неделя, 29 август 2010 г.

Амарантов плосък хляб с рукола , маслини , сушени домати и " Фета "

За първи път приготвям каквото и да е с брашно от амарант .
Но тъй като никога не съм се притеснявала да си фантазирам рецепти и да комбинирам всякакви продукти , реших да опитам да направя един плосък хляб , пък ... каквото сабя покаже !
Тя пък , сабята взе , че показа точно каквото исках да покаже ! :)
Получи се толкова вкусен хляб , че едва издържах само да си опитам от него , за да не оплескам диетата . :)
Как ухае това нещо , не е за хора със слаби нерви ! :)
Направо грехота , остана повече от половината след днешния семеен обяд , а аз нямам право на повече , тц , тц ...


Амарантов плосък хляб с рукола , маслини , сушени домати и " Фета "





Продукти :

за тестото :
1 / 2  чаена чаша брашно от амарант
1  чаена чаша чисто ръжено брашно
1 / 2  чаена чаша топла вода
1 / 2  кубче прясна мая
хималайска сол
2 щипки кафява захар
половин шепа сурови белени слънчогледови семки

за плънката :
1 супена лъжица гъсто доматено пюре
малко слънчеви сушени домати
1 глава червен лук ( нарязан на лентички )
маслини " Каламата "
сирене " Фета "  ( на малки кубчета )
сух риган
зехтин
рукола




Разтворете маята в топлата вода и прибавете захарта .
Оставете ги покрити за около 15 минути .
След това смесете всички продукти за тестото и го оставете отново покрито с кърпа , докато втаса ( около 40 минути ) .

Загрейте фурната на 200 градуса .
Сложете хартия за печене на дъното на правоъгълна тава .
Разстелете тестото с помощта на леко мокри ръце и му придайте формата долу горе на правоъгълник .
Е , не е нужно да стане точно правоъгълник , моя хляб стана по - скоро овален . :))
Тестото трябва да бъде дебело около 1 см .
Намажете го с доматеното пюре , върху него сложете лука , маслините , доматите и
кубчетата  " Фета " ( ако сте веган привърженик , пропуснете сиренето и рецептата се превръща в подходяща за вас ) .
Поръсете с риган .
Полейте много леко със зехтин и изпечете хляба за около 15 - 20 минути . 
Сервирайте го с листенца прясна рукола .



9 коментара:

  1. Трябва да си забраня да надничам в блога ти по време на диета... :) Чудесни нови предложения, харесват ми всички. Обичам бамя, но все още не съм пробвала киноа, а все се каня. Крем супата, която си предложила е една от любимите ми, но все още не съм я пробвала без картоф. Крем супа гарнира с гъби ммм ... любима комбинация.Просто всичките ти рецепти са все по мой вкус. Харесва ми, че предлагаш и вегански, защото постя редовно. Много се радвам, че открих блога.

    ОтговорИзтриване
  2. Здравей , коментарът ти отново ме зарадва
    много ! :)
    Радвам се , че намираш неща по твой вкус , много искам всички да сте доволни и ще се опитвам и занапред да предлагам вкусово разнообразие .:)
    Успешна нова седмица ! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Вероника, да знаеш колко обичам да надничам в блога ти, все има нещо интересно, а снимките са страхотни!
    Сега тези нови предложения - екзотични и примамливи, много ми харесаха. Обаче се чудя къде да търся брашно от амарант и киноа...
    Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  4. Много ме радват такива мили думи , Лети, сърдечно ти благодаря ! :))
    Киноа и брашно от амарант има в този магазин : http://www.bioslunceluna.com/shop/

    :))))) Поздрави ! :)))))

    ОтговорИзтриване
  5. Много благодаря за линка, ще поразгледам, че много неща ми хванаха окото!
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Няма защо , Лети ! :)
    Поздрави и на теб ! :))

    ОтговорИзтриване
  7. Това е много интересно и звучи невероятно вкусно!
    Много харесвам амарант, но под такава форма не съм го яла. Задължително ще го пробвам!

    ОтговорИзтриване
  8. Много се надявам да ти хареса , Лулу ! :)
    Благодаря ти ! :)

    ОтговорИзтриване
  9. Хм, вчера за пръв път опитах рукола... ама хич не ме грабна. Даже никак. То аз не си падам много-много по такива, както им викам, зелении, като цяло, та малко се излъгах. Но пък като гледам - може да се пропусне. :-)

    ОтговорИзтриване