукти за тестото .


Омесете тесто и го сложете за 30 - 40 минути в хладилника .


Пригответе плънката така :

Запържете лука (нарязан на едро ) с малко масло и прибавете захарта . Оставете лука да омекне и да се карамелизира леко .
Нарежете доматите на кръгчета , осолете ги и ги оставете да се изцедят от воднистата им част .


Извадете тестото от хладилника и го разтелете в подходяща форма . Тестото е като пластелин и се работи лесно с него .


 Подредете изцедените домати . Ако се притеснявате , че доматите ви не са добре изцедени , не ги слагайте най - отдолу , за да не намокрят тестото , а ги сложете накрая
( под пармезана ) .


Върху тях сложете лука . 


Разбъркайте яйцата със сметаната , добавете нарязаните магданоз , босилек, черен пипер и сол на вкус .


Изсипете сместта върху лука и доматите .
Настържете кашкавал и пармезан и поръсете отгоре .



 Печете до готовност на 190 градуса , аз пекох около 30 - 40 минути . Но тъй като всички фурни са различни , най - добре е да си следите сами докъде е стигнало печенето и кога да спрете фурната  . 
Ако искате тарта да остане по - бухнал  , не бързайте да го вадите , след като сте я изключили . Оставете го да постои около 5 минути на леко отворена вратичка на фурната .




20 коментара:

  1. Ах,че вкусно!Страхотна комбинация,много ми допадна това предложение!:))))))

    ОтговорИзтриване
  2. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване
  3. Обичам тарт с всякакви плънки.
    А карамелизирания лук ми е един от любимите
    и го използвам в различни рецепти!
    Благодаря за споделената рецепта!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ви много за милите думи ! :)
    Хубав ден и на вас ! :)

    ОтговорИзтриване
  5. Страхотна рецепта!Рони, уникална си!!

    ОтговорИзтриване
  6. Дани , много, много ти благодаря ! :))))))

    ОтговорИзтриване
  7. Мария: Не разбирам защо точно когато съм най-гладна, а и съм на работа, влизам да разглеждам този прекрасен блог. Почва се едно облизване, едно чудо ...
    Поздравления, тази рецепта ще я пробвам в близките дни. Изглежда мноооооого вкусно!

    ОтговорИзтриване
  8. Много ти благодаря за милите думи ! :))
    Аз имам същата склонност , да разглеждам рецепти точно, когато или съм най - гладна или съм на диета . :))
    Надявам се да ти хареса тарта , когато си го приготвиш . :))
    Скоро ще предложа и друг вариант . :)

    ОтговорИзтриване
  9. Здравей,Вероника :) Много ми е приятно да чета блога ти.. :) Страхотно е,че ще откриваш магазин.Но имам два въпроса към тази рецепта-за колко човека е подходяща(вкъщи сме 4(2 деца и 2 възрастни) и тъй като аз нямам таква тавичка,в какво мога да го направя?Благодаря ти предварително и ти пожелавам много усмихнат ден :)

    ОтговорИзтриване
  10. Здравей ! :))
    Можеш да го направиш и в кръгла тава (около 23 - 25 см диаметър ), а с пръсти да оформиш ръбовете на тестото да станат по - къдрави . :))
    Мисля , че дозата , която е в рецептата , ще стигне за 1 ядене на 4 човека .:) Но това е малко относително, тъй като всеки има нужда от различно количество храна . :))
    За по - сигурно , направо направи 2 тави с тази доза , дори и да остане за второ ядене , тарта е страхотен и след престой от няколко часа . :))
    Усмихнат ден и на теб ! :)))

    ОтговорИзтриване
  11. Здравейте,Вероника!
    Чудесен блог,с много интересни рецепти!Първа обаче го откри дъщеря ми/на 13г. е/,и два пъти приготви сама тази ваша рецепта.Така че,вече ви е фен и в кулинарното изкуство!
    Приемете и моите комлименти към вас като изпълнител и кулинар,а и сниките ви са много естетични!

    ОтговорИзтриване
  12. Невероятно много стоплихте сърцето ми с този коментар ! :))
    Благодаря! :)))
    Сърдечни поздрави на вас и на страхотната ви работлива дъщеричка ! :))))))

    ОтговорИзтриване
  13. Неповторима Ginger (или Вероника),
    Съвсем скоро се натъкнах на Вашия блог и не мога да изразя с думи възхищението си от всичко прочетено и видяно - разтуптяхте ми сърцето с тези уникални рецепти и впечетляващи визуализации :):):)
    Вчера успях да осъществя точно тази рецепта и резултата беше "бомбастичен" :):):) Неповторим вкус и пленителен аромат - не само аз, но и любимия беше омагьосан от тарта :)
    Благодаря Ви, че Ви има и не спирайте да ни радвате с кулинарните си умения, хрумки и тайни :):):)

    ОтговорИзтриване
  14. Snow White , останах без думи !!! :))
    Прекрасни думи, толкова много съм Ви благодарна ! :))
    Ако сте съгласна , да си говорим на " ти " . :))
    Ще се радвам да ми " идваш на гости " често тук , аз ще се постарая да бъда добра домакиня ! :)))
    Поздрави ! :))))))))

    ОтговорИзтриване
  15. Непременно и с удоволствие честичко ще те "навестявам" :)
    Аз също съм любител-кулинар, но ти си светлинни години пред мен в новаторството :):):)
    Слънчеви привети от мен! :)

    ОтговорИзтриване
  16. Най - важното е на хората , за които готвим с любов, да им е вкусно ! :))
    Благодаря ти отново и много слънчеви поздрави и от мен ! :)))

    ОтговорИзтриване
  17. Mnogo,mnogo,mnogo vkusen Tart!
    Blagodarq ti Roni ot imeto na vsi4ki opitali.:)

    ОтговорИзтриване
  18. Тина, благодаря ти много.:)) Радвам се.:))

    ОтговорИзтриване
  19. Рони, извинявай за въпроса, но искам да те попитам къде мога да намеря пресен босилек, търсих много, но :(

    ОтговорИзтриване
  20. Здравей, купувам босилек от Пикадили, даже си бях взела във саксия и го гледах на терасата.:)))

    ОтговорИзтриване