понеделник, 25 юли 2011 г.

Качамак




Когато бях малка, чуех ли "качамак" и ми ставаше лошо.
Никак, ама никак не му се радвах и си беше цяло мъчение да опитам и 2 хапки.
Калпазанка.
Обаче остарях и да ме видите сега как си сипвам още, и още.
Особено, ако е полят с масло с червен пипер и натрошено сирене.
А ако има и кой да метне едно поширано яйце отгоре, елате и ми гледайте сеира.
В магазините има разни готови варианти на качамак, но не са по мой вкус, предпочитам да си го приготвя с царевично брашно, защото става по-гладък и лично на мен така ми допада повече.
Автентичният се прави с по-едро смляна царевица (като грис), но както вече споменах, не е мой тип, "песъчинките" в него не създават приятно усещане в небцето ми.
Кое ще изберете като вариант, оставям на вас.
Някои го правят гъст, други-не толкова, отново въпрос на вкус.
Аз предпочитам нещо средно като гъстота.
След изстиване, качамакът стяга и се сгъстява, имайте предвид и това.
Тогава можете да го нарежете на филийки и да ги зачервите на намазнена плоча.
Или пък още топъл го изсипете в тава и го запечете с натрошено сирене, а накрая  го полейте с горещо олио с червен пипер, може и лют.
Има и друг вариант-след като е готов, започвате да сипвате ред качамак, ред сирене, ред качамак, ред колбас по избор и т.н., като палачинкова торта.:)
Някои слагат и пръжки, но за мен това е твърде екстремно, харесвам го само със сирене и масло.:))
Качамакът не е никак сложен за приготвяне и става буквално за минути.

Качамак






Продукти:
150 грама царевично брашно
1 литър вода
сол на вкус

за гарниране:
олио
червен пипер
натрошено сирене
поширани яйца (опция)



Сложете 800 мл подсолена вода в тенджера и я оставете на котлона да заври.
В останалите 200 мл вода разтворете брашното и го изсипете във врялата вода.
Разбърквайте енергично до пълното сгъстяване на качамака, намалете котлона при нужда.
Има и друг вариант, но той е по-рисков, заради получаването на бучки в сместа-кипвате цялото количество вода и изсипвате в нея царевичното брашно.
После с дървена лъжица започвате да правите дупки в купчинката, за да навлиза вода в нея и така до пълното смесване на съставките и до получаването на гладка каша.
Всичко това е съпроводено с голямо разбъркване.
В бъркането му е цаката.


7 коментара:

  1. Много вкусно предложение.И аз на по-зряла възраст обикнах това ястие :)

    ОтговорИзтриване
  2. Май всички го харесваме от по-зряла възраст :)) Следователно да не търся обяснение защо девойчето ми не го харесва :))
    Обаче аз обичам и с парченца бекон отгоре :)) но следващия път ще проббвам предложението ти с яйце.
    Много апетитни снимки, Рони!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесен качамак, особено на снимките. Ще си призная, че аз и като дете, и сега не съм го опитвала дори. Май е време да се поправя:)

    ОтговорИзтриване
  4. Ne znam za6to, ama i az kato malka nenavijdah ka4amak, moje bi zaradi prajkite, koito i di den dne6en ne ponasiam...sas sigurnost kato se varna v BG 6te nakaram mama :)) da mi napravi... i sas sigurnost 6te mi haresa (iam polenta kato luda...hahaha)

    ОтговорИзтриване
  5. Ах,качамак!Имам някакъв бегъл спомен от детството за него,и не го свързвам с неприятни преживявания,сигурно ми е харесал.
    В зряла възраст ме подмамват много предложения с качамак или полента/не знам каква е разликата им/,но все още не съм го правила.
    Твоят изглежда неустоимо,Рони!
    Освен това с теб съм споделила една вкусна наградка в последната ми публикация,заповядай!

    Поздрави и спорна седмица!

    ОтговорИзтриване
  6. Признавам си, че никога не съм опитвала качамак, но много съм слушала за него :) Може би е дошло време да опитам. Заповядай да си вземеш една награда :) Хубави и много усмихнати почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  7. Рони, никога не съм яла и не съм готвила качамак, но мисля да се пробвам тези дни. Благодаря ти, че сподели.

    ОтговорИзтриване